A Rudas kapta az első fürdővédjegyet

A fürdők nemzeti tanúsító védjegyrendszerében a Rudas a legmagasabb, ötcsillagos fokozatot kapta meg, amelyet a tavaly szeptemberben átadott egymilliárd forintos fejlesztéssel érdemelt ki 12 minősített fürdő 21 szolgáltatóegysége közül.

A budapesti Rudas Gyógyfürdő és Uszoda kapta meg elsőként a fürdővédjegyet, amit 12 minősített fürdő 21 szolgáltatóegysége közül érdemelt ki - jelentette be Ruszinkó Ádám, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) turizmusért felelős helyettes államtitkára a védjegy hétfői átadásakor. A fürdők nemzeti tanúsító védjegyrendszerében a Rudas a legmagasabb, ötcsillagos fokozatot kapta meg.

A Rudas tavaly szeptemberben átadott egymilliárd forintos fejlesztésével érdemelte ki a legmagasabb minősítést. Ruszinkó Ádám hozzátette: a fürdő tavaly decemberben 40 százalékkal több vendéget fogadott, mint 2013 hasonló időszakában. Az új védjegyrendszert a fürdőszövetség és a nemzetgazdasági tárca közösen üzemelteti. A helyettes államtitkár szavai szerint a minőség és a versenyképesség egymást kölcsönösen feltételező fogalmak, ezért a tárca kiemelten kezeli a turisztikai szolgáltatások színvonalemelésének ösztönzését.

Ismertette: az új védjegyrendszer nemcsak tájékoztatást ad a fürdővendégeknek a szolgáltatás minőségéről, hanem irányt mutat a fejlesztéseknek, mivel a minősítési szempontok a színvonal javulásának pontos kritériumait határozzák meg az üzemeltetők számára is. Kitért arra, hogy a gyógyturizmus Magyarország egyedi, nemzetközileg versenyképes terméke, ebben a gyógyfürdők és szolgáltatásaik a kínálat meghatározó alappillérét jelentik. Teljesítményük hozzájárult a turizmus tavalyi kiváló eredményéhez: a hazai fürdőket közel kétmillió külföldi gyógy- és egészségturista kereste fel, költésük a külföldiek teljes költésének több mint 14 százalékát tették ki. Közlése szerint a SZÉP-kártyának és részben a fejlesztéseknek köszönhetően a fürdők belföldi vendégköre is jelentősen nőtt az elmúlt években.

Czeglédi Gyula, a Magyar Fürdőszövetség ügyvezető elnöke kijelentette: a védjegyrendszer elindulása mérföldkőnek számít a magyar fürdők életében, a szakmai minősítés bevezetését többéves előkészítő munka előzte meg. Az első körben 12 fürdőben minősített 21 szolgáltató egység között 7 gyógyfürdő, 4 élményfürdő, 7 strandfürdő, és 3 uszoda szerepel. Tájékoztatása szerint szolgáltatási színvonaluk alapján 12 ötcsillagos, 8 négycsillagos, 1 háromcsillagos minősítésről fognak védjegyhasználati szerződést kötni a közeljövőben. Attól függően, hogy hány pontot ér el az adott létesítmény a tanúsítás során, valamennyi kategóriában 1-5 csillagos minősítést lehet megszerezni - mondta. Az eddigi minősítésekről azt mondta, hogy kelet-magyarország fürdői pályáztak aktívan. Reményét fejezte ki, hogy a turisztikai szempontból is jelentős, 201 magyarországi fürdő nagy része csatlakozik majd az új védjegyrendszerhez.

Szőke László, a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. vezérigazgatója a védjegy átvételekor kiemelte: a fekvése mellett a gyógyfürdő különlegessége, hogy három építészeti stílus, három kor keveredik benne. A 16. századi török fürdő részt ismerik a legtöbben, a 19. századi uszoda részét még Ibl Miklós kezdte tervezni, ezek a 21. századi résszel együtt szerves egységet alkotnak. Emlékeztetett, hogy a felújított Rudas fürdőt 2014 szeptemberben adták át, amivel a város egyik ékköve lett.

Forrás: Vendég&Hotel Online / MTI


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.