A mintegy 30 ezer látogatót vonzó vásár a svéd utazási szakma legnagyobb éves találkozóhelye, ahol a szakmai szervezetek éves közgyűléseit is tartják a rendezvényt megelőzően. Utóbbiakat a svéd gazdasági miniszter, míg a kiállítás közönségnapját Carl Bildt svéd külügyminiszter is megtisztelte jelenlétével, aki a nagyközönség számára tartott pódiumbeszélgetést és fórumot a nemzetközi utazások veszélyeiről és a konzuli szolgáltatásokról.
A magyar stand hangsúlyos terméke a gyógyturizmus és kiemelt régiója Hévíz volt – különös tekintettel a májusban induló Riga-Hévíz közvetlen légi járatra, amelynek Svédországból is megfelelő csatlakozásai vannak. A szakmai napokon több sikeres tárgyalást bonyolított le az MT Zrt. és a Hévízi Turisztikai Kft. képviselője, míg a közönségnapokon a korábbi évekhez mérten tudatosabb, felkészültebb érdeklődők látogatták a standot, akiknek többsége már foglalással vagy határozott utazási szándékkal érkezett.
A KSH előzetes adatai szerint Svédországból 2012-ben 25,2%-kal nőtt a kereskedelmi szálláshelyi vendégéjszakák száma, ezen belül a szállodai vendégéjszakák száma még dinamikusabban, 29,1%-kal bővült. A trend januárban is folytatódott: a növekedés 48,2% volt a kereskedelmi szálláshelyek vendégéjszakái és 49,9%-os a szállodák vendégéjszakáinak tekintetében az előző év januárjához viszonyítva. Március végétől pedig sok év szünet után elindultak Budapestre az SAS légitársaság járatai is Koppenhágából és Oslóból, amelynek hozadékaként a forgalom további növekedése, különösen a csoportos szabadidős és a hivatásturisztikai forgalom erősödése várható.
Hévíz Roadshow Észak-Európában
Az airBaltic májustól induló Riga-Hévíz járatának népszerűsítésére és az utazásszervezők, utazási irodák megnyerésére a Magyar Turizmus Zrt. észak-európai képviselete és a Hévízi Turisztikai Kft. szakmai roadshow-t szervezett a göteborgi TUR vásárhoz kapcsolódóan, a svédországi és lettországi magyar nagykövetek személyes részvételével és segítségével. A rendezvények helyszínei Stockholm, Helsinki és Riga voltak. Mindhárom rendezvényen részt vett Székely György, az MT Zrt. észak-európai képviseletvezetője, Horváth Orsolya, a Hévízi Turisztikai Nonprofit Kft. vezetője, továbbá az airBaltic légitársaság munkatársai és a hévízi és környékbeli szállodák képviselői is. A Magyarországot, Hévízt és az airBaltic járatot bemutató prezentációkat követően a 6 hévízi szálloda képviselője kapott lehetőséget a helyi utazási irodákkal történő kapcsolatfelvételre és tárgyalásokra workshop formájában. A három helyszínen mintegy 60 partnerirodával folytattak tárgyalásokat. A rendezvény célja az induló légi járat megfelelő töltésének elősegítésén túl egy új piac megnyitása a hévízi egészségturizmus számára és a tudatos márkaépítés megkezdése az észak-európai piacon.