A szálláshelyek decemberben is remekül teljesítettek

2013. decemberben a belföldivendég-éjszakák száma (8,9%-kal) emelkedett, míg a külföldivendég-éjszakák száma enyhén nőtt (0,6%-kal) a bázisszinthez viszonyítva. A szálláshelyek – folyó áron számolt – bruttó árbevétele 8,8%-kal nőtt. Az év egészében a vendégforgalom 4,6%-kal javult - derül ki a KSH jelentéséből.

Decemberben a külföldi vendégek 647 ezer vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken, számuk és az általuk eltöltött vendégéjszakák száma enyhén (0,5, illetve 0,6%-kal) nőtt 2012 azonos időszakához képest. A jelentősebb küldő országokból érkezők vendégforgalma változóan alakult. Míg a Németországból, az Ausztriából és az Egyesült Királyságból érkezők forgalma csökkent (3,7; 3,9 és 10%), addig az olasz, az orosz és a cseh vendégek által eltöltött éjszakák száma emelkedett (2,4; 20 és 9,8%,).

Decemberben a belföldi vendégek 658 ezer vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken, számuk 6,6, az általuk eltöltött vendégéjszakák száma pedig 8,9%-kal bővült az egy évvel ezelőttihez hasonlítva. A belföldivendég- forgalom – a nyugat-dunántúli turisztikai régió kivételével – az összes régióban nőtt. A kereskedelmi szálláshelyek belföldivendég-forgalmának 80%-át fogadó szállodáiban a vendégéjszakák számában 7,7%-os növekedés mutatkozott az előző év decemberéhez képest.

A szállodák szobakihasználtsága átlagosan 40%-os volt, ami 1,1 százalékponttal több a 2012. évinél. A vizsgált időszakban az ötcsillagos egységek szobáinak igénybevétele kiemelkedő, 57%-os, a négycsillagos és a gyógyszállodák szobakapacitás-kihasználtsága 45%-os volt.

Decemberben a kiadott szállodai szobák bruttó átlagára 15 610 forint, az egy kiadható szállodai szobára jutó árbevétel (bruttó RevPAR) 6200 forint volt.

A kereskedelmi szálláshelyek összes folyó áron számított árbevétele 8,8%-kal magasabb volt, mint az előző év azonos időszakában. Összesen 21 milliárd forint bruttó árbevételt értek el, ezen belül a szállásdíjbevétel 11 milliárd forint. A vendéglátásból 5,6 milliárd forint folyt be, 203 millióval több, mint 2012. decemberben. A forint/euró havi átlagárfolyama 301 forint volt, 16 forinttal gyengébb a 2012. decemberinél.

A működő kereskedelmi szálláshelyek jelentése alapján decemberben 1547 egység fogadott el Széchenyi Pihenőkártyát. A belföldi vendégek az év utolsó hónapjában 1,1 milliárd forint értékben fizettek ezzel a fizetőeszközzel a szálláshelyeken. Összehasonlítva a 2012. decemberben beváltott üdülési csekk, valamint a SZÉP-kártya együttes forgalmával, ez 11%-os növekedést jelentett.

A szálláshely-szolgáltatást nyújtó – különböző főtevékenységű – vállalkozások a szálláshelyeken decemberben közvetlenül 28 ezer főt foglalkoztattak, ami 0,9%-kal haladta meg a múlt év decemberi értéket.

2013. december 31-én a hazánkban működő kereskedelmi szálláshelyek száma 2188 volt, ezen belül 904 szálloda 52 ezer szobával, 856 panzió 9 ezer szobával működött. Az egyéb szálláshelyek (üdülőház, kemping és közösségi szálláshelyek) száma 428 volt.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.