A szállodaszövetség működteti a hotelek nemzeti védjegyrendszerét

A magyar szállodaszövetség dolgozhatja ki a hazai szállodák nemzeti védjegyrendszerét, a szervezet által működtetett európai hotelstars minősítő rendszerhez kapcsolódóan - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára csütörtökön Hévízen, a megállapodás aláírása kapcsán.

Szatmáry Kristóf, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) XXXVII. közgyűlésének keretében, a megállapodás aláírását megelőzően jelentette be, hogy a kormányzat és a szállodaszövetség partnerségre lép. A megállapodás értelmében a Magyarországon a szervezet által működtetett nemzetközi hotelstars rendszerhez kapcsolódóan a MSZÉSZ dolgozza ki a nemzeti védjegyet.
Az államtitkár kijelentette: a kormányzat a turizmust, a vendéglátást fontos területnek tekinti, a szállodaszövetség kiemelt és kitüntetett partner, "együtt kívánunk gondolkodni" a hamarosan a parlament elé kerülő turizmus törvényről.
Kopócsy Andrea, a MSZÉSZ elnöke a magyar szállodaipar teljesítményéről elmondta: 2011-ben 105 százalékkal nőttek a magyarországi szállodai kapacitások, a vendégéjszakák száma 6,7 százalékkal 14,8 millióra emelkedett. Javultak a foglaltsági adatok is, míg a szállodai átlagárak a korábbi év 96,4 százalékára mérséklődtek, vagyis a bruttó szállásdíjbevételek kissé csökkentek.
Említést tett arról, hogy az idei év első három hónapjában 9,2 százalékkal növekedett a magyarországi vendégforgalom, a külföldiek növekedési aránya 15,4 százalékos, a belföldieké mintegy 2 százalék. Budapesten azonban a Malév csődje miatt 2,9 százalékkal visszaestek a szobafoglalások.
A szállodaipart jellemző gondokat említve a szövetség elnöke beszámolt arról is, hogy a szállodák közötti árharc tartósan alacsony átlagárakat okoz, az átlag 60 eurós budapesti ötcsillagos szállodaárakhoz kell igazítani az alacsonyabb kategóriák árait is. A hiteltörlesztési gondok és a csődök ezt az ágazatot sem kímélik, csak Budapest régiójában tavaly összesen 890 ágyat kínáló 7 szálloda került csődbe.
Magyarország nemzetközi versenyképességét gyengítik a növekvő adóterhek és az európainál magasabb általános forgalmi adó, ugyanakkor alacsony az országmarketingre fordított összeg.
A kilátásokra utalva arról beszélt, hogy a Malév csődje miatt kevesebb repülőjárat érkezik Budapestre, növekedtek a jegyárak, elmaradnak a turisták és az üzletemberek, a fapadosokkal "olcsó turisták" érkeznek. Magyarország versenytársainak piaci előnye növekszik, Bécs alig érezte meg a válság hatásait, Prágában pedig jelentősen nőtt az idén a szállodai foglalások száma és az egy szobára jutó bruttó átlagbevétel.
Reményét fejezte ki ugyanakkor, hogy a SZÉP-kártya terjedése révén a főszezonban egyre többen fizetnek már ezzel, a magas euróárfolyam és a hosszú hétvégék is kedveznek a belföldi turizmusnak. Saját, 47 tagszállodára kiterjedő felméréseik szerint az idén év elején közel 40 százalékkal csökkent az üdülési csekkel és SZÉP-kártyával fizetett összeg úgy, hogy a tavalyi hasonló időszakban csak üdülési csekkes forgalom volt.

Forrás: MTI


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.