A Sziget volt a Sziget legjobb márkája

A Dreher mellett pénzügyi cégek és szórakozóhelyek voltak a Sziget legfontosabb márkái. A fesztivál mindeközben kevesebb érdeklődőt vonzott, a zenei felhozatal gyengébb volt, de ez a mostani Sziget-arc nagyon tetszett.

Felemás érzéseink vannak az idei Szigettel kapcsolatban, egyszerre lehet negatív és kifejezetten pozitív vonatkozásokat találni az idei fesztiválon. Az előbbiek közé tartozik, hogy a tavalyi 379 ezernél 17 ezerrel kevesebben, összesen 362 ezren vettek részt az eseményen és ennek kapcsán Gerendai Károly főszervező ismét azt nyilatkozta, hogy veszteséggel zárt a fesztivál.

Becslése szerint várhatóan száz- és kétszázmillió forint közé tehető majd a deficit, a Volt Fesztivál és a Balaton Sound viszont elég jól sikerültek ahhoz, hogy a cég így is pozitív szaldóval zárhassa a nyarat. Ott van aztán az a kritika is, amellyel elég sokszor találkoztunk, hogy a Sziget idei felhozatala gyenge volt, mint az utóbbi években bármikor. Ezt egyébként Gerendai is elismerte, a visszaesés talán legfontosabb okának nevezte, hogy az idei sztárprogram gyengébb volt, mint amit szerettek volna, mint fogalmazott: „sajnos idén az ág is húzott minket, nem sikerült a tervezett sztárelőadók egy részét elhozni”. De hozzátette, hogy tavaly a húszéves jubileum és az előtte elnyert legjobb európai fesztivál díja is fokozta az érdeklődést a Sziget iránt. Gerendai szerint azt is érezni lehet, hogy a hazai célközönség – a demográfiai problémák és a külföldre való elvándorlás miatt – fogy. Az elmúlt években is csökkent a magyar látogatók száma, de akkor azzal párhuzamosan még nőtt a külföldieké, most viszont ez az utóbbi trend is megállt.

Mégis, mi mindezen problémák mellett is azt éreztük, hogy a Sziget egy brutálsan erős márka, és marketingszempontból kifejezetten jót tett a fesztiválnak az idei kommunikációs vonal, a fesztiválköztársaság ötletével és az „Island of Freedom – Szabadság Szigete” szlogennel, amihez zseniális ötlet volt az útlevél alakú fesztiválfüzet legyártása. „A nemzetközi szakma és a látogatók visszajelzései egyértelműen megerősítenek minket abban, hogy jó döntés volt a Sziget vizuális megújítása, a sokszínűség erősítése” – fogalmazott ennek kapcsán Gerendai is.

De ez csak a siránkorás része, valójában azzal, hogy a Sziget képes arra, hogy Budapestre csábítson ennyi külföldit, többet tesz a városért, mint bárki vagy bármi az elmúlt húsz évben. Ha pedig Budapestnél tartunk, akkor a szigetes marketing egyik legfőbb jellemzője, hogy nagyon sok kifejezetten budapesti márka jelent meg. Volt romkocsma negyed, ahol megjelent az Instant és több más hely is, de itt is külön sátra volt az Urimurinak, ott volt a Budapest Park, az Ötkert és sorolhatnánk.

A sörök közül a Dreher volt a főtámogató, a legláthatóbb márkák között pedig a Soundhoz hasonlóan ott volt az OTP és a Mastercard. A jövő héten induló, a Volt Produkció által szervezett BMyLake fesztivál is kapott egy saját, méghozzá nagyon látványos helyszínt egy fából épített Colosseum formájában, ahol az elektronikus zene hívei pörögtek és új helyszínként debütált a cirkusz és a Sziget strandja is a sziget északi csücskénél.

Lefutott továbbá az Unilever gigapromóciójának közép-európai fordulója: az Axe Apollo Space Academy „űrkiképző bázisán” a hét végén eldőlt, kik utazhatnak Orlandóba, ahol esélyük nyílhat megnyerni egy űrutazást. Szombat délután jelentették be annak a hat, bosnyák, szlovén, horvát, szlovák, cseh és magyar fiatalembernek a nevét, akiket hat ország 51 jelöltje közül választottak ki és részt vehetnek a globális űrtáborban az Egyesült Államokban.

Forrás: Kreatív Online


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.