A vezető portugál légitársaság, a TAP Portugal a következő vízióval kereste meg az Amadeust: az utasok először kinyomtatják a poggyász címkéket egy automatánál, utána leadják a csomagjaikat az önkiszolgáló pultnál. Az Amadeus erre válaszolva két alkalmazást fejlesztett ki, amelynek kipróbálására a lisszaboni repülőteret választották helyszínül: az egyik az önkiszolgáló check-in-t teszi lehetővé csomag címke nyomtatással egybekötve, a másik pedig az önkiszolgálást oldja meg.
Jelenleg, az Amadeus Self-Service Bag Drop alkalmazás SITA/BCS, ICM és IER hardvereken üzemel, de az IT cég tovább tesztel más, CUSS (Common Use Self Service) kompatibilis eszközöket. Mindkét alkalmazás ugyanazt a vékony kliensű keretrendszert használja, így a TAP könnyedén bevezetheti az újítást több repülőtéren is. Az Amadeus ezen fejlesztései a IATA ún. „csomag-kész-mehet” kezdeményezésének részét képezik, amely egy átfogóbb projekt, a Fast Travel Program egyik eleme.