A harmadik alkalomból megrendezett kampányhoz idén az ország több mint 20 fürdője csatlakozott. Közülük több fürdő arról számolt be, hogy a tematikus nap kapcsán jelentősen megemelkedett a vendégek száma.
A Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. által üzemeltetett fürdők esetében 27%-os vendégszám növekedést hozott a program. A szegedi Anna Fürdőbe mintegy 40 százalékkal, a karcagi Városi Strandfürdőbe 25 százalékkal többen érkeztek, míg a hajdúszoboszlói Hungarospa, a Komáromi Gyógyfürdő és a Sárvári Gyógy- és Wellnessfürdőben is egyaránt 20-20 százalékkal több vendéget regisztráltak ezen a napon.
Vancsura Miklós, a magyar fürdőszövetség ügyvezető elnöke szerint ezekben a fürdőkben az árkedvezményeken túl olyan többletszolgáltatásokat is nyújtottak, amelyek valóban értéket képviseltek a vendégek számára. A „látszat ingyenes” vendégcsalogatók, mint például az ingyenes vízi torna, az ingyenes gyermek játszóház, amelyek egyébként is ingyenesen kellene, hogy szerepeljenek a modern fürdők szolgáltatási portfoliójában, már nem elegendők. A potenciális vevők már átlátnak ezen. Vancsura szerint a szolgáltatások mellett, a sikeres kampányhoz az is hozzájárult, hogy a szövetség egységes arculati és PR elemeket dolgozott ki, amelyeket a fürdők jól építettek be a helyi kampányaikba.
Gömöri Csilla, a Magyar Fürdőszövetség Marketing Szakbizottságának elnöke elmondta, azokban a fürdőkben, ahol 20-40 százalékos forgalomnövekedést értek el, az is hozzájárult a sikerhez, hogy a szervezet által elkészített, Egyetemes- és magyar fürdőtörténetet valamint a Fürdőruha történetét feldolgozó előadásokra is kíváncsiak voltak az emberek. Ezeket több ezren látták.
Az előadásokat korábban sok helyen fürdőn kívül is meghallgathatták. A szegedi általános és középiskolákban immár két éve tartanak a szakemberek előadásokat arról, milyen fontos szerepe van a víznek az emberek életében bemutatva azt is, hogyan változtak fürdőzési szokásaink a történelem folyamán. Gömöri Csilla úgy véli, az ilyen típusú oktatómunka lehet a kulcsa annak, hogy a fiatalabbak is megszeressék, megértsék azt a fajta kultúrát, amely a fürdőzéssel, és testi-lelki egészségünkkel kapcsolatos. A szakember úgy véli, hogy hosszabb távon az ismeretterjesztő program a fürdők jegyeladási statisztikáit is javítja majd.