A tematikus napok jót tesznek a magyar fürdőknek

20-40 százalékkal is többen mehetnek el egy-egy fürdőbe azokon a napokon, amelyek valamilyen különleges programmal párosulnak, derül ki a Magyar Fürdőszövetség vizsgálatából, amelyet a Magyar Fürdőkultúra napja (október 13.) után végzett.

A harmadik alkalomból megrendezett kampányhoz idén az ország több mint 20 fürdője csatlakozott. Közülük több fürdő arról számolt be, hogy a tematikus nap kapcsán jelentősen megemelkedett a vendégek száma.

A Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. által üzemeltetett fürdők esetében 27%-os vendégszám növekedést hozott a program. A szegedi Anna Fürdőbe mintegy 40 százalékkal, a karcagi Városi Strandfürdőbe 25 százalékkal többen érkeztek, míg a hajdúszoboszlói Hungarospa, a Komáromi Gyógyfürdő és a Sárvári Gyógy- és Wellnessfürdőben is egyaránt 20-20 százalékkal több vendéget regisztráltak ezen a napon.

Vancsura Miklós, a magyar fürdőszövetség ügyvezető elnöke szerint ezekben a fürdőkben az árkedvezményeken túl olyan többletszolgáltatásokat is nyújtottak, amelyek valóban értéket képviseltek a vendégek számára. A „látszat ingyenes” vendégcsalogatók, mint például az ingyenes vízi torna, az ingyenes gyermek játszóház, amelyek egyébként is ingyenesen kellene, hogy szerepeljenek a modern fürdők szolgáltatási portfoliójában, már nem elegendők. A potenciális vevők már átlátnak ezen. Vancsura szerint a szolgáltatások mellett, a sikeres kampányhoz az is hozzájárult, hogy a szövetség egységes arculati és PR elemeket dolgozott ki, amelyeket a fürdők jól építettek be a helyi kampányaikba.

Gömöri Csilla, a Magyar Fürdőszövetség Marketing Szakbizottságának elnöke elmondta, azokban a fürdőkben, ahol 20-40 százalékos forgalomnövekedést értek el, az is hozzájárult a sikerhez, hogy a szervezet által elkészített, Egyetemes- és magyar fürdőtörténetet valamint a Fürdőruha történetét feldolgozó előadásokra is kíváncsiak voltak az emberek. Ezeket több ezren látták.

Az előadásokat korábban sok helyen fürdőn kívül is meghallgathatták. A szegedi általános és középiskolákban immár két éve tartanak a szakemberek előadásokat arról, milyen fontos szerepe van a víznek az emberek életében bemutatva azt is, hogyan változtak fürdőzési szokásaink a történelem folyamán. Gömöri Csilla úgy véli, az ilyen típusú oktatómunka lehet a kulcsa annak, hogy a fiatalabbak is megszeressék, megértsék azt a fajta kultúrát, amely a fürdőzéssel, és testi-lelki egészségünkkel kapcsolatos. A szakember úgy véli, hogy hosszabb távon az ismeretterjesztő program a fürdők jegyeladási statisztikáit is javítja majd.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.