A közel hét millió külföldi látogató nagyjából 3,5 millió dollárral járult hozzá tavaly a brit turizmus bevételeihez koncertek és fesztiválok látogatásával (beleértve a szállást és utazást is). Érdekes tény, hogy ez a forgalom nem kizárólag Londonra koncentrálódik, hanem az ország minden területe profitál belőle, a zenei turizmus közel 24 ezer munkahely megmaradását biztosítja.
Világsztárok kedvenc koncerthelyszíne
Ellentétben hazánkkal az Egyesült Királyságban szinte egész évben találunk nagyszabású zenei rendezvényeket, legyen szó koncertturnékról, zenei díjátadókról vagy fesztiválokról. 2012-ben többek között a Coldplay, Elton John, Lady Gaga, Paul McCartney vagy Madonna is turnézott a briteknél.
{youtube|id=XBpyXk2waww|width=550}
A tanulmány szerint a zenei turisták közvetlen turisztikai költése (belépőjegyek, közlekedés, szállás) 2 milliárd dollárra tehető, ezen felül tartózkodásuk során a szolgáltatási szektorban még további 1,46 milliárd dollárt költenek, így összesen 2,2 milliárd dolláros bevétel származik tőlük. Érdekes adat, hogy egy átlagos brit élőzenei koncerten a hallgatóság 41%-a turista. A tengerentúlról érkező zenei utazók átlagosan egy fesztiválon 1 452 dollárt, egy koncerten 602 dollárt költenek el. Az átlagos költésük kicsivel ezer dollár alatt van. A belföldi zenei turisták a fesztiválokon átlagosan 632 dollárt, míg a koncerteken 139 dollárt költenek. Habár a zene miatt érkezők 6%-át adják csak a tengerentúli vendégek, azonban a brit zenei turizmusból bevételeinek 20 százaléka tőlük származik. A koncertek miatt érkező vendégek 28%-át London csalja Nagy-Britanniába, a fővárost évente 1,8 millió zenerajongó keresi fel. A külföldi zenei turisták 15 százaléka brazil, 13 százaléka új-zélandi és 11 százaléka norvég volt tavaly Angliában.
A beszámoló olyan belépőjegyes élőzenei eseményeket vizsgált, amelyeket legalább 1500 fő befogadóképességű helyszíneken tartottak. A belföldi zenei turistát úgy határozták meg, aki legalább 3 alkalommal utazott azzal a céllal, hogy zenei eseményen vegyen részt. A tanulmányban szereplő "tengerentúli" zenei utasok között azokat vették figyelembe, akik már otthon megrendelték belépőjegyüket. Mindezekből sejthető, hogy 3,5 milliárd dollárnál valójában jóval nagyobb összeget ad a zene a turisztikai bevételekhez.
Lapozza át a teljes tanulmányt:
Forrás: Turizmus Online
Forrás: Skift