A Budapestről indult utazás alatt rövid bemutatón ismertették a magyarországi Ruefa Utazási Irodát, illetve bemutatták, hogy miért érdemes osztrák és német tour operatorok árualapját értékesíteni. A cég munkatársai elmondták, hogy kizárólag naprakész árakkal dolgoznak, és elsődleges céljuk, hogy minél kedvezőbb feltételek mellett minél kielégítőbb szolgáltatásokat tudjanak nyújtani a törzs- és leendő utasaik számára.
A számos ajánlat mellett bepillantást nyerhettünk a bolgár nyaralási lehetőségekbe is és megtudhattuk, hogy Bécsben a fapados parkolási lehetőség helyett inkább vegyük meg a schwechati parkolókártyát, hiszen nemcsak közelebb van a parkolási lehetőség, de olcsóbb is. Felhívták a figyelmet, hogy az osztrák és német tour operatok nyári ajánlatai jelentős előfoglalási kedvezményekkel már most foglalhatók.
A Jumbo bécsi központjában a vállalat osztrák kollégája, Gerald Stainoch tartott egy rövid prezentációt, amelyen elhangzott, hogy a Ruefa és Jumbo Touristik házassága igen sikeresnek bizonyult, mellyel szinte az egész osztrák piacot lefedik. Idén összetettebb utakat szeretnének kialakítani, elsősorban a luxusra helyezik a hangsúlyt. Az Egyesült Államok, Ausztrália és Új-Zéland kivételével a világ minden tája szerepel a kínálatukban.
Ezt követően a Ruefa központjában Martin Bachlechner, a Ruefa vezérigazgatója is köszöntötte a partnereket és bemutatta az impozáns cégcsoportot, melynek 120 irodája és mintegy 3200 alkalmazottja van, valamint számos egyéb idegenforgalmi beruházással is rendelkezik Ausztria szerte, illetve 3-3 Ruefa Irodával Magyarországon és Romániában, eggyel Szlovákiában.
A TUI Magyarország cégvezetője, Hámorszky András elmondta, hogy a tavalyi évben 400 millió eurós bevételt értek el. Hangsúlyozta, kizárólag olyan szállodákkal állnak kapcsolatban, ahol a vendégek elégedettsége elérte a 90%-ot. Jövőre a részvételi díjak csupán 1-2%-kal emelkednek, az árak az összes illetéket tartalmazzák megfelelve a vonatkozó európai uniós rendeletnek. Hámorszky András kitért arra is, hogy az idei katalógus készítésénél törekedtek egy magazinhoz hasonló megjelenésre.
A nagy érdeklődésre való tekintettel az idei évtől olcsóbb utakat is szerveznek Sri Lankára és Mauritius-ra. Már épül a TUI harmadik saját óceánjáró hajója, így hamarosan a luxus hajóutak száma is bővülni fog.
A Mondial tájékoztatón hallhattunk arról, hogy jelenleg 29 országban vannak jelen, 2012-ben 550 regisztrált partnert számoltak. Kolozsi László, a Mondial Assistance Magyarországi Irodájának képviseletvezetője előadása során bemutatta a három fő biztosítási csomagot, melyek mindegyike igen kedvező feltételek mellett védi az utasokat.
A prezentációk után a nagyon hangulatos 12 Apostol Étteremben egy tipikus osztrák ebéden vettünk részt, majd a bécsi Turisztikai Hivatal jóvoltából forralt borozhattunk a csodálatos bécsi karácsonyi vásárban, mely méltán tartozik a világ legszebb vásárai közé. A Wiener Tourism a nap végére pedig meghívta a magyar szakembereket, hogy az Óriáskerékről még egy utolsó pillantást vethessenek az ünnepi köntösbe bújtatott Bécs városára.