Hát ez meg miféle osztrák vircsaft?

Az osztrák Gazdasági Kamara (WKO) megvonja a kamarai hozzájárulás fizetését az osztrák nemzeti turisztikai marketingszervezettől - tájékoztatta szerkesztőségünket a Magyar Turizmus Zrt. bécsi képviselete.

A 2011-es turisztikai év Ausztriában egy nagy hullámokat keltő, s mind a mai napig tartó élénk szakmai vitával kezdődött, amelynek közvetlen kiváltó oka az volt, hogy az Osztrák Gazdasági Kamara (WKO) váratlanul bejelentette, hogy 2012. január elsejével megvonják a kamarai hozzájárulás fizetését az osztrák nemzeti turisztikai marketingszervezettől: az Österreich Werbungtól.

Vád

A kamarai hozzájárulás a marketingszervezet büdzséjének mintegy negyedét 8 millió eurót jelent. Az osztrák 3-5 csillagos szállodák mintegy 15 millió euró kötelező kamarai tagságot fizetnek, míg a teljes ausztriai turisztikai szektor kamarai tagdíja 40 millió euróra tehető. Ennek csupán töredéke az a 8 millió euró, amelyet a WKO az ÖW költségvetésébe fizetett.

A WKO véleménye szerint az ÖW nem fedi le teljes mértékben tevékenységével a feltörekvő piacokat, s nem elég kizárólag az osztrák turizmust külföldön népszerűsíteni, hanem a hazai szállodai vendégforgalom 28%-át adó belföldi turizmus népszerűsítésére is törekedni kell közös külképviseletek működtetésével, a párhuzamosságok felszámolásával komoly költségmegtakarítást lehet elérni.

Védelem

A szakmai szervezetek, köztük az Osztrák Szállodaszövetség, tartományi turisztikai szervezetek illetve a minisztérium védelmébe vette az ÖW-t A szakmai érvek között elhangzott, hogy csak az ÖW rendelkezik azzal a szükséges tudással, amely a sikeres külpiaci turisztikai marketinghez szükséges, így a külgazdasági hálózattal való összefonódás felesleges, káros és szakmailag ellenjavalt. A Wien Tourismus igazgatója hangsúlyozva, hogy a kamarának, mint kisebbségi tulajdonosának egyáltalán nem feladata a napi operatív ügyekbe való beleszólás annál inkább a munkavégzés feltételeinek biztosítása.

A többségi tulajdonos gazdasági minisztérium - mely 2009-től 28 millió eurót ad az ÖW teljes, a szervezet saját bevételeivel illetve a WKO pénzével kiegészítve 56 millió eurós költségvetésébe - vezetője védelmébe véve az ÖW-t elmondta: kompetens munka nélkül az osztrák turizmust aligha kerülte volna el a gazdasági válság. A kamara pedig minden tulajdonosi döntésnél jelen volt, így nemtetszését korábban, más eszközökkel is kifejthette volna. A gazdasági miniszter igyekezett leszögezni, hogy az ÖW költségvetése semmiképp sem csökken, ezért a szövetségi kormány szavatol, ha kell, akkor a kamarának szánt exportösztönzési keretből csoportosítanak át forrásokat, ha szükséges. A miniszter kompromisszumos javaslatában elhangzott: A 2011-es év lehetőség, az új működési és szervezeti struktúra kialakítására, amelyben a nemzetközi turisztikai marketingben érintett minden jelentősebb ausztriai szereplő megtalálhatja a helyét.

ÖW közeli forrásainktól tudjuk, hogy közel a megállapodás az ÖW és a kamara között, 2012-re minden visszatérhet a normális kerékvágásba.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.