Állandó szelfizgetés helyett inkább éljük át a nyaralást!

Ha utazásunk alatt mindent dokumentálni és megosztani akarunk, nem tudjuk teljes mértékben megragadni a valós élményeket – derül ki a CHERRISK friss kutatásából, amelynek eredményeit Mráz Kata pszichológus szakértő elemzi.

Egy 2022-es, európai szintű kutatás szerint a magyarok az öt legtöbb közösségi médiát használó európai nemzet közé tartoznak. Ezen platformok túlzott mértékű használata számos negatív következménnyel jár az élet különböző területein. A CHERRISK kíváncsi volt arra, milyen összefüggések fedezhetőek fel a közösségi média használat és az utazási élmények között, így az idei nyár utolsó napjaiban felmérést végzett felhasználói körében.

Megtervezni az álomnyaralást

Sokan már a téli hónapokban a tökéletes nyaralásukat tervezgetik, mások pár nappal a szabadság előtt kezdik böngészni az internetet úti cél után kutatva. Döntéseinket sok tényező befolyásolja, de már önmagában az információgyűjtés módja is megpecsételheti utazásunk kimenetelét. A válaszadók többsége online keresgél a készülődés fázisában, ezek közül is első helyen a Google és egyéb keresőmotorok végeztek. Továbbra is fontos a személyes javaslat: a második legnépszerűbb információforrást az ismerősök, barátok beszámolói adják. Harmadik helyen az olyan ajánló oldalak futottak be, mint például a Tripadvisor.

A kutatás elemzése rámutatott, hogy aki köt utasbiztosítást, szívesebben próbál ki új élményeket. Jó hír, hogy a válaszadók több, mint kétharmada rendszeresen él az utasbiztosítás lehetőségével.

A közösségi média szerepe jelentősen változott

A kutatásból is kiderült, hogy ezek a platformok fontos szereppel bírnak az utazással kapcsolatos inspirálódásban és a megfelelő programok kiválasztásában. A válaszadók értékelése alapján a Facebook (Meta), Youtube és Instagram trió továbbra is a legnépszerűbb közösségi média felület abban a tekintetben, hogy ezeken az alkalmazásokon elérhető információk nagy mértékben tudják befolyásolni választási preferenciáinkat, és segíthetnek közelebb kerülni az álomnyaraláshoz.

„A közösségi média számtalan lehetőséget kínál az utazással kapcsolatos inspirálódásra, hiszen mások fotókat, videókat, cikkeket és bejegyzéseket osztanak meg a nyaralásokról és az utazási tapasztalataikról. Ez lehetővé teszi, hogy új helyeket fedezzünk fel, új tevékenységeket ismerjünk meg és inspirációt merítsünk mások élményeiből. Segíthet abban is, hogy nyitottabbak és kalandvágyóbbak legyünk a nyaralás tervezésekor” – állítja Mráz Kata pszichológus. A szakértő arra is kitér, hogy a közösségi médiában kialakult csoportokban interakcióra is van lehetőség másokkal, így valósabb képet kaphatunk úti célunkról.

Mitől lesz igazán jó a nyaralás?

A társas összehasonlítás elmélete nem újkeletű és nem is minden esetben káros, azonban a közösségi média által felerősített tökéletes képek torzítják a valóságérzetünket. „Fontos megérteni, hogy a közösségi média által bemutatott képek és történetek csak egy kis szeletet mutatnak az emberek életéből. Ez a szelet általában a legjobb és legpozitívabb pillanatokra korlátozódik. A valóságban mindenki szembesül nehézségekkel, kihívásokkal és hétköznapi problémákkal, amelyeket általában nem mutatnak meg a közösségi médiában – hívja fel rá a figyelmet a szakember, aki szerint – ha folyamatosan másokkal hasonlítjuk össze magunkat és az életünket a közösségi média által közvetített ideálokkal, az csökkentheti az önbizalmat és boldogságot.”

Márpedig a CHERRISK kutatása visszaigazolta, hogy erős összefüggés van a közösségi média használatának mértéke és a másokhoz való hasonlítgatás között. Aki a nyaralás alatt is sokat pörgeti ezeket az alkalmazásokat a telefonján, az hajlamosabb összehasonlítani saját képeit másokéval. Ő nagyobb valószínűséggel csalódik majd, ha a fotói nem annyira tökéletesek, mint ahogy másokét látja.

Lehet ezt jól is csinálni

Mráz Kata szerint: „Ha figyelembe vesszük a saját igényeket a nyaralás során, és nem másoknak szeretnénk megfelelni, akkor teljesebben élhetjük meg a pihenés és a regenerálódás élményét. Az önismeret segít például abban, hogy olyan típusú nyaralást válasszunk, amire szükségünk van, és olyan tevékenységeket, amelyek megfelelnek az érdeklődésünknek, ezáltal tényleg boldoggá tesznek minket.” Ezt segítette a CHERRISK nyári kampánya azzal, hogy egy szórakoztató kérdőív online kitöltése során bárki megtudhatta, milyen nyaraló típus valójában, és hogy ehhez a típushoz milyen programok illenének. Ezután már csak rajtunk múlik mennyire vagyunk nyitottak az új tapasztalatokra.

A jó nyaralás kulcsa tehát az, hogy ismerjük magunkat, de az sem baj, ha megismerjük a pszichológus tippjeit és tudatosabban készülhetünk következő kikapcsolódásunkra.    


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.