A kiutazók közel fele a 13 milliós Moszkvából származott. Idén is 2,2-2,4 millió utasra számíthatnak a charterutak szervezői. Az orosz turisták első számú külföldi úti célja Törökország (38%), ezt Egyiptom (22%), Spanyolország (9%) és Ciprus (6%) követi. Az európai célországokba irányuló forgalom növekedését a vízumkötelezettség és az orosz repülőgépek EU-határértéket meghaladó zajszintje hátráltatja.
Vezető német utazási vállalatok különféle módszerekkel terjeszkednek az új piacon, derül ki az
fvw német szaklap internetes honlapján közölt írásból. A TUI például a török Mostravellel kötött
megállapodást. 2005-től nemcsak Moszkvából, de Szentpétervárról, Novoszibirszkből és
Jekaterinburgból is indítanak charterutakat, elsősorban természetesen török tengerparti üdülőhelyekre. Az ugyancsak német Rewe az ITS révén már korábban megjelent az orosz piacon, de németes stílusú útjaival eddig nem aratott átütő sikert. Újabb Rewe szupermarketek megnyitásától azonban a forgalom fellendülését várják. A Németországban bejegyzett, ugyancsak török alapítású GTI és a Bentour is kiterjesztette működését Oroszországra is.
Az orosz turisták nehezen kiszámítható ügyfelek: 75 százalékuk csak az utazást megelőző két héten belül, felük pedig csak az utazás hetében foglalja le üdülését. Sajátos, hogy a katalógusokban nem tüntetik fel az árakat, azok a kereslet és a kapacitáskihasználtság függvényében alakulnak.