Évente e téren az egy főre jutó fogyasztás átlagosan
Az EU-ban a gyümölcsé piacon ízek tekintetében továbbra is a narancslé a legnépszerűbb, aránya a közösség gyümölcslépiacán 38 százalékos, amely csökkenő tendenciát jelez. A visszaesés oka leginkább a gyümölcskeverékek megjelenésében rejlik, amelyek aránya jelenleg 18 százalék körül van, és folyamatosan növekszik. Mögöttük az alma (14%), az őszibarack (4%) és az ananász (3%) a legkedveltebb íz. Hazánkban az idei első félévben a háztartások 13 százalékkal kevesebb gyümölcslevet vásároltak. A két legkedveltebb íz a narancs és a barack, amelyek együtt a piac 40 százalékát adják. Ezt követik hazánkban a majd 30 százalékos piaci jelenléttel bíró egyre népszerűbb keverékek, majd az alma (16%), a szőlő és az ananász (4-4%)
A szénsavas üdítők fogyasztása és vásárlása az utóbbi években mindenütt szűkül. Hazánkban tavaly 9 százalékos, 2009 első félévében pedig – a gyümölcslevekhez hasonlóan – 13 százalékos visszaesés volt tapasztalható.
2008-ban közel 12 százalékos növekedés volt el a jeges teák frontján. Az eredmény bizonyítja, hogy válság idején is meg lehet újulni. Azon kevés italféleségek közé tartoznak, amelyek 2008-ban, és az idei év első felében is mind mennyiségben, mind értékben növelni tudták piaci részesedésüket.
Az alkoholmentes italok sokszor zavarba ejtő széles választéka az utóbbi években elterelte a fogyasztó figyelmét a szörpökről: 2009 első félévében újra kevesebb szörpöt vásároltak a magyar háztartások. Az okok között a gazdasági válság mellett mindenféleképpen meg kell említeni, hogy fontos gyártó cégek termékei teljesen, vagy részlegesen hiányoznak ma már az üzletek a polcairól.