A meghívott újságírók szintén egy kis időre a turisták szemszögéből figyelhették meg a fővárost, hiszen a jövő heti ünneppel kapcsolatos részleteket a szolgáltatók és szövetségek képviselői egy városnéző busz fedélzetén ismertették, ahol sok érdekesség hangzott el a város látnivalóiról is. A rendkívüli városnézést Czunyi Tímea, az MT Zrt. nemzetközi piacfejlesztési menedzsere vezette.
Weber Mario, a buszt biztosító City Tour Hop on Hop off Kft. Eurama Utazási Iroda ügyvezetője elmondta, tőlük jövő csütörtökön mindenki utas, aki felszáll városnéző buszaikra, egy szmájlis kitűzőt kap ajándékba, ezzel szeretnék hangsúlyozni, hogy a mosoly mindenkinek jár.
Az út során kiderült, hogy Royal Corinthia Budapest az idei évben ünnepli 10. születésnapját, így ők tortával és a 27-én korai órákban becsekkoló vendégekenek egy, a szálloda történetét bemutató könyvvel kedveskednek. Szülinapos a Kempinski Hotel Corvinus is, amely 20 éve fogadja a vendégeket. Ők a belvárosban sétáló turistákat lepik meg mini tortácskákkal a Turizmus Világnapján. Apró ajándékokkal, játékokkal, sorsolással készül a Boscolo Budapest Hotel is. A Danubius Hotels az alkalomra külön koktélt is kreált és kedves bekészítéseket találnak majd vendégeik. A legnagyobb japán beutaztató Miki Travel a DiVino borbárba szervezett meglepetést három turistacsoportja számára, akiket hazánkban élő, magyar népviseletbe öltözött japánok fogadnak majd zenével, pogácsával, pálinkával. A Mahart este 18 órakor 1 órás városnéző hajózásra viszi az érdeklődőket jelképes összegért. A Novotel Danube munkatársai, a tavalyi akciójuk sikere nyomán idén is a Dunaparton segédkeznek a turistáknak a fotózáshoz a legideálisabb pontokat megtalálni.
A Magyar Turizmus Zrt stratégiai partnerei közül Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója elmondta, kritikus év volt az idei, nehéz megszokni, hogy 22 géppel kevesebb parkol a repülőtéren. Várhatóan szomorú és nehéz évek lesznek a következők is, az ebből való kilábalás miatt fontos a stratégiai partnerség a Magyar Turizmus Zrt.-vel. Hangsúlyozta, mindent megtesznek, hogy új légitársaságokat csábítsanak Magyarországra, az elmúlt időszakban 6 új légitársaságot sikerült megnyerniük. Ezzel együtt átalakult a vendégek összetétele is, hiszen az utasok több mint fele fapados társaságokkal érkezik. Ezt az ötcsillagosok és a konferenciaszervezők érzik meg leginkább. A Turizmus Világnapjához kapcsolódóan elmondta, Horváth Gergely, az MT Zrt. vezérigazgatója és Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója közösen oszt majd csokoládét a SkyCourt-on, hogy "édes" utolsó emlék maradjon Magyarországról az induló utasokban.
A Magyar Turizmus Zrt., a BTDM és a Budapesti Fesztiválközpont közösen szervez akciókat szeptember 27-én. A BTDM részéről Németh Judit elmondta, több helyszínen, az Erzsébet téren, Vigadó téren és Vörösmarty téren osztanak majd csokit és várostérképet. De a Fővám téren, a Deák téren és természetesen Tourinform irodáikban számíthatnak kedvességekre a vendégek. A Budapesti Fesztiválközpont kommunikációs munkatársa, Lelovics Orsolya elárulta, a jövő évi Budapesti Tavaszi Fesztivál programjaira aznaptól kezdve lehet jegyet foglalni.
Az elmúlt egy évben anyagilag helyrejöttek a budapesti fürdők, a következő év a minőségi fejlesztéseké, mondta el Szőke László, a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei (BGYH) Zrt. vezérigazgatója. Az igazgató hangsúlyozta, a fürdők szerves részei turizmusnak, a szállodákkal és éttermekkel azonos szinten kell kezelni őket. Október végéig befejeződik a Rudas és a Lukács fürdők felújítása, amellyel két új turisztikai célpontot adnak Budapestnek. A világnapon ivókúrákkal, ingyenes idegenvezetésekkel várják az érdeklődőket.
Egyetértett az előtte szólóval Vancsura Miklós, a Magyar Fürdőszövetség ügyvezető elnöke is. Átlagos év volt az idei a magyarországi fürdők számára. Ami elmondható, ahol történtek fejlesztések a fürdő színvonalának növelésében, ott nem csökkent a vendégszám és az eredménysség. A fürdők tavaly 25 millió vendéget fogadtak, 50 milliárd forintos volt a forgalmuk és 8500 embert foglalkoztatnak az országban. A turizmus kovásza a fürdő, hangsúlyozta Sárvár és Hajdúszoboszló példáján keresztül Vancsura Miklós, hogy ahol fürdő működik, sokszorosára nő a turistaforgalom is. Az elnök úgy véli, érdemes lenne ezért átgondolni, hogy a SZÉP Kártya zsebei a fürdők szempontjából is átjárhatók legyenek. Az is kiderült, még az idei évben megszülethet a magyar fürdővédjegy. A Turizmus Világnapján a fürdőkultúra népszerűsítését tűzték ki célul, és a fürdők 27 titkos meglepetéssel készülnek.
Az egyes utazási irodák képviselői a világnapon filmet forgatnak arról, hogy mit gondolnak rólunk az ide érkezett turisták, miért szeretik Magyarországot, árulta el Kanel Judit, a Magyar Beutaztatók Szövetségének alelnöke. Emellett kvízkérdéseket kapnak tőlük a turisták, akik helyes válasz esetén szerencsekréken forgathatják ki nyereményüket.
Szatmáry-Jähl Angéla, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara Kereskedelmi Tagozatának elnöke elmondta, a kamarai tagokkal közösen kilenc útvonalon szeveznek Budapesten gyalogos városnézéseket óránként. Két hajós városnézés is lesz, emellett készülnek programokkal a bevásárló, tematikus utca menedzsmentek, klaszterek is, a Ráday és a Király utcában is.
A Magyarországi Ifjúsági Szállások Szövetségének ügyvezető-elnöke, Erdőháti Ágnes elmondta, az ő szálláshelyeik profitáltak a repülővel érkező vendégkör változásából. Az érdeklődők egész jövő héten féláron vehetik meg náluk a Hostel International kártyát, amely 4000 ifjúsági szálláshelyen használható fel. Utazás és környezetvédelem témában pedig rajzpályázatot írnak ki.
A Turizmus VIlágnapi akciók összegyűjtve ezen az oldalon olvashatók.