Az egész országban készülnek szeptember 27-ére

A közelgő Turizmus Világnapja alkalmából sajtótájékoztatót rendeztek Budapesten, ahol a Magyar Turizmus Zrt. és stratágiai partnereik ismertették, milyen kedvességekkel igyekeznek mosolyt csalni a turisták arcára jövő csütörtökön. 

A meghívott újságírók szintén egy kis időre a turisták szemszögéből figyelhették meg a fővárost, hiszen a jövő heti ünneppel kapcsolatos részleteket a szolgáltatók és szövetségek képviselői egy városnéző busz fedélzetén ismertették, ahol sok érdekesség hangzott el a város látnivalóiról is. A rendkívüli városnézést Czunyi Tímea, az MT Zrt. nemzetközi piacfejlesztési menedzsere vezette.

Weber Mario, a buszt biztosító City Tour Hop on Hop off Kft. Eurama Utazási Iroda ügyvezetője elmondta, tőlük jövő csütörtökön mindenki utas, aki felszáll városnéző buszaikra, egy szmájlis kitűzőt kap ajándékba, ezzel szeretnék hangsúlyozni, hogy a mosoly mindenkinek jár.

Az út során kiderült, hogy Royal Corinthia Budapest az idei évben ünnepli 10. születésnapját, így ők tortával és a 27-én korai órákban becsekkoló vendégekenek egy, a szálloda történetét bemutató könyvvel kedveskednek. Szülinapos a Kempinski Hotel Corvinus is, amely 20 éve fogadja a vendégeket. Ők a belvárosban sétáló turistákat lepik meg mini tortácskákkal a Turizmus Világnapján. Apró ajándékokkal, játékokkal, sorsolással készül a Boscolo Budapest Hotel is. A Danubius Hotels az alkalomra külön koktélt is kreált és kedves bekészítéseket találnak majd vendégeik. A legnagyobb japán beutaztató Miki Travel a DiVino borbárba szervezett meglepetést három turistacsoportja számára, akiket hazánkban élő, magyar népviseletbe öltözött japánok fogadnak majd zenével, pogácsával, pálinkával.  A Mahart este 18 órakor 1 órás városnéző hajózásra viszi az érdeklődőket jelképes összegért. A Novotel Danube munkatársai, a tavalyi akciójuk sikere nyomán idén is a Dunaparton segédkeznek a turistáknak a fotózáshoz a legideálisabb pontokat megtalálni. 

A Magyar Turizmus Zrt stratégiai partnerei közül Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója elmondta, kritikus év volt az idei, nehéz megszokni, hogy 22 géppel kevesebb parkol a repülőtéren. Várhatóan szomorú és nehéz évek lesznek a következők is, az ebből való kilábalás miatt fontos a stratégiai partnerség a Magyar Turizmus Zrt.-vel. Hangsúlyozta, mindent megtesznek, hogy új légitársaságokat csábítsanak Magyarországra, az elmúlt időszakban 6 új légitársaságot sikerült megnyerniük. Ezzel együtt átalakult a vendégek összetétele is, hiszen az utasok több mint fele fapados társaságokkal érkezik. Ezt az ötcsillagosok és a konferenciaszervezők érzik meg leginkább. A Turizmus Világnapjához kapcsolódóan elmondta, Horváth Gergely, az MT Zrt. vezérigazgatója és Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója közösen oszt majd csokoládét a SkyCourt-on, hogy "édes" utolsó emlék maradjon Magyarországról az induló utasokban.

A Magyar Turizmus Zrt., a BTDM és a Budapesti Fesztiválközpont közösen szervez akciókat szeptember 27-én. A BTDM részéről Németh Judit elmondta, több helyszínen, az Erzsébet téren, Vigadó téren és Vörösmarty téren osztanak majd csokit és várostérképet. De a Fővám téren, a Deák téren és természetesen Tourinform irodáikban számíthatnak kedvességekre a vendégek. A Budapesti Fesztiválközpont kommunikációs munkatársa, Lelovics Orsolya elárulta, a jövő évi Budapesti Tavaszi Fesztivál programjaira aznaptól kezdve lehet jegyet foglalni. 

Az elmúlt egy évben anyagilag helyrejöttek a budapesti fürdők, a következő év a minőségi fejlesztéseké, mondta el Szőke László, a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei (BGYH) Zrt. vezérigazgatója. Az igazgató hangsúlyozta, a fürdők szerves részei turizmusnak, a szállodákkal és éttermekkel azonos szinten kell kezelni őket. Október végéig befejeződik a Rudas és a Lukács fürdők felújítása, amellyel két új turisztikai célpontot adnak Budapestnek. A világnapon ivókúrákkal, ingyenes idegenvezetésekkel várják az érdeklődőket. 

Egyetértett az előtte szólóval Vancsura Miklós, a Magyar Fürdőszövetség ügyvezető elnöke is. Átlagos év volt az idei a magyarországi fürdők számára. Ami elmondható, ahol történtek fejlesztések a fürdő színvonalának növelésében, ott nem csökkent a vendégszám és az eredménysség. A fürdők tavaly 25 millió vendéget fogadtak, 50 milliárd forintos volt a forgalmuk és 8500 embert foglalkoztatnak az országban. A turizmus kovásza a fürdő, hangsúlyozta Sárvár és Hajdúszoboszló példáján keresztül Vancsura Miklós, hogy ahol fürdő működik, sokszorosára nő a turistaforgalom is. Az elnök úgy véli, érdemes lenne ezért átgondolni, hogy a SZÉP Kártya zsebei a fürdők szempontjából is átjárhatók legyenek. Az is kiderült, még az idei évben megszülethet a magyar fürdővédjegy. A Turizmus Világnapján a fürdőkultúra népszerűsítését tűzték ki célul, és a fürdők 27 titkos meglepetéssel készülnek. 

Az egyes utazási irodák képviselői a világnapon filmet forgatnak arról, hogy mit gondolnak rólunk az ide érkezett turisták, miért szeretik Magyarországot, árulta el Kanel Judit, a Magyar Beutaztatók Szövetségének alelnöke. Emellett kvízkérdéseket kapnak tőlük a turisták, akik helyes válasz esetén szerencsekréken forgathatják ki nyereményüket. 

Szatmáry-Jähl Angéla, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara Kereskedelmi Tagozatának elnöke elmondta, a kamarai tagokkal közösen kilenc útvonalon szeveznek Budapesten gyalogos városnézéseket óránként. Két hajós városnézés is lesz, emellett készülnek programokkal a bevásárló, tematikus utca menedzsmentek, klaszterek is, a Ráday és a Király utcában is.

A Magyarországi Ifjúsági Szállások Szövetségének ügyvezető-elnöke, Erdőháti Ágnes elmondta, az ő szálláshelyeik profitáltak a repülővel érkező vendégkör változásából. Az érdeklődők egész jövő héten féláron vehetik meg náluk a Hostel International kártyát, amely 4000 ifjúsági szálláshelyen használható fel. Utazás és környezetvédelem témában pedig rajzpályázatot írnak ki.

A Turizmus VIlágnapi akciók összegyűjtve ezen az oldalon olvashatók.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.