A riportból kiderül, a turizmus azon gazdasági ágazatok közé tartozik, amelyek ellenálltak a válságnak, és így hozzájárultak a növekedéshez és a munkahelyteremtéshez.
10-ből 7 európai uniós polgár utazott szabadidős vagy üzleti céllal 2012-ben. A legalább négy éjszakás szabadidős utazások általában (88%-ban) az EU-n belül: saját országukban vagy valamelyik tagállamban történtek. Az utazások legfőbb akadályát – akárcsak Magyarországon – az anyagi lehetőségek korlátozottsága jelenti.
2013-ra további növekedést várnak, a felmérés szerint a válaszadók háromnegyede tervez idén utazást. Spanyolország, Olaszország és Franciaország a legkedveltebb külföldi úti célok, miközben a válaszadók 51%-a tervez belföldi utazást. A kutatás az utazások motivációjára, a tájékozódási szokásokra, a szervezés módjára, az utazással való elégedettségre is kiterjed.
A kutatás egy több éve tartó felméréssorozat része. Az EU és az ETC (Európai Turisztikai Bizottság) egyre szorosabb együttműködésének köszönhetően 2012-ben az ETC tagszervezetek (turisztikai hivatalok) kutatóinak is lehetősége nyílt javaslatokat tenni a kérdőívvel kapcsolatban.
A teljes Eurobarometer jelentés „Attitudes of Europeans towards tourism” címmel a linkre kattintva letölthető.
A témában további hasznos információk érhetők el a Magyar Turizmus Zrt. szakmai oldalain belül a Piaci iránytű>Európai Unió és turizmus, valamint a Küldőpiacaink menüpontok alatt.