A jelölést követően a díjra esélyesek nevezését egy, a fenti szervezetek képviselőiből álló szakmai értékelő csoport bírálja el. Az elbírálásnál a jelöltek magas szintű szakmai munkáját, a turisztikai desztináció képviseletének hitelességét, valamint a jelölt saját szervezete és régiója szerinti munkájának hatékonyságát veszik figyelembe. A döntést a díj kiírója, a Magyar Turizmus Zrt. hozza meg. E döntés alapján a címet 2012-ben Komoróczki Aliz, a Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft. vezetője nyerte el.
A díjat Budapesten, február 28-án, az Utazás 2013 kiállítás megnyitóján adta át Csizmadia Norbert, a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára és Denéné Tóth Marianna, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója.
Komoróczki Aliz 2011. február 1. óta vezeti a Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft.-t. A fiatal szakember korábban vendéglátói és szállodai területen szerzett tapasztalatot, ahol értékesítési, marketing-, majd szállodavezetőként dolgozott egészen TDM menedzserré való kinevezéséig. Az irányítása alatt működő Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft. feladata többek között a folyamatos termékfejlesztés, a városi turisztikai marketingfeladatok ellátása, a kapcsolattartás és koordináció a szakma képviselői között. A Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft. hagyományosan jó kapcsolatot ápol az MT Zrt. Dél-alföldi Regionális Marketing Igazgatóságával. Komoróczki Aliz kinevezése óta a Dél-alföldi RMI és a gyulai TDM szervezet részvételével számos közös akcióra került sor (szerb és román televíziók filmforgatásai, utazásszervezői és sajtó tanulmányutak). Az RMI Gyulát érintő marketingakcióihoz a programok szervezését és az idegenvezetőt a kialakult gyakorlat szerint rendre a TDM biztosítja megbízható partnerként, rugalmasan és magas színvonalon.