A Magyar Turizmus Zrt. által négy éve alapított díj a turisztikai ügyekben jártas újságírói kör működését és bővítését kívánja segíteni. Azon nagyközönségi újságírók szakmai munkásságát ismeri el, akik áldozatos munkájukkal rendszeres tájékoztatást adnak a magyar turizmus aktuális kérdéseiről, s pozitív írásaikkal hozzájárulnak a turizmus megszerettetéséhez, a Magyarországról kialakult pozitív kép erősítéséhez. A bőséges hazai turisztikai kínálatnak és a belföldi közönséget megcélzó számos marketingakciónak köszönhetően mára egyre több újságíró foglalkozik a turizmussal. Az általuk közvetítetett hírek, tudósítások pedig, amellett hogy segítik a magyar lakosság tájékozódását, informáltságát, ösztönzik a belföldi utazásokat is.
A 2009. év turisztikai tudósítója Oláh Andrea, a Kulbrádió szerkesztő-műsorvezetője, az év turisztikai újságírója díjat pedig Németh Márk, a Világgazdaság munkatársa vehette át Dr. Róna Ivántól, az MT Zrt. vezérigazgatójától. Mindketten évek óta figyelemmel kísérik a magyar turizmus aktualitásait, részt vesznek a turisztikai kérdéseket érintő sajtó- és szakmai tájékoztatókon, s az általuk ismertetett témákat minden esetben alaposan elemzik. Az objektivitás érdekében az illetékes szakértőket megkérdezik, a rendelkezésre álló ismertetőket, háttéranyagokat feldolgozzák. A magyar turizmus különböző területeit érintő tudósításaik - amelyekben számos jelentős eseményről, kampányról, fejlesztésről beszámolnak - naprakészek. Átfogó, tartalmas és igényes beszámolóik nagymértékben hozzájárulnak ahhoz, hogy – az általuk képviselt mértékadó médiumokon keresztül – a hazai közvélemény rendszeresen tájékozódhasson a magyar turizmust érintő aktualitásokról.
Oláh Andrea a Klubrádió hét esztendeje működő Go! Magazin című turisztikai műsorának szerkesztő-műsorvezetője. A rádiós újságíró a Kossuth Rádióban eltöltött évek után váltott kereskedelmi rádiózásra, és akkor kezdett ismerkedni a számára teljesen újnak számító területtel, a turizmussal. Azóta jó kapcsolatot épített ki a hazai turisztikai kínálatot jól ismerő szakemberekkel. 2002 óta minden pénteken hallható műsorában igyekszik a belföldi turizmus népszerűségét növelni, és megmutatni, hogy a külföldi desztinációk mellett a hazai turisztikai szolgáltatók ötletei milyen vonzerőt képviselhetnek. Tájékoztatja a hallgatókat a hazai turizmus aktuális eseményeiről, törekvéseiről, különös tekintettel a tematikus évekre (Vizek Éve, Kulturális Turizmus Éve, Fesztiválok Éve). Műsoraiban kiemelt helyen szerepelnek a magyarországi turisztikai régiók, azok újdonságai, ugyanakkor hagyományos értékei. A műsorok állandó szereplői a régiók hozzáértő turisztikai szakemberei. Ami különösen fontos, Oláh Andrea műsorai interaktívak, tehát lehetőséget adnak a közvetlen visszacsatolásra, vagyis az adások révén a belföldi turisták közvetlenül kérdezhetik a szakembereket, és véleményükkel segíthetik azok munkáját.
Németh Márk 2007 februárjában került a Vasárnap Reggel - Axel Springer Központi Szerkesztőség gazdasági rovatához, majd 2009 elejétől a Világgazdaság munkatársa, ahol a turisztikai témák feldolgozásáért felel. Kiemelt területként foglalkozik a belföldi turizmussal, a hazai turisztikai fejlesztések, események és a bennük rejlő üzleti lehetőségek bemutatásával. 2004-ben a Budapesti Gazdasági Főiskola Külkereskedelmi Karán szerzett közgazdász végzettséget külgazdaság szakon, francia nyelvű képzésen, médiamenedzsment szakirányon. Szakmai gyakorlatát a Magyar Hírlap gazdasági rovatánál töltötte. Aktívan részt vett a 2004 őszén megszűntetett Magyar Hírlap újraindításában, ami után az informatikai tematikájú E-világ oldal külsős szerkesztője lett. Emellett honlapkritikákat is írt a kultúra rovat számára. Mindeközben közgazdász egyetemi diplomát szerzett a Budapesti Corvinus Egyetem közgazdasági karán, gazdaságpolitika szakirányon. Ennek elvégzése után szabadúszóként írt az Üzlettárs Magazinba, a Haszon Magazinba, a Magyar-Francia Kereskedelmi- és Iparkamara magazinjába, több cikke jelent meg a Nord Éclair nevű franciaországi regionális napilapban. (Magyar Turizmus Zrt.)
Az Év turisztikai újságírói
Az idei évben is két kategóriában adták át „Az év turisztikai újságírója” díjat a 18. Turisztikai Évadnyitó Fogadáson
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.