Az idegenforgalmi seregszemlén közel 40 ország turisztikai szervezete, vállalkozása találkozhatott mintegy 1200, többségében indiai utaztatási szakemberrel.
Budapest, Balaton gyógyvízzel nyakon öntve
Vértes Róbert, a Magyar Turizmus Zrt. pekingi képviseletvezetője, aki Magyarországot népszerűsítette a Visegrádi Négyek közös standján, a vásáron, kérdésünkre elmondta: már régóta közismert tény, hogy a hatalmas indiai piacot nem lehet figyelmen kívül hagyni beutaztatás szempontjából sem. Ezt jól bizonyította az is, hogy a 2009-ben és 2010-ben a Szingapúrban megrendezett ITB Asia kiállításon jelen lévő magyar standot zömében indiai utazási szakemberek keresték fel. Hozzátette: mostani jelenlétükkel szeretnék felmérni az igényeket, a közönség összetételét, az érdeklődés irányát, majd első körben a B2B találkozásokat segítenék elő magyarországi tanulmányutakkal, illetve budapesti workshopokkal az indiai utaztatók és a hazai tour operátorok között. Az indiai szakemberek számára felkínált célterületek elsősorban Budapest és a Balaton lenne, a tematikáját tekintve a városlátogatásra és a SPA-ra koncentrálnának, végül kiemelten foglalkoznának a MICE utazók igényeivel. A képviseletvezető megemlítette, hogy az indiaiak a kínaiakhoz hasonlóan 2-4 napot töltenek hazánkban. A képviselő felvázolta az ún. Ázsia Klub Indiával való bővítését is, amelynek keretein belül a klubba tömörült beutaztató irodák komolyabb kedvezményeket is adhatnának az indiai utazásszervezőknek, ezzel segítve az utazási kedvet.
Az MT Zrt. mellett két magyar utazási iroda, a Gála Tours és a Toureast Tour is megjelent az expón, akik több évtizede foglalkoznak az ázsiai piaccal és jól ismerik az itteni igényeket.