Az idegenforgalmi seregszemlén közel 40 ország turisztikai szervezete, vállalkozása találkozhatott mintegy 1200, többségében indiai utaztatási szakemberrel.
India továbbra is világszerte kedvelt desztináció, tavaly 5,58 millióan látogattak az országba, 9.3 százalékkal többen, mint 2009-ben, amely növekedés megelőzi a turisztikai világszervezet, az UNWTO 5-6 százalékos globális előrejelzését erre az időszakra. Ezzel párhuzamban az ország turisztikai bevételei is növekedtek 11,394 milliárd dollárról 14,193 milliárd dollárra, ami 25 százalékos ugrást jelent az előző évhez képest. Nyilván ennek is köszönhető, hogy számos nemzetközi hotellánc is jelezte, több új ház nyitását tervezik a következő években, a Carlson 2011-ben 18, a Hilton 7, a Starwood 2015-ig pedig 100 új szálloda kapuját nyitja meg. Számos szakember a szolgáltatói oldalról - akik szerint a vásár fontos színtere termékeik és az utazásszervezők találkozásának -, a két napos vásár háromnapossá bővítését szeretné elérni.
Budapest, Balaton gyógyvízzel nyakon öntve
Vértes Róbert, a Magyar Turizmus Zrt. pekingi képviseletvezetője, aki Magyarországot népszerűsítette a Visegrádi Négyek közös standján, a vásáron, kérdésünkre elmondta: már régóta közismert tény, hogy a hatalmas indiai piacot nem lehet figyelmen kívül hagyni beutaztatás szempontjából sem. Ezt jól bizonyította az is, hogy a 2009-ben és 2010-ben a Szingapúrban megrendezett ITB Asia kiállításon jelen lévő magyar standot zömében indiai utazási szakemberek keresték fel. Hozzátette: mostani jelenlétükkel szeretnék felmérni az igényeket, a közönség összetételét, az érdeklődés irányát, majd első körben a B2B találkozásokat segítenék elő magyarországi tanulmányutakkal, illetve budapesti workshopokkal az indiai utaztatók és a hazai tour operátorok között. Az indiai szakemberek számára felkínált célterületek elsősorban Budapest és a Balaton lenne, a tematikáját tekintve a városlátogatásra és a SPA-ra koncentrálnának, végül kiemelten foglalkoznának a MICE utazók igényeivel. A képviseletvezető megemlítette, hogy az indiaiak a kínaiakhoz hasonlóan 2-4 napot töltenek hazánkban. A képviselő felvázolta az ún. Ázsia Klub Indiával való bővítését is, amelynek keretein belül a klubba tömörült beutaztató irodák komolyabb kedvezményeket is adhatnának az indiai utazásszervezőknek, ezzel segítve az utazási kedvet.
Az MT Zrt. mellett két magyar utazási iroda, a Gála Tours és a Toureast Tour is megjelent az expón, akik több évtizede foglalkoznak az ázsiai piaccal és jól ismerik az itteni igényeket.