A március 7-11. között megrendezésre kerülő ITB vásár keretében Magyarország turisztikai kínálatát a Magyar Turizmus Zrt. és 26 társkiállító képviseli egy 308 m2-es standon. A korábbi vásárokon számos díjjal – többek között a tavalyi ITB kiállításon a Legjobb Európai Stand díjjal (Best Exhibition Award) is – elismert nemzeti turisztikai megjelenés látványelemei a vízhez kapcsolódnak. A stand látványa mellett számos attrakció is felkelti az érdeklődést Magyarország iránt. A szakma képviselői és a nagyközönség olyan turisztikai kincsekből kaphatnak ízelítőt, mint a kiváló balatoni borok, a kürtőskalács, de kalocsai porcelán- és testfestés bemutató részesei is lehetnek.
Egy technikai újdonságnak köszönhetően interaktív budapesti városnézésen is részt vehetnek az érdeklődők: egy plazmaképernyőn megjelenített, nagyfelbontású, mozgásvezérelt, Budapest körpanoráma-képen a látogatók karjuk előrenyújtásával és a képernyő előtti lépegetéssel, saját maguk irányíthatják mozgásukat a budapesti látnivalók között. A panorámakép részleteit kinagyíthatják, de akár a Parlament ablakán is „benézhetnek”. Az érdeklődők továbbá a standokat díszítő számos digitális képkeretben látható, folyamatosan változó képek segítségével is közelebb kerülhetnek a hazai turisztikai látványosságokhoz.
Magyarország nagyszabású turisztikai megjelenésének alkalmából az ITB-n részt vesz Becsó Zsolt, az Országgyűlés Sport- és turizmusbizottságának tagja, továbbá a Magyar Turizmus Zrt. szakemberei is: Maráczi Gábor stratégiai igazgató, Hrabovszky Zsolt nemzetközi értékesítés ösztönzés igazgató és Mezősi Csilla, a Zrt. egészségturisztikai szakértője. A vásári megjelenést és a kapcsolódó szakmai programokat a helyszínen Sztojanovits Kristóf, az MT Zrt. németországi igazgatója irányítja.
Magyarország ebben az évben is lehetőséget kapott arra, hogy sajtótájékoztatóját a kiállítás előtti napon megtartsa, köszönhetően a Magyar Turizmus Zrt. németországi külképviseletének a vásár szervezőivel ápolt jó szakmai kapcsolatainak. A március 6-i rendezvényen megjelent közel 70 külföldi újságíró előtt Sztojanovits Kristóf a magyarországi turizmus alakulását ismertette a trendek és statisztikák vonatkozásában, valamint bemutatta az MT Zrt. külföldi kommunikációjában kiemelt turisztikai termékeket. A továbbiakban Budapest változatos kulturális kínálata került a figyelem középpontjába. Nyúl Erika, a Művészetek Palotája ügyfélkapcsolati igazgatója mutatta be előadásában a „Culture port” kampányt, amely Budapest 7 meghatározó kulturális intézményének összefogásával valósul meg. A kampány keretében az együttműködő intézmények többek között hétvégi kulturális csomagajánlatokkal csábítják a kultúra iránt fogékony utazókat Budapestre.
A magyarországi fesztiválláz jegyében Berta András, a Sziget nemzetközi kapcsolatokért felelős vezetője a Sziget Fesztivál, a BalatonSound és a VOLT programjait és újdonságait népszerűsítette. Ezen fesztiválok kiállításon való bemutatásával is erősíteni kívánjuk Magyarország fiatalokat vonzó, lendületes kulturális arculatának megjelenését.
Mezősi Csilla, az MT Zrt. egészségturisztikai szakértője Magyarország egészségturizmusának az innovatív termékfejlesztési területeit ismertette. Előadásában kitért a fürdővárosok elérhetőségeit (határ menti régiók repterei is) biztosító új légi összeköttetéseknek köszönhető keresletnövekedésre is.
A sajtótájékoztató résztvevői a prezentációkból olyan, rangos nemzetközi díjakkal elismert turisztikai attrakciókat is megismerhettek, mint a romkocsmák egyedi világa, a „spartyk” vagy a Lonely Planet szavazásán a világ legjobb bárjai közé választott A38 Hajó és a Szimpla kert, de a Sziget Fesztivál által elnyert „Európa legjobb nagyfesztiválja” címről is szó esett. Megtekinthettek továbbá egy olyan kisfilm összeállítást is a résztvevők, amelyet az elmúlt években hazánkban dolgozott, több száz nemzetközi forgatócsoport készített Magyarország látnivalóiról. Hogy miért is érdemes még mindezen kívül Magyarországra utazni, arra a Post Office Worldwide Holiday Costs Barometer 2012. évi felmérésén keresztül mutattak rá a szakemberek: a kutatás szerint ugyanis hazánk a 6. legkedvezőbb ár-érték arányú úti célnak bizonyult.
A program végén tartott előadásában Sztojanovits Kristóf kiemelte, hogy Németország továbbra is Magyarország legjelentősebb küldőpiaca, és beszédében kitért a német utazók körében kedvelt hazai turisztikai termékekre és a német lakosság utazási szokásaira is.
Magyarország turisztikai kínálata az ITB keretében számos további alkalommal kerül majd a figyelem középpontjába: az MT Zrt. szakemberei folyamatosan tárgyalnak a turisztikai szakma – pl. DERTOUR, TUI, Thomas Cook, PA Touristik – és a média képviselőivel, interjúkat adnak különböző médiumoknak, illetve az ITB szakmai programjain is képviseltetik magukat. A kiállítás ideje alatt kerül sor az Európai Turisztikai Bizottság (European Travel Commission, ETC) és az ENSZ Turisztikai Világszervezetének (UNWTO) szakmai rendezvényére, melyen Maráczi Gábor is részt vesz.
Március 7-én este, a Magyar Nagykövetséggel együttműködésben az MT Zrt. fogadást szervez szakmai partnerei részére a „Magyarország – az egészség forrása” („Ungarn – Quelle der Gesundheit“) mottó jegyében. A magyar standon Dr. Czukor József nagykövet és Sztojanovits Kristóf köszönti a több mint 200 meghívott vendéget.
A magyar standot másnap, március 8-án az FDP – CDU/CSU koalícióban kormányzó – párt turisztikai munkacsoportja, valamint Klaus Brähmig, a Német Parlament Turisztikai Bizottságának elnöke is felkeresik. A delegációkat Dr. Czukor József nagykövet és az MT Zrt. helyszínen tartózkodó vezetői fogadják.
Az ITB vásár a hét végén már a nagyközönségi látogatók előtt is megnyílik, és a magyar stand vonzó turisztikai ajánlatai és attrakciói nyomán várhatóan sokan kapnak kedvet egy magyarországi utazáshoz.
Magyarország legfontosabb küldőpiacainak rangsorában Németország megőrizte első helyét. A KSH 2011. évi előzetes adatai szerint a tavalyi több mint fél millió (516 ezer) német vendég közel kétmillió (1.963 ezer) vendégéjszakát töltött el hazánk kereskedelmi szálláshelyein.