Az ÖRT a közelmúltban egy vállalkozástól panasz érkezett. A cég azt nehezményezte, hogy a Facebookon egy felhasználó az ő márkanevét és logóját bitorolva, termékei vásárlásától próbálta eltéríteni az olvasókat egy reklámmal.
Az ÖRT a Facebook központjához továbbította a panaszt, ahol az ÖRT álláspontját méltányolták, és a kifogásolt reklámot rövid úton eltávolították az oldalról. A szervezet szerint ez az eset joggal nevezhető az önszabályozás győzelmének egy kisebb csatában.
Ugyanakkor a tanulságokat, az érintettek megnevezése nélkül, az ÖRT hasznosnak érzi a nyilvánossággal megosztani: "Egyrészt ez az »ügy« is jelzi, hogy minden csalárd próbálkozás ellenére a digitális térben is ugyanazok az etikai szabályok érvényesek, mint a reklámozás más területein. A világháló nem utcai harc, itt sem lehet a névtelenség álarcában versenytársainkat tisztességtelen eszközökkel hátba támadni. A másik pozitív üzenet, hogy az önszabályozás, ez a tisztességtelen reklámozás elleni eszköz, a digitális térben is hatékonyan alkalmazható."
Forrás: Kreatív Online