Az elmúlt hetekben három balatoni strandot, egy siófokit, egy balatonfüredit és egy szigligetit teszteltünk. Embereink a létesítmények környezetét, felszereltségét, szolgáltatásait vizsgálták. Az általános szempontokon felül a telefonos ügyintézést is értékeltük. Tesztelőink valós, potenciális vendégekként viselkedtek, majd a fogyasztó szemszögéből megélt tapasztalataikat rögzítették a balatoni strandokon tett látogatásuk alapján. (Az eredmények nem az egyes strandok általános tevékenységét jellemzik, hanem az adott tesztelés tapasztalatait írják le.)
Telefonon keresztül segítőkészek voltak a siófoki strand munkatársai. Olyan pluszinformációkat mondtak el, amit kollegánk ugyan nem kérdezett meg külön, ám hasznosnak bizonyultak (pl. nyitva tartás). Egy kicsit jobban motiválhatták volna talán telefonon a strand személyes felkeresésére. Sok gyaloglás és egy kis útbaigazítás után tesztelőnk odatalált a megadott helyre. Az úton kellett végigsétálnia, mert járda nincsen, viszont hatalmas a forgalom az utcában. Az út nagyon keskeny és kevés az útjelző tábla (még gyalogosforgalomra felhívó táblák sincsenek). Az utcában parkolási lehetőség sincs. A pénztárnál alig két percig kellett sorban állni. A strandon a látogatók figyelmét nemcsak magyarul, hanem idegen nyelven is felhívták a biztonsági előírásokra. A szórakoztatást kölcsönözhető kellékek és vízi csúszdák is garantálják. A büfében a kínálat nem volt túl választékos, de a kapható ételek finomak voltak. Munkatársunk elégedett volt a stranddal, kellemes élménnyel távozott.
Általános értékelés: 4,6
Teljesítmény: 60%
Füred Kemping strandja
Kollegánknak egyszer kellett telefonálnia, hogy elérje a strandot. Udvariasak és kedvesek voltak a munkatársak, de csak a feltett kérdésekre válaszoltak, nem invitálták a strandra. A személyes felkeresés után, a pénztárnál nem kellett sorban állni, de az odajutás már nehezebb volt. Sehol nincsen kitáblázva. A kemping része a strand, ezen keresztül lehet bejutni. Környezete tiszta, rendezett. A part homokos, kellemes. Belül játszóterek vannak kialakítva. Sok fa van, ami elegendő árnyékot biztosít a nagy forróságban. Biztonsági szolgálatra (őr, vízi mentők), illetve a biztonságra vonatkozó kiírást nem talált. A zuhanyzók tisztasága átlagos, (kollegánk 5-ös skálán 3-re értékelte). Az étkezési lehetőségek jók, az árak elfogadhatóak. A strandbelépő elég drága. A csak strandolni vágyók nem is járnak erre a partszakaszra, csak a táborozók veszik igénybe. Így az ember elkerülheti a tömeget. Munkatársunk kellemes napot töltött el ezen a helyen, összességében közepesen, de elégedett volt.
Általános értékelés: 3,9
Teljesítmény: 52%
Szigligeti strand
A szigligeti strand alkalmazottja korrekt, kielégítő választ adott minden kérdésre, és ösztönözte kollégánkat a hely személyes felkeresésére. A strand közelében szükség lenne még kiépített parkolókra, hogy ne a strandhoz vezető út mindkét oldalán parkoljanak autóikkal a fürdeni vágyó emberek. A strand kialakítása megfelelő, ivókutak is találhatók. Elegendő számú vizesblokkot is találni a strandon, teljesen új építésű, modern kivitelezésben. A vendéglátó egységek is megfelelőek. A lángostól kezdve az egytálételig minden kapható korrekt áron, udvarias kiszolgálás mellett. A strand területén elkülönítve található egy gyermekeknek kialakított homokos partrész. A felnőtteknek strandröplabda- és strandfocipálya is van. Pozitívum a jókora kerékpártároló. Kollégánk maximálisan meg volt elégedve. Véleménye szerint minden igényt kielégítő, korszerű, jó minőségű helyen volt, ami kellemes fürdőzést és pihenést biztosít a vendégek számára. Szívesen visszatérne ide.
Általános értékelés: 4,6
Teljesítmény: 84%
Technika
A tesztvásárlóknak az alábbi fő szempontok szerint kellett értékelniük a strandokat:
■ Telefon – előzetes telefonos érdeklődés a strandoknál (kedvezmények felől: csoportos-, diák-, nyugdíjas belépőjegyekről)
■Szolgáltatások, image – a park külső- belső környezete, megjelenése, szolgáltatások minősége (étkezési, biztonsági…), kölcsönzési lehetőségek stb.
A százalékos eredmények a fenti blokkok, összesen 34 szempont szerinti értékelése alapján születtek. Shoppereink ezen felül 1–5 terjedő skálán (1 – elégtelen, 5 – kiváló) is értékelték megadott szempont szerint a strandokat, a tesztelés során szerzett tapasztalataik alapján. Az eredmény csupán az egyetlen statikus mintavétel eredménye.
Megjegyzés
A vizsgálat eredményei a Smart Research International tulajdonát képezik, amelyről részletesebb adatok nem hozzáférhetőek. A vizsgálatot a Turizmus Trend megbízásából a Smart Research International végzi.
Szerdától lehet asztalt foglalni a tavaszi Országos Étterem Hét rendezvényre, amelyen több mint 200 vendéglátóhely, köztük 14, Michelin-ajánlással rendelkező étterem menüiből lehet majd választani.
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).