Belépős a Bazilika

A MUISZ levélben fordult a Szent István Bazilika idegenforgalmi munkatársához a nemrégen minden előzetes tájékoztatás nélkül bevezetett belépő felszámításával kapcsolatban. A levél teljes terjedelemben itt olvasható...

Dósáné Imreh Zsuzsa részére

Kedves Dósáné,

telefonon sajnos nem tudtam Önt elérni, ezért ezúton szeretném az alábbi problémáról tájékoztatni:

Beutaztató irodák jelezték Szövetségünk felé, hogy a Szent István Bazilikában újabban 1,- € belépőt (vagy ennek megfelelő Forintot) kell fizetni a látogató csoportoknak.

Ez nagy problémát jelent az utazási irodáknak, mivel nem kaptak előre a belépő bevezetéséről tájékoztatást, ezért külföldi csoportjaik részére nem tudták előzetesen a kalkulációban szerepeltetni ezt a díjat. Az irodák külföldi megrendelőik felé csak olyan árat tudnak érvényesíteni, amit előzetesen a visszaigazolás során megadtak, pótlólagos költségek felszámítására nincsen mód, a külföldi partnerek ezt egyetlen esetben sem fogadják el, mivel utasaiktól ők sem kérhetnek utólag semmilyen díjtérítést. Tehát, ha a magyar iroda ennek ellenére beviszi a csoportot a Bazilikába, azt jelenleg kizárólag saját költségére teheti, azaz veszteséget termel.

Ezért nagyon sajnálatos, hogy az irodák nem értesülhettek időben, legalább 2-3 hónappal korábban a belépődíj bevezetéséről, a csoportokat kísérő idegenvezetők csak a helyszínen szembesültek ezzel a problémával. 

Hangsúlyozom, hogy nem a belépő ellen van kifogásunk, annak okai érthetőek, kizárólag a tájékoztatás elmaradása a probléma.

Ezért az a tiszteletteljes kérésem, hogy legalább ez év végéig tekintsenek el az Önökhöz érkező csoportoknál a belépő felszámításától és véglegesen csak 2012-ben vezessék be, addigra a beutaztató irodák fel tudnak készülni rá.

Ellenkező esetben azzal kell számolni, hogy a csoportok el fogják kerülni a Bazilikát, ami mind a turisták, mind az Önök szempontjából igen sajnálatos lenne, hiszen a Bazilika mind hitéleti, mind turisztikai szempontból kiemelt létesítménye Budapestnek.

Intézkedésüket és megértésüket a beutaztató irodák nevében előre is nagyon köszönöm és kérem szíves válaszát.

Üdvözlettel

Molnár Gabriella
elnök
Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.