Belépős a Bazilika

A MUISZ levélben fordult a Szent István Bazilika idegenforgalmi munkatársához a nemrégen minden előzetes tájékoztatás nélkül bevezetett belépő felszámításával kapcsolatban. A levél teljes terjedelemben itt olvasható...

Dósáné Imreh Zsuzsa részére

Kedves Dósáné,

telefonon sajnos nem tudtam Önt elérni, ezért ezúton szeretném az alábbi problémáról tájékoztatni:

Beutaztató irodák jelezték Szövetségünk felé, hogy a Szent István Bazilikában újabban 1,- € belépőt (vagy ennek megfelelő Forintot) kell fizetni a látogató csoportoknak.

Ez nagy problémát jelent az utazási irodáknak, mivel nem kaptak előre a belépő bevezetéséről tájékoztatást, ezért külföldi csoportjaik részére nem tudták előzetesen a kalkulációban szerepeltetni ezt a díjat. Az irodák külföldi megrendelőik felé csak olyan árat tudnak érvényesíteni, amit előzetesen a visszaigazolás során megadtak, pótlólagos költségek felszámítására nincsen mód, a külföldi partnerek ezt egyetlen esetben sem fogadják el, mivel utasaiktól ők sem kérhetnek utólag semmilyen díjtérítést. Tehát, ha a magyar iroda ennek ellenére beviszi a csoportot a Bazilikába, azt jelenleg kizárólag saját költségére teheti, azaz veszteséget termel.

Ezért nagyon sajnálatos, hogy az irodák nem értesülhettek időben, legalább 2-3 hónappal korábban a belépődíj bevezetéséről, a csoportokat kísérő idegenvezetők csak a helyszínen szembesültek ezzel a problémával. 

Hangsúlyozom, hogy nem a belépő ellen van kifogásunk, annak okai érthetőek, kizárólag a tájékoztatás elmaradása a probléma.

Ezért az a tiszteletteljes kérésem, hogy legalább ez év végéig tekintsenek el az Önökhöz érkező csoportoknál a belépő felszámításától és véglegesen csak 2012-ben vezessék be, addigra a beutaztató irodák fel tudnak készülni rá.

Ellenkező esetben azzal kell számolni, hogy a csoportok el fogják kerülni a Bazilikát, ami mind a turisták, mind az Önök szempontjából igen sajnálatos lenne, hiszen a Bazilika mind hitéleti, mind turisztikai szempontból kiemelt létesítménye Budapestnek.

Intézkedésüket és megértésüket a beutaztató irodák nevében előre is nagyon köszönöm és kérem szíves válaszát.

Üdvözlettel

Molnár Gabriella
elnök
Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége


Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.