Bemutatkozunk az Arab-öböl térségében

Nagyszabású, az Arab-öböl térségét érintő roadshowra indult a Magyar Turizmus Zrt. a térségből hazánkba irányuló beutazó turizmusban érdekelt szolgáltatók együttműködésében. Dohában egy szakmai találkozón, Dubaiban pedig az Öböl-menti országok legnagyobb kiállításán, az Arabian Travel Marketen mutatkozik be hazánk turisztikai kínálata a térség jelentős turisztikai döntéshozói és utazásszervezői előtt.

A rendezvénysorozat első állomása május 1-jén Katar fővárosa, Doha volt, ahonnan az utazók az ötcsillagos Qatar Airways járataival, január óta közvetlenül is elérhetik Budapestet. A katari utazásszervezők részére rendezett workshopot hazánk dohai nagykövete, Szabó László is megtisztelte jelenlétével. A program részeként, a szakmai találkozón megjelent közel negyven turisztikai szakember speciálisan az arab utazók igényeinek megfelelően nyerhetett betekintést Magyarország turisztikai kínálatába, Horváth Gergely, az MT Zrt. vezérigazgatójának prezentációjából.

A roadshow május 2-5. között Dubaiban folytatódik, méghozzá az Öböl-menti országok legnagyobb kiállításán, ATM-en (Arabian Travel Market – www.arabiantravelmarket.com), amelyen a Magyar Turizmus Zrt. – 14 társkiállítóval közösen – első alkalommal népszerűsíti Magyarországot mint turisztikai úti célt. A vásár nyitónapján az MT Zrt. fogadást rendezett a nemzeti standon, amelyen a térség legjelentősebb utazásszervező vállalatai mellett részt vett Gyuris János kuvaiti nagykövet is.

Az érdeklődők az MT Zrt. új, angol-arab nyelvű kiadványában is olvashatnak hazánk gyógy- és wellness kínálatáról. A roadshown debütáló, Magyarország általános turisztikai kínálatát bemutató brosúra 12-12 oldalon, fotókkal gazdagon illusztrálva csinál kedvet egy magyarországi utazáshoz.

Az utazásszervezők megnyerésén hangsúly

Mint ismeretes, az MT Zrt. B2B piacként kezeli az Arab-öböl térségét, vagyis olyan területként, ahonnan nézve Magyarország távoli, egzotikus úti cél, ezért a turisták kevesebben, és jellemzően szervezetten, azaz utazási irodákon keresztül érkeznek. Ezekben az országokban az MT Zrt. elsősorban az utazásszervezők megnyerésére helyezi a hangsúlyt.

A Közel-Keleten kb. 6000 utazási irodát, illetve touroperátort tartanak számon, amelyek kb.60%-a három országban – Szaúd-Arábia, Egyesült Arab Emirátusok és Egyiptom – koncentrálódik, és többnyire kisebb helyi irodaként működik. A nagyobb utazási vállalatok elsősorban az Öböl-menti országokra jellemzőek, amelyek a főként üzleti csoportok utaztatásán kívül szélesebb körű szolgáltatásokat is nyújtanak, és kifejezetten stabil pénzügyi háttérrel rendelkeznek. A roadshown továbbá olyan szakemberek is részt vesznek, akik az Öböl-menti turisztikai piacon többnyire a nagyobb légitársaságok üdülési divízióit képviselik. A rendezvénysorozatra ezen kívül az MT Zrt. a jelentős helyi utazási irodai szövetségek szakembereit és azokat az utazásszervezőket is meghívta, akiket korábban tanulmányút keretében már vendégül látott hazánkban a társaság. Az ATM-re a Qatar Airways közreműködésében a dubai Qatar Holidays Office főbb partnereit is várják, valamint a magyar nemzeti standra a Magyar Nagykövetség személyesen invitálta azt a 30 kuvaiti tour operátort, akik a Nagykövetség által április 7-én, Kuvaitban megrendezett Magyarország turizmusát bemutató workshopon részt vettek.

Nyaralni jönnek és nem csak egyszer

Az Öböl-menti országok turizmusáról a 35 ország nemzeti turisztikai hivatalait tömörítő Európai Turisztikai Bizottság (European Travel Commission, ETC) hamarosan publikálja azt az ETC-UNWTO tanulmányt, amelyből többek között kiderül, hogy az Öböl-menti országok küldőpiaca a világ egyik legmagasabb növekedési ütemű piaca. Utazói számára Európa könnyen megközelíthető, nem túl drága, elsősorban nyári úti cél. A térségből érkező turisták rendkívül igényesek, személyre szabott szolgáltatásokat várnak és alaposan feltérképezik előzetesen a megcélzott desztinációt. Jellemzően sokat költenek, és gyakran visszatérnek a korábban felkeresett desztinációba, amennyiben annak szolgáltatásaival elégedettek voltak. Rendszerint családdal, vagy nagyobb baráti társasággal indulnak útnak, és hosszabb időt töltenek el egy-egy célterületen. Az európai országokat – az eltérő környezet és atmoszféra élvezete mellett – azért is kedvelik, mert a társadalmi státuszhoz egyre inkább hozzátartozik az európai utazás.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.