A brit reklámhatóság (ASA) elmarasztalta a Heinekent a Kronenbourg 1664 nevű márkájának hirdetési gyakorlata miatt - írja az Adage. Büntetésül a kampányt betiltották, mert abban a hagyományt meghamisítva hivatkoztak a francia múltra - a hatóság szerint valójában a sör brit. „Ha egy jobb ízű francia sört találnak, megesszük a kalpunkat" - szól a printhirdetések fősora. A kampányt egyébként az Ogilvy jegyzi.
A reklámszpotban Eric Cantona francia futball-legenda szerepel, aki arról beszél, mekkora sztárok a sörkészítők Franciaországban, nagyobbak mint a focisták. Ennek megfelelően a filmben szupermodellek és paparazzik rajongják körül a sörfőzőket. A film végén Cantona is bevallja, hogy valójában sörfőző. Még egy, azóta már megszűnt Twitter-account is készült Cantona sörész alteregójának @pascalthefarmer hashtaggel.
A brit reklámszervezet szerint a hirdetési mód megtévesztő. A sörmárka azzal próbált védekezni, hogy a reklámokban feltüntetik az angliai származási helyet, ezen kívül a Strisselpalt komlóra hivatkoznak, amely franciaországi termővidékről származik. Eredetileg strassbourgi a sör, de amióta Heineken tulajdonban van, Angliában főzik.
Forrás: Advertising Age/Kreatív Online