Az Egyenlő Bánásmód Hatósághoz (EBH) fordult egy cigány szakács, mert úgy érezte, származása miatt nem vette fel az egyik főiskola szakácsnak. A panaszos azt mondta: a felvételi beszélgetést a konyhafőnök tartotta, aki úgy döntött, hogy felveszi, és erről igazolást adott ki a munkaügyi központnak.
Viszont pár nappal később, amikor irataival felkereste a főiskola gazdasági osztályát, már azt közölték vele, hogy mégsem alkalmazzák. A panaszos szerint a konyhafőnök ezt azzal indokolta, hogy az évben már túl sok helyen volt alkalmazva, de ő inkább úgy gondolta, hogy a valódi ok az lehetett: a gazdasági osztályon dolgozók szembesültek azzal, hogy roma származású.
Az EBH előtt a főiskola azzal védekezett, hogy azért nem vették fel a panaszost, mert harmadik alkalommal, amikor felkereste a főiskolát, ápolatlanul jelent meg, holott a konyhán dolgozók esetében kimondottan fontos, hogy megfeleljenek a higiéniai követelményeknek. A konyhafőnök a hatóságnak azt mondta: az első két találkozáskor a panaszos megjelenése normális volt, felvétele mellett szakmai tudása és tapasztalata alapján döntött, a harmadik találkozás után viszont ő javasolta, hogy mégse vegyék fel.
A tárgyaláson megjelent a főiskola gazdasági vezetője is, aki állítása szerint csak az eljárás megindulásakor értesült a történtekről. A gazdasági vezető azt mondta: munkatársai szakszerűtlenül jártak el, de kizártnak tartja, hogy a történtek összefüggésben lehettek a jelentkező roma származásával. A gazdasági igazgató a tárgyaláson a panaszos megjelenését kifogástalannak találta, ezért a főiskola nevében tolmácsolta bocsánatkérését, egyben felajánlotta a kérelmezőnek a korábban megpályázott állást - olvasható az EBH esetismertetésében.
A panaszos először gondolkodási időt kért, majd jelezte, hogy a bocsánatkérést elfogadja, de a felajánlott munkalehetőséggel nem akar élni, mert azóta talált már másik állást. A felek egyezséget kötöttek, melyben a főiskola felajánlotta, hogy a jövőben üresedés esetén ismét munkát fog ajánlani a panaszosnak. (Origo)
Bocsánatot kért a cigány szakácsot elhajtó főiskola
Ápolatlan megjelenésre hivatkozva nem vett fel szakácsnak egy főiskola egy roma jelentkezőt, holott korábban a konyhafőnök szakmai tudása és tapasztalata alapján megfelelőnek találta az állásra - írja az Origo.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.