Borral toboroznak vendéget

Az egész éven át tartó vendégfogadás feltételeinek megteremtését szolgálja a Badacsonyi Borbarangolás 365 című program, amit már negyedik alkalommal indítanak el az idén, hangsúlyozta Nagy Miklós, a Badacsonyi Céh Turisztikai Egyesület elnöke kedden a borkóstolásra, pincelátogatásra hívott újságírókat köszöntve. Munkatársunktól

Mint elmondta, ahhoz kevés lenne a vendég, hogy a borvidék minden pincéje egész éven át nyitva tartson. Ugyanakkor mégis garantálni akarják, hogy az érdeklődő mindig találjon megfelelő helyet.

A programhoz kapcsolódó Borbarátok Borház, a Borbély Családi Pincészet, a Csanádi Pincészet, a Güns Pince, az Istvándi Pincészet, a Laposa Pincészet, a Léránt Pince, Málik Zoltán Pincészete, a Muskátli Vendéglő, a Németh Pince, a Sabar Borház, a Sipos Borház, a Szabó Családi Pince, a Szent Orbán Borház, a Válibor és a Villa Tolnay annyit vállalt, hogy egymást váltva mindenki egy-egy héten át nyitva tartanak, ezzel a borászatok is megfelelő forgalomhoz jutnak és a vendégek is jó programot találnak. A négy évvel ezelőtt inkább még csak szakmai körben mellett megrendezett program iránt az utóbbi időben megnőtt az érdeklődés.

A Tourinform iroda szervező munkájának köszönhetően a boros, gasztronómia programokat egyre többen már éjszakai szállással is egybekapcsolják.

Borbélyné Galambos Gabriella, a Badacsonyi Borvidéki Borút Egyesület elnöke a 12 éve alakult, 16 településre kiterjedő szervezet munkáját mutatta be. Kiadványokat készítettek, útjelző rendszereket telepítettek és bekapcsolódtak a borbarangolás szervezésébe is.

Istvándi Gergely, a Badacsonyi Céh elnökségi tagja a badacsonyi régiójáró busszal kapcsolatos eddigi tapasztalatokról beszélt. Mint elmondta, a járat borkóstolók után is kockázat mentes közlekedési lehetőséget biztosít a mikrorégió borászatai között az autósoknak és bicikliseknek is. Az indulásnál még jelentős támogatást igénylő szolgáltatás reményeik szerint önfenntartóvá válhat.

A bevezető után a népes társaság két csapatra osztva sorra járta a borászatokat, kóstolta a kínált borokat. Az esti János áldás után jó hangulatban indultak vissza Budapestre, hogy hírét vigyék a kezdeményezésnek.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.