Budai Zoltán lesz az új New York-i külképviselő

A Magyar Turizmus Zrt. nyilvánosságra hozta a közelmúltban meghirdetett nemzeti turisztikai külképviselet-vezetői pályázatok eredményét.

A Magyar Turizmus Zrt. pályázatot hirdetett az egyesült államokbeli (New York-i) és ausztriai (bécsi) nemzeti turisztikai külképviseletek vezetői munkaköreinek betöltésére. A beérkezett pályázatok elbírálását és a jelöltek meghallgatását követően az alábbi eredmény született.

Ausztriában Kovács Balázs látja el továbbra is a képviselet vezetését. A szakember 2008 áprilisa óta végzi hatékonyan a munkáját az MT Zrt. bécsi irodájának vezetőjeként. Az osztrák szakmai és sajtópartnerek között kialakított és folyamatosan ápolt széles körű szakmai kapcsolatok mellett, a képviselet tevékenységének eredményességét igazolja az is, hogy az Ausztriából hazánkba irányuló vendégforgalom 5 éve folyamatosan és dinamikusan bővül.

Hazánk – a konkurenciához képest – 2012-ben is megőrizte stabil piaci pozícióját az osztrák turisztikai piacon, a beutazó vendégforgalom rekord szintet ért el, a külképviselet a marketingtervét következetesen és sikeresen végrehajtotta, üzleti terve pedig maradéktalanul teljesült.

Az MT Zrt osztrák piacon folytatott tevékenységéről további szakmai információk itt olvashatóak: www.ungarn-tourismus.at/magyar-sarok.

Dr. Budai Zoltán és Fekete Magdolna New Yorkban folytatja

Az MT Zrt. New York-i külképviseletét 2013 májusától Dr. Budai Zoltán irányítja. A küldőpiac esetében kiemelten fontos MICE, valamint travel trade tevékenységet pedig Fekete Magdolna látja majd el, szintén 2013 májusától. A Magyar Turizmus Zrt. külképviseleti rendszerében elsőként az Amerikai Egyesült Államokban kerül bevezetésre ez a működési modell.

Dr. Budai Zoltán neve és tevékenysége már jól ismert és elismert a turisztikai szakmában. 1990-ben okleveles vegyészmérnökként végzett a Budapesti Műszaki Egyetemen, majd posztgraduális tanulmányokat folytatott Franciaországban és az USA-ban. Egyetemi doktori fokozatát turisztikai területen szerezte 1995-ben.

Mostani kinevezéséig turisztikai tanácsadóként, utazási irodák ügyvezetőjeként tevékenykedett, továbbá a Nyugat-magyarországi Egyetemen tanított turisztikai marketinget. 1999. és 2000. között a Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériumának közigazgatási államtitkára, kulturális és turisztikai tanácsadója volt, majd 2000-től 2002-ig a Nemzetgazdasági Minisztérium turisztikai helyettes államtitkára.

Szakmai tevékenységének elismeréseként Pro Turismo díjjal tüntették ki 2011-ben. Számos turisztikai kiadvány, könyv, valamint cikk szerzője és társszerzője. Franciául és angolul beszél. Új munkakörében Dr. Budai Zoltán elsődleges feladata hazánk mint turisztikai desztináció népszerűsítése, ismertségének növelése, valamint a Magyar Turizmus Zrt. marketingstratégiájának megvalósítása az észak-amerikai piacon.

A nemzeti turisztikai marketingszervezet New Yorkból irányított tevékenységének kiemelt szakterülete a Magyarországra irányuló hivatásturizmus, továbbá az utazásszervezőkkel történő kapcsolattartás, amelynek élénkítéséért Fekete Magdolna lesz felelős Észak-Amerikában.

Fekete Magdolna 2004 óta a Magyar Turizmus Zrt munkatársa. Tanulmányait a Kereskedelmi és Vendéglátóipari Főiskolán végezte, 23 éve dolgozik a turizmusban. Marketing, rendezvény, és PR területen szerezett szakmai tapasztalatokat. A Visegrádi Négyek országai turisztikai együttműködésének 8 éve koordinátora, valamint az idén, a társaságnál megalakult Danube Competence Center munkacsoport tagja.

Többek között a társaság nemzetközi hálózatához tartozó külképviseleti koordinációs csoport és rendezvény iroda vezetőjeként dolgozott, 2011 óta pedig, mostani kinevezéséig a Turisztikai Árualapfejlesztési iroda vezetője, amelynek fő tevékenysége a szakmai és média study tourok szervezése, a turisztikai árualap bemutatása ezen utakon, illetve a hazai és nemzetközi partnereken keresztül.

A Magyar Turizmus Zrt. ezúton is jó munkát kíván képviseletvezetőinek és kéri szakmai partnereit, hogy a jövőben is folytassák sikeres együttműködésüket a képviseletekkel Magyarország hatékony népszerűsítése érdekében a szóban forgó fontos küldőpiacokon.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.