A hagyományőrző esemény célja a Duna és a Száva, valamint a két folyó – Belgrád emblematikus helyszínének számító – torkolatának népszerűsítése. A szervezők továbbá fel kívánják hívni a figyelmet a folyami hajózás turizmusban betölött szerepére, valamint a környezettudatosság és az újrahasznosítás fontosságára is. A hajóparádén és karneváli forgatagon kívül számos érdekes program és színes koncertösszeállítás, valamint karneválkirálynő-választás várja a látogatókat.
A Magyar Turizmus Zrt. idén is a Belgrádi Turisztikai Hivatal meghívására jelenik meg a tavaly több mint 50.000 látogatót vonzó mozgalmas eseményen. Ebben az évben a hajókarnevál a „Danube Blue Week” rendezvénysorozat egyik eleme is, aminek köszönhetően a 4 dunai főváros Bécs, Pozsony, Belgrád és Budapest a saját standon és a nagyközönségnek való bemutatkozáson túl további kiemelt promóciós lehetőséget is kap a szerb médiában, többek között televíziós és rádió interjúk formájában. A magyar turisztikai kínálatot az MT Zrt. Budapest-közép-dunavidéki Regionális Marketing Igazgatósága képviseli majd a kitelepülésén. A hazánk turisztikai értékeit bemutató kiadványokat tavaly is pillanatok alatt elkapkodták.
A Duna országainak szakmai szervezetei együttműködésükkel is bizonyítják az összefogás fontosságát, annak érdekében, hogy felhívják a figyelmet a 10 országot összekötő folyó turizmusfejlesztésben betöltött kulcsfontosságú stratégiai szerepére.
Az MT Zrt. nagy hangsúlyt helyez a déli szomszédos országokban való jelenlétre, Magyarország mint turisztikai desztináció újrapozicionálására, a földrajzi közelség és a kedvező ár-érték arány kiemelésére. A KSH 2012. évi végleges adatai szerint a szerb utazók közel 123 ezer vendégéjszakát töltöttek el a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken, ami 12,6%-kal haladja meg az előző évi adatot.
Forrás: Turizmus Online