Indul a 10. Belgrádi Hajókarnevál

2013. július 6-án rendezik meg a 10. jubileumi „Belgrade Boat Carneval” nagyközönségi rendezvényt Belgrádban, amelynek Magyarország az előző két évben is aktív résztvevője volt. 

A hagyományőrző esemény célja a Duna és a Száva, valamint a két folyó – Belgrád emblematikus helyszínének számító – torkolatának népszerűsítése. A szervezők továbbá fel kívánják hívni a figyelmet a folyami hajózás turizmusban betölött szerepére, valamint a környezettudatosság és az újrahasznosítás fontosságára is. A hajóparádén és karneváli forgatagon kívül számos érdekes program és színes koncertösszeállítás, valamint karneválkirálynő-választás várja a látogatókat.

A Magyar Turizmus Zrt. idén is a Belgrádi Turisztikai Hivatal meghívására jelenik meg a tavaly több mint 50.000 látogatót vonzó mozgalmas eseményen. Ebben az évben a hajókarnevál a „Danube Blue Week” rendezvénysorozat egyik eleme is, aminek köszönhetően a 4 dunai főváros Bécs, Pozsony, Belgrád és Budapest a saját standon és a nagyközönségnek való bemutatkozáson túl további kiemelt promóciós lehetőséget is kap a szerb médiában, többek között televíziós és rádió interjúk formájában. A magyar turisztikai kínálatot az MT Zrt. Budapest-közép-dunavidéki Regionális Marketing Igazgatósága képviseli majd a kitelepülésén. A hazánk turisztikai értékeit bemutató kiadványokat tavaly is pillanatok alatt elkapkodták.

A Duna országainak szakmai szervezetei együttműködésükkel is bizonyítják az összefogás fontosságát, annak érdekében, hogy felhívják a figyelmet a 10 országot összekötő folyó turizmusfejlesztésben betöltött kulcsfontosságú stratégiai szerepére.

Az MT Zrt. nagy hangsúlyt helyez a déli szomszédos országokban való jelenlétre, Magyarország mint turisztikai desztináció újrapozicionálására, a földrajzi közelség és a kedvező ár-érték arány kiemelésére. A KSH 2012. évi végleges adatai szerint a szerb utazók közel 123 ezer vendégéjszakát töltöttek el a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken, ami 12,6%-kal haladja meg az előző évi adatot.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.