Ez azért is különleges jelentőséggel bír, mert az évente másfél millió Európába utazó brazil vendég 29%-a Rio de Janeiroból érkezik. Az eseményt rendkívüli figyelem kísérte, úgy a tour operatorok, mint a szakmai és közönség média részéről.
"Budapestnek, különösen a jelenlegi világgazdasági szituációban, gazdaságilag erős, folyamatosan fejlődő, új küldőpiacokra van szüksége" - nyilatkozta Fekete László, a BTH Budapesti Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezetője. "Mindezek érdekében tárgyalásokat folytattunk Ausztria és Csehország, illetőleg Prága és München képviselőivel - hiszen ezek a területek önálló latin-amerikai turisztikai képviselettel rendelkeznek - annak érdekében, hogy a közép-európai térséget együttesen, lényegesen eredményesebben és költséghatékonyabban tudjuk kivinni a dél-amerikai és ezen belül a brazil piacra" -tette hozzá a BTH Kft. ügyvezetője.
"Rendkívül fontos a régióban megvalósuló együttműködés" - jelentette ki Németh József, a Magyar Turizmus Zrt. madridi külképviseletének vezetője, "hiszen a brazil turista átlagosan 15 napot tölt el Európában egy utazás alkalmával. Az átlagosnál lényegesen többet költ, és ezért természetes, hogy rendkívül éles verseny folyik értük. Ilyen vonatkozásban" - folytatta Németh József, "a szomszédos közép-európai területek nem konkurenciái egymásnak, hanem közös munkával, lényegesen jobb esélyekkel tudják a térségbe hozni a latin-amerikai vendégeket."