A Planet 21 program Magyarországon a Novotel Budapest Danube szállodában debütált, de az év folyamán, fokozatosan a lánc összes magyarországi házában bevezetésre kerül. Az Accor évente 40,000 szobát nyit világszerte, törekedve arra, hogy a fejlődést a környezet és a helyi közösségek védelmével ötvözze.
Ennek érdekében indul el PLANET 21 programja, mely a fenntartható fejlődés ideáját minden hoteljére és partnerére kiterjeszti – hangsúlyozta a programot bemutató sajtótájékoztatón Antoine Guego, az Accor Magyarország/Szlovákia vezérigazgatója.
Az új fenntartható fejlődés-stratégia neve az 1992-ben Rio de Janeiro-ban az ENSZ által megalkotott akciótervre, az Agenda 21-re utal, mely a 21. század legégetőbb kihívására igyekszik választ adni. Arra, hogy hogyan kell termelő- és kibocsátó folyamatainkat megreformálnunk úgy, hogy megvédjük egészségünket és a földi ökoszisztémát. A PLANET 21 21 feladatot tűz ki és ugyanennyi számszerűsíthető célt rendel hozzájuk.
Az Accor által 2015-ig megvalósítandó célok közé tartozik a dolgozók képzése a hotelekben előforduló fertőzések 95%-ának megelőzése érdekében, a kiegyensúlyozott táplálkozás népszerűsítése az intézmények 80%-ában, környezettudatos termékek használata a hotelek 85%-ában és a víz- és energiahasználat mérséklése 15%-kal a saját- és 10%-kal a cég által üzemeltetett további hotelekben – emelte ki Kormány Balázs, az Ibis márkamenedzsere, programfelelős.
“Akkor, amikor a Csoport a lendületes terjeszkedés fázisában van és a szállodaiparban referenciaponttá kíván válni, megerősítjük kiállásunkat a felelős növekedés mellett, mely mindannyiunk számára a legnagyobb értéket képviseli. A PLANET 21 programmal a Csoport növekedési- és fejlődési stratégiájának fókuszába a fenntartható vendéglátást helyezzük. Meggyőződésem, hogy a fenntartható fejlődés visz minket közelebb egy új típusú üzleti modell felé. A PLANET 21 ügyfeleink szemében vonzóbbá teszi márkáinkat, valamint növeli versenyképességünket és munkatársaink hűségét”, mondta Denis Hennequin, az Accor elnök-vezérigazgatója.
1994 óta, mióta a környezettel foglalkozó részleg megkezdte működését, a Csoport számos megoldást vezetett be annak érdekében, hogy a helyi közösségeket fejlessze, csökkentse víz- és energiafelhasználását és szállodáinak ökológiai lábnyomát.
A PLANET 21-gyel az Accor megerősíti és stratégiai fontosságúvá teszi a fenntartható fejlődés melletti elkötelezettségét. Ahhoz, hogy teljesítse 21 vállalását, először egy fontos lépést kell megtennie: bevonni ügyfeleit annak érdekében, hogy eredményei megsokszorozódjanak és még gyorsabban célt érhessen.
Ennek érdekében a PLANET 21 magában foglalja az ügyfelek informálását és ösztönzését, hogy hozzájáruljanak a szállodák céljaihoz és akcióihoz. A szobafoglalástól az ott tartózkodáson át az éttermi szolgáltatásokig ügyfeleik széles skálán tapasztalhatják meg edukációs üzeneteiket, amelyekkel aktív együttműködésre sarkalljuk őket. Ezen üzenetek barátságos és elgondolkodtató hangnemben szólnak majd hozzájuk és anélkül ösztönöznek majd részvételre, hogy vétkességet sugallnának. A program hitelességét az garantálja, hogy PLANET 21 üzeneteket csak azok a hotelek közvetíthetnek, amelyek valóban megfelelnek a fenntartható fejlődés elvárásainak.
Ez egy 65 pontból álló lista teljesítésével vagy elismert külső tanúsítvány megszerzésével lehetséges. Mivel többé nem lehetséges a fenntartható fejlődéssel kapcsolatos kérdéseket tisztán intuitív módon kezelni, az Accor két példa nélküli kutatást végzett, hogy összehasonlítható és objektív információkhoz jusson. 2011-ben a Csoport kiadott egy tanulmányt az ökológiai lábnyomáról, melyben a pontosan mért főbb hatások mellett definiálja a cselekvési prioritásokat és azonosítja az aktuális kihívásokat.
Ezt a munkát a vendégek elvárásait feltérképező kutatás előzte meg, amely rámutatott, hogy a fenntartható fejlődés egyre növekvő igényként jelentkezik az üzleti- és a szabadidős elfoglaltságok miatt megszállók részéről is.
Sophie Flak, az Accor fenntartható fejlődésért felelős ügyvezető alelnöke hozzátette: “Napjainkra főbb ügyfeleink 70%-a integrálja beszállítói politikájába a fenntartható fejlődésre vonatkozó kritériumokat, továbbá az ügyfelek fele állítja, hogy ez a fő szempontja hotel választásakor. Ezeket az eredményeket figyelembe véve alkottuk meg a PLANET 21 programot: egy társadalmi, közösségi és környezetvédelmi programot pontos célokkal, amely összehozza dolgozóinkat és lehetőséget ad ügyfeleinknek a részvételre.”
A PLANET 21 program céljai közül az Accor a helyi ökoszisztémák megőrzését helyezte a középpontba. Az újraerdősítés úttörőjeként az Accor több mint 2 millió fa ültetését finanszírozta. Az ehhez szükséges pénz a vendégek és a hotel menedzsereinek felelős magatartása segítségével megvalósuló mosodai költségcsökkenés révén állt elő.
A program gyorsabb megvalósítása érdekében megbízta Tristan Lecomte-ot, az Alter Eco és a Pur Projet alapítóját, a közösségi erdősítés szakértőjét, hogy szakértelmével segítse a munkát.
“A PLANET 21 tökéletesen megfelel a Pur Projet törekvéseinek. A vendégek hozzájárulásával a szállódák közvetetten részt vesznek környezetük megóvásában és a helyi közösségek fejlesztésében. Célom a program fejlesztésének támogatása a Csoport különböző tevékenységeibe való még mélyebb integrálással”, mondta Tristan Lecomte.
A PLANET 21 programmal az Accor megerősíti törekvését a szállodaipar fenntartható alapokon történő megújítására, amelynek fontos eleme a dolgozók, vendégek és partnerek bevonása.
A sajtótájékoztatón az is kiderült, hogy a fenntarthatóság terén már eddig is sokat tettek a hazai Accor-házak, különösen a Novotel Danube dolgozói: fát ültettek, szemetet szedtek, hetente egyszer együtt futnak hajnalban partnereikkel és igyekeznek kerékpárral járni a munkába.
A vállalatról
Az Accor a világ elsőszámú szálloda-üzemeltetője, európai piacvezető összesen 90 országban van jelen, 4400 szállodával és több mint 530 000 szállodai szobával. Az Accor portfoliójába olyan márkák tartoznak, mint a Sofitel, a Pullman, a MGallery, a Novotel, a Suite Novotel, a Mercure, Adagio, az Ibis, az all seasons/ibis styles, az Etap Hotel/ibis budget, a Formule 1, a hotelF1 és a Motel 6 – amely a gazdaságostól a luxuskategóriáig minden szegmenst lefed. A több mint 145 000 alkalmazottat foglalkoztató cégcsoport ügyfeleit és partnereit közel 45 év tapasztalattal és szakértelemmel várja.