Az akciósorozat példás szakmai együttműködés eredményeként jött létre, részt vesz benne a BTH Budapesti Turisztikai Szolgáltató Kht. és a Magyar Turizmus Zrt. mellett a Budapest Airport Zrt., a Malév, a Magyar Szállodaszövetség és 50 fővárosi szálloda. A kampány 140 millió forintos költségből valósul meg, és elsősorban néhány, az együttműködő partnerek által közösen kiválasztott európai nagyváros (pl. London, Párizs, Róma, Milánó, Oslo, Stockholm, München, Berlin, Madrid) lakóit célozza meg.
A fiatalos arculati elemeket felvonultató, képregényszerű kreatív anyagok elsődleges célcsoportját a 20-36 év közötti, jól kereső fiatalok jelentik, a másodlagos célcsoportot a 36-55 év közötti közép- és felsőfokú végzettségű családos utazók adják. Az üzenetet elsősorban a célcsoportnak megfelelő, a hagyományostól eltérő, nem klasszikus reklámeszközökkel népszerűsítik, így közösségi weboldalakon és a gerillamarketing eszközeivel. Német nagyvárosok lakói söralátéteken, a londoniak pedig víz hatására „normális” méretűvé alakuló, egyébként miniatűr törölközőkön találkozhatnak a Budapest Adventure-kampány elemeivel. Londonban a megcélzott közönség a Cityben dolgozik, ők egyetlen napon akár négy különböző környezetben is találkozhatnak a Budapest Adventure-kampány elemeivel a metróállomástól a kávézókon át a konditermekig.
A kampány vezértémája az új budapesti élményalapú marketingkoncepción alapul, amely Budapestet pezsgő, fiatalos, szórakoztató nagyvárosként mutatja be. A kampány hat témakört ajánl a potenciális turistáknak a művészettől a szórakozáson át a romantikáig, illetve a fesztiválokig. Az élménylehetőségeken túl kedvezményes repülőjegyet és szálláslehetőségeket is tudnak foglalni az érdeklődők a www.budapestadventure.com honlapon, amely „bennfentes” információkat és Top Tippeket is tartalmaz, ugyanakkor várja a magyar fővárosban már megfordult turisták kommentjeit és beszámolóit is. Az oldal a kampány befejezése után is tovább működik majd.