Az előszerződés értelmében a Magyar Köztársaság 2,2 millió eurót fizet a rajtjogért, amely egy évre szól. A kiadásokat ezen felül a rendezésre szánt több száz millió forint terheli. A bevételi oldalon ezzel szemben a száz- és kétszázezer közé prognosztizált látogató, továbbá a több ezresre taksált versenyzői és szerviz csapatok által hazánkban eltöltött vendégéjszakák, és a makrogazdaságban jelentkező egyéb bevételek állhatnak. Az államtitkár úgy vélte, számításaik szerint a verseny lebonyolítása kétszázmillió forint veszteséggel ugyanúgy zárulhat, mint négyszázmillió forint nyereséggel.
Újhelyi István kiemelte: a versennyel az ország olyan marketing lehetőséghez jut, ami pénzben nehezen kifejezhető, hiszen a tavalyi sorozatot 165 millió ember követte figyelemmel, a televíziók pedig 634 órában sugározták az autóverseny eseményeit. Újhelyi István hangsúlyozta: „nem a sportkasszát kell, hogy terheljék” majd a kiadások, mivel a verseny turisztikai és sportesemény is egyben. A legapróbb részletek kidolgozásával márciusig kell elkészülni az állam nevében eljáró Hungaroring Sport Zrt.-nek. Ennek kapcsán az államtitkár, valamint Róna Iván, a Magyar Turizmus Zrt. igazgatója és a Hungaroring Sport Zrt. vezetősége pénteken Lisszabonba repül, hogy ott folytasson tárgyalásokat. A verseny rajtját (amely valószínűleg a Hősök terén lesz) több napos fesztivál előzi meg, majd az első gyorsasági szakaszt is Magyarországon (a Balaton-felvidéken) rendezik, amely a politikus szerint remek alkalom a balatoni régiónak arra, hogy bemutatkozzon a világnak. Az ország imázsát erősítendő, már idén bemutató sátorral jelenik meg az MT Zrt. a lisszaboni rajton, ahol a magyar kulturális értékeket és gasztronómiát népszerűsítik.