Az elmúlt hetekben három irodát teszteltünk, amelyek buszos körutazásokkal foglalkoznak. Munkatársainknak az alábbi témájú programról kellett érdeklődniük: kulturális körutazás busszal Európában. Ezúttal az alábbi irodákra voltunk kíváncsiak: Fehérvár Travel – Székesfehérvár, Kisalföld Volántourist, Győr, CK Plusz Utazási Iroda – Esztergom. Az általános felmérési szempontokon felül a telefonos ügyintézést vizsgáltuk. Tesztelőink valós, potenciális ügyfélként viselkedtek, majd a fogyasztó szemszögéből megélt tapasztalataikat rögzítették az irodákban tett látogatásuk alapján. Eredmények értékelése: nem az egyes irodák általános tevékenységét jellemzik, hanem az adott tesztelés tapasztalatait írják le. A felmérést segítő kérdések (amelyekre igen/nem válaszok lehetségesek) súlyozva vannak, így a százalékos eredményt (teljesítményt) ez alapján kapjuk meg. A pontozás (általános értékelés) eredményét a szubjektív értékelés adja meg, amely két részből áll: (1) Általános értékelés, majd ugyanezen szempontok (2) Fontosságát kell értékelni 1–5-ig terjedő skálán.
Egyszer kellett telefonálnia munkatársunknak, hogy elérje az irodát. Kérdéseire kielégítő választ kapott egy kellemes hangú, készséges hölgytől. A személyes felkeresés is pozitívan hatott, alaposan felmérték az érdeklődő igényeit, és részletes tájékoztatást kapott, prospektussal együtt. Külön kitért a részletekre pl. az utasbiztosításra az ügyintéző. A három iroda közül ez volt az egyetlen, ahol konkrét utakat ajánlottak a shoppernek, nem csak katalógust kapott. A fakultatív programokról azonban nem esett szó, az ajánlott városokban található látnivalókról és programlehetőségekről sem. Az iroda nyitvatartási ideje lehetne hosszabb. A külső környezet sem volt tökéletes – nem az iroda hibájából – a falfirkák miatt. Arra a kérdésre, hogy „Meggyőzték- e önt, hogy ezzel az irodával érdemes utaznia?”, kollégánk maximális pontszámot adott. Az ügyintéző hölgy nagyon kedves, figyelmes volt. Gratulálunk!
Általános értékelés: 4,6
Teljesítmény: 90%
Kisalföld Volántourist
Győr
A telefonon történő érdeklődés ebben az irodában elég gyengének bizonyult. Kevés információt adtak, és nem invitálták az érdeklődőt a személyes felkeresésre sem. A személyes látogatás alkalmával sem javult a helyzet, szinte semmit nem ajánlottak, csak prospektust adtak, hogy az alapján válaszszanak programot. Ugyan az utasbiztosításról itt is beszéltek, de lényegesebb felvilágosítást nem kapott munkatársunk. Ezek alapján a tanácsadás elég gyengének bizonyult, de a külső és belső környezet maximális pontszámot ért el, és az iroda munkatársa is kedvesen, udvariasan bánt vele. Ennek ellenére úgy érezte a shopper, hogy nem tartják fontosnak, mint ügyfél, és nem szántak rá elég időt, pedig ő volt az egyetlen érdeklődő akkor az irodában. Valószínűleg nem választaná ezt az irodát, ha tényleg be akarna fizetni egy ilyen útra.
Általános értékelés: 3,3
Teljesítmény: 55%
CK Plusz Utazási Iroda
Esztergom
Barátságos és kellemes beszélgetés volt, az ügyintéző udvarias, invitálta az érdeklődőt személyes felkeresésre, de kielégítő információval nem tudott szolgálni telefonon. Az iroda megtalálása nehéz volt, mivel egy eldugott lépcsőház felső részén van. Munkatársunk hiányolta az utcafronti iránymutató táblákat. Ugyan vannak kihelyezve táblák, de nehezen látható helyen. Programot nem ajánlottak, csak kinyomtattak egy ismertetőt, tájékoztatást adva a részvételi díjról, de egyéb tudnivalóról nem esett szó. Szinte mindenre a tesztelőnek kellett rákérdeznie, mert a tanácsadó magától alig beszélt, kérdéseket meg szinte alig tett fel, de az elmondottak alapján érthető tájékoztatásban részesült. A tesztelés során az iroda munkatársa nem győzte meg az érdeklődőt arról, hogy érdemes velük utaznia, bár a beszélgetés során kellemesen érezte magát a shopper, de utazásához inkább másik irodát választana.
Általános értékelés: 3,8
Teljesítmény: 46%
Technika
A tesztvásárlóknak az alábbi fő szempontok szerint kellett értékelniük a strandokat:
Telefon – előzetes telefonos érdeklődés az irodáknál (buszos – kulturális– körutazás Európában: max. 7 nap, 2 fő, keretösszeg 100 ezer Ft/fő)
Értékesítés, Image – az iroda külső, belső környezete, kialakítása, az értékesítés minősége, információadás, általános értékelés
A százalékos eredmények a fenti blokkok, összesen 43 szempont szerinti értékelése alapján születtek. Shoppereink ezen felül 1–5 terjedő skálán (1 – elégtelen, 5 – kiváló) is értékelték megadott szempont szerint az irodákat, a tesztelés során szerzett tapasztalataik alapján. Az eredmény csupán az egyetlen statikus mintavételnek az eredménye.
Megjegyzés
A vizsgálat eredményei a Smart Research International tulajdonát képezik, amelyről részletesebb adatok nem hozzáférhetőek. A vizsgálatot a Turizmus Trend megbízásából a Smart Research International végzi.
Szerdától lehet asztalt foglalni a tavaszi Országos Étterem Hét rendezvényre, amelyen több mint 200 vendéglátóhely, köztük 14, Michelin-ajánlással rendelkező étterem menüiből lehet majd választani.
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).