Fehérvár Travel
SzékesfehérvárEgyszer kellett telefonálnia munkatársunknak, hogy elérje az irodát. Kérdéseire kielégítő választ kapott egy kellemes hangú, készséges hölgytől. A személyes felkeresés is pozitívan hatott, alaposan felmérték az érdeklődő igényeit, és részletes tájékoztatást kapott, prospektussal együtt. Külön kitért a részletekre pl. az utasbiztosításra az ügyintéző. A három iroda közül ez volt az egyetlen, ahol konkrét utakat ajánlottak a shoppernek, nem csak katalógust kapott. A fakultatív programokról azonban nem esett szó, az ajánlott városokban található látnivalókról és programlehetőségekről sem. Az iroda nyitvatartási ideje lehetne hosszabb. A külső környezet sem volt tökéletes – nem az iroda hibájából – a falfirkák miatt. Arra a kérdésre, hogy „Meggyőzték- e önt, hogy ezzel az irodával érdemes utaznia?”, kollégánk maximális pontszámot adott. Az ügyintéző hölgy nagyon kedves, figyelmes volt. Gratulálunk!
Kisalföld Volántourist
GyőrA telefonon történő érdeklődés ebben az irodában elég gyengének bizonyult. Kevés információt adtak, és nem invitálták az érdeklődőt a személyes felkeresésre sem. A személyes látogatás alkalmával sem javult a helyzet, szinte semmit nem ajánlottak, csak prospektust adtak, hogy az alapján válaszszanak programot. Ugyan az utasbiztosításról itt is beszéltek, de lényegesebb felvilágosítást nem kapott munkatársunk. Ezek alapján a tanácsadás elég gyengének bizonyult, de a külső és belső környezet maximális pontszámot ért el, és az iroda munkatársa is kedvesen, udvariasan bánt vele. Ennek ellenére úgy érezte a shopper, hogy nem tartják fontosnak, mint ügyfél, és nem szántak rá elég időt, pedig ő volt az egyetlen érdeklődő akkor az irodában. Valószínűleg nem választaná ezt az irodát, ha tényleg be akarna fizetni egy ilyen útra.
CK Plusz Utazási Iroda
EsztergomBarátságos és kellemes beszélgetés volt, az ügyintéző udvarias, invitálta az érdeklődőt személyes felkeresésre, de kielégítő információval nem tudott szolgálni telefonon. Az iroda megtalálása nehéz volt, mivel egy eldugott lépcsőház felső részén van. Munkatársunk hiányolta az utcafronti iránymutató táblákat. Ugyan vannak kihelyezve táblák, de nehezen látható helyen. Programot nem ajánlottak, csak kinyomtattak egy ismertetőt, tájékoztatást adva a részvételi díjról, de egyéb tudnivalóról nem esett szó. Szinte mindenre a tesztelőnek kellett rákérdeznie, mert a tanácsadó magától alig beszélt, kérdéseket meg szinte alig tett fel, de az elmondottak alapján érthető tájékoztatásban részesült. A tesztelés során az iroda munkatársa nem győzte meg az érdeklődőt arról, hogy érdemes velük utaznia, bár a beszélgetés során kellemesen érezte magát a shopper, de utazásához inkább másik irodát választana.
Technika
A tesztvásárlóknak az alábbi fő szempontok szerint kellett értékelniük a strandokat:
- Telefon – előzetes telefonos érdeklődés az irodáknál (buszos – kulturális– körutazás Európában: max. 7 nap, 2 fő, keretösszeg 100 ezer Ft/fő)
- Értékesítés, Image – az iroda külső, belső környezete, kialakítása, az értékesítés minősége, információadás, általános értékelés
A százalékos eredmények a fenti blokkok, összesen 43 szempont szerinti értékelése alapján születtek. Shoppereink ezen felül 1–5 terjedő skálán (1 – elégtelen, 5 – kiváló) is értékelték megadott szempont szerint az irodákat, a tesztelés során szerzett tapasztalataik alapján. Az eredmény csupán az egyetlen statikus mintavételnek az eredménye.
Megjegyzés
A vizsgálat eredményei a Smart Research International tulajdonát képezik, amelyről részletesebb adatok nem hozzáférhetőek. A vizsgálatot a Turizmus Trend megbízásából a Smart Research International végzi.
'