Korábban már írtunk róla, hogy tizennégy országban, köztük Magyarországon is bezárja irodáját a VisitBritain Brit Turisztikai Hivatal, amely ezentúl globális marketingjét központi marketing csoporttal oldja meg. A magyar iroda bezárása kapcsán, kedden vendégül látták a fontosabb partnereket. Az esten Mező Ildikó, Közép-Európáért felelős menedzser prezentációban számolt be fennállásuk alatt elért eredményeikről. A VisitBritain magyarországi képviselete jóvoltából 1,4 millió font hirdetési értékű tartalom jelent meg, 780 cikk íródott a különböző újságokban, magazinokban, weboldalakon. Az átlagos találkozási szám (OTS) 90 millió volt és összesen 25 újságírói tanulmányutat szerveztek. A turisztikai szakma számára 15 tanulmányút indult. 2010-ben megtartották első magyar workshopjukat 20 magyar és 16 angol résztvevővel, 2011-ben pedig első Destination Britain elnevezésű rendezvényüket, amelyen 22 magyar, 35 brit és 55 más közép-európai szakember vett részt. Jelentős sikereket értek el az online és közösségi médiákon: a nagyközönségi weboldalon évi 400 ezer látogatót regisztráltak, 600 ezer hírlevelet küldtek ki a nagyközönségi adatbázisuk tagjainak, 2400-at a sajtónak, 2800-at pedig a szakmának. A LoveUK Facebook oldalán a magyar rajongók száma meghaladja a 6000-t.
Mező Ildikó a TurizmusOnline-nak elmondta, továbbra is elérhető marad több magyar és angol nyelvű weboldal, amelyről a hazai utazóközönség és szakma tájékozódni tud. Az iroda május végéig működik még, de marketing tevékenységet már nem folytatnak.
A jövőben is működő oldalak:
Magyar
BritAgent oktatóportál: http://www.britagent.com/
Fogyasztói weboldal: http://www.visitbritain.com/
Szakmai weboldal (fordítás alatt): http://www.visitbritaintrade.com/
Angol:
Media Center: http://www.media.visitbritain.com/
Facebook oldal: www.facebook.com/loveuk
Fogyasztói Twitter oldal: www.twitter.com/visitbritain
Szakmai Twitter oldal: www.twitter.com/visitbritainbiz
Online képtár: http://www.visitbritainimages.com/
Online filmtárunk: http://www.visitbritain.tv/