Ausztria az egyik legfontosabb, s népességarányosan számítva a legnagyobb küldőpiacunk. Az elmúlt évek átlagában az osztrák látogatók 120 milliárd forintot költöttek éves szinten Magyarországon, aminek nagy része turisztikai célú költés volt. A jól fizető osztrák vendégek a forgalmi adón keresztül átlagosan naponta 80 millió forintot „fizetnek be" a hazai költségvetésbe.
A Magyar Turizmus Zrt. ausztriai irodája még több osztrák turista Magyarországra csábítása érdekében az év elejei turisztikai vásárok és a februári iskolaszünet idejéhez időzítve egymás után jelenteti meg vendégcsalogató PR cikkeit és hirdetéseit a meghatározó ausztriai magazinokban, lapokban. Ausztria piacvezető utazási magazinja, a közel 250 ezer olvasóval rendelkező Besser Reisen decemberi és januári számai több oldalas tudósításban számolnak be a téli Budapest kulturális- és turisztikai ajánlatairól.
Hasonló hangvételű összeállítás található Ausztria legolvasottabb napilapjában a Kronen Zeitungban. Az elkövetkező napokban, hetekben pedig az Österreich, az Avida, és a NÖN Nachrichten, illetve az On Rail olvasói találkoznak majd Magyarországra invitáló írásokkal, hirdetésekkel. Az Ausztriában vonattal utazók valamennyi IC és EC járat fedélzeti magazinjából is kedvet kaphatnak az akciós budapesti tartózkodáshoz, a lap téli száma többoldalas összeállításban prezentálja a kurrens budapesti attrakciókat és a turisztikai akciót.
A Magyar Turizmus Zrt. Ausztriában együttműködésben az ÖBB osztrák vasúttársasággal január elsejétől 6 héten keresztül közösen népszerűsíti Budapest téli turisztikai kínálatát. Salzburg, Linz, St. Pölten és Bécs pályaudvarain digitális hirdetőoszlopokon megjelenő hirdetések hívják fel a figyelmet arra, hogy az Ausztriából vonattal könnyen elérhető Budapest, a meleg és gyógyító fürdők, valamint a téli kampány keretében ingyenes szállodai szoba várja a legalább három napra érkező vendégeket.
Az intenzív kampánnyal több milliós célközönséghez jut el az MT Zrt. üzenete, miszerint „síelés előtt, helyett, vagy után" nálunk pihenjék ki téli fáradalmaikat az osztrák turisták. A földrajzi közelség miatt az osztrákok elsősorban közúton, vagy vonattal utaznak hazánkba. Éppen ezért az MT Zrt. stratégiai együttműködésben további online és DM együttműködést indít Ausztria egyik piacvezető utazási irodájával, a Railtours Austria-val. Február elejétől további online kampány indul a www.news.at portál utazási csatornáján. A fentieken kívül a Colombus Reisennel és a Hofer Reisennel kiterjedt DM- akciót is folytat a kinti képviselet.
A budapesti három-, négy- és ötcsillagos szállodák, a Magyar Turizmus Zrt., a Budapest Airport Zrt.; a fővárosi fürdők, nemzetközi piacvezető utazási portálok és egyéb turisztikai szolgáltatók együttműködésében megvalósuló BWI kampány várhatóan 8-10 ezer pótlólagos osztrák vendégéjszakát, s több mint negyedmilliárd forintos addicionális forgalmat generál a budapesti szálláshelyeken.