Célt ért az MT Zrt. téli kampánya Ausztriában

Tavaly novemberben, az MT Zrt. téli Budapest-kampányának nyitányakor Ausztriából egy hónap alatt, több mint 75 ezer vendégéjszakát regisztráltak a magyarországi szálláshelyek, ami minden idők legjobb novemberi beutazó forgalmának számít - közölte csütörtökön az MT Zrt.

Ausztria az egyik legfontosabb, s népességarányosan számítva a legnagyobb küldőpiacunk. Az elmúlt évek átlagában az osztrák látogatók 120 milliárd forintot költöttek éves szinten Magyarországon, aminek nagy része turisztikai célú költés volt. A jól fizető osztrák vendégek a forgalmi adón keresztül átlagosan naponta 80 millió forintot „fizetnek be" a hazai költségvetésbe.

A Magyar Turizmus Zrt. ausztriai irodája még több osztrák turista Magyarországra csábítása érdekében az év elejei turisztikai vásárok és a februári iskolaszünet idejéhez időzítve egymás után jelenteti meg vendégcsalogató PR cikkeit és hirdetéseit a meghatározó ausztriai magazinokban, lapokban. Ausztria piacvezető utazási magazinja, a közel 250 ezer olvasóval rendelkező Besser Reisen decemberi és januári számai több oldalas tudósításban számolnak be a téli Budapest kulturális- és turisztikai ajánlatairól.

Hasonló hangvételű összeállítás található Ausztria legolvasottabb napilapjában a Kronen Zeitungban. Az elkövetkező napokban, hetekben pedig az Österreich, az Avida, és a NÖN Nachrichten, illetve az On Rail olvasói találkoznak majd Magyarországra invitáló írásokkal, hirdetésekkel. Az Ausztriában vonattal utazók valamennyi IC és EC járat fedélzeti magazinjából is kedvet kaphatnak az akciós budapesti tartózkodáshoz, a lap téli száma többoldalas összeállításban prezentálja a kurrens budapesti attrakciókat és a turisztikai akciót.

A Magyar Turizmus Zrt. Ausztriában együttműködésben az ÖBB osztrák vasúttársasággal január elsejétől 6 héten keresztül közösen népszerűsíti Budapest téli turisztikai kínálatát. Salzburg, Linz, St. Pölten és Bécs pályaudvarain digitális hirdetőoszlopokon megjelenő hirdetések hívják fel a figyelmet arra, hogy az Ausztriából vonattal könnyen elérhető Budapest, a meleg és gyógyító fürdők, valamint a téli kampány keretében ingyenes szállodai szoba várja a legalább három napra érkező vendégeket.

Az intenzív kampánnyal több milliós célközönséghez jut el az MT Zrt. üzenete, miszerint „síelés előtt, helyett, vagy után" nálunk pihenjék ki téli fáradalmaikat az osztrák turisták. A földrajzi közelség miatt az osztrákok elsősorban közúton, vagy vonattal utaznak hazánkba. Éppen ezért az MT Zrt. stratégiai együttműködésben további online és DM együttműködést indít Ausztria egyik piacvezető utazási irodájával, a Railtours Austria-val. Február elejétől további online kampány indul a www.news.at portál utazási csatornáján. A fentieken kívül a Colombus Reisennel és a Hofer Reisennel kiterjedt DM- akciót is folytat a kinti képviselet.

A budapesti három-, négy- és ötcsillagos szállodák, a Magyar Turizmus Zrt., a Budapest Airport Zrt.; a fővárosi fürdők, nemzetközi piacvezető utazási portálok és egyéb turisztikai szolgáltatók együttműködésében megvalósuló BWI kampány várhatóan 8-10 ezer pótlólagos osztrák vendégéjszakát, s több mint negyedmilliárd forintos addicionális forgalmat generál a budapesti szálláshelyeken. 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.