A szövetség nonprofit szervezet, tagjai között mind az állami, mind a versenyszféra szereplői jelen vannak. A tagok elkötelezettek a Duna-régióbeli fenntartható turizmus (ökoturizmus) fejlesztése, valamint a régió természeti értékeinek és kulturális sokszínűségének megóvása iránt. Céljuk, hogy a regionális együttműködés eredményeként a Duna mint turisztikai célpont ismertsége növekedjen, s a Duna-régiót mint egységes turisztikai márkát kívánják megteremteni. Mindezt közös marketing- és promóciós tevékenységekkel, a kutatási eredmények és a know-how megosztásával, illetve kölcsönös konzultációkkal, közös képzési programokkal segítik elő.
Az immár 60 tagot számláló szövetségnek 2013 februárjától a Magyar Turizmus Zrt. is tagja. A közös marketingtevékenység első epizódjaként Magyarország részt vesz a Discover the Danube című kampányban: az ITB alkalmával ún. vezetett túrák segítségével, azaz az egyes országokat bemutató rövid prezentációkkal hívják fel a figyelmet a Duna szakaszainak érdekességeire és látnivalóira. Ennek során nyolc duna-menti ország mutatja be a folyó környéki turisztikai célpontjait. A kiállítás alkalmából ún. „Duna-útlevelet” (Danube-passport) is összeállítottak a résztvevőknek, amelyben minden ország röviden ismerteti Duna-parti látnivalóit és a környéken szervezett fontosabb programokat. Magyarország prezentációjában Győr, Esztergom, a Dunakanyar, Visegrád, Budapest, Szekszárd és Gemenc szerepel majd. A „túrák” alatt pecséteket gyűjthetnek az érdeklődők, s a sikeres pecsételők között dunai luxus hajóutat sorsolnak ki.