A kora reggeli fátyolos napsütésben 26 ember áll a müncheni repülőtér betonján a Lufthansa Cityline egyik 98 személyes CRJ 900-asa előtt. Zajlik a beszállás az LH1686-os járatra. Éva Németországban él és a Debrecen melletti Derecskére tart német párjával. Szüleit látogatja meg, örül a közvetlen járatnak. Van, aki üzleti ügyben érkezik. Igazán színessé a képet az a nigériai asszony teszi, aki a debreceni orvosi egyetemen tanuló fiát látogatja meg. A Lufthansa fejlett stílusérzékről tanúbizonyságot téve a nyitójáratra debreceni származású, de 27 éve Németországban élő utaskísérőt osztott be.
A járat a nyári menetrendben hetente háromszor – hétfő, szerda, péntek – közlekedik: Münchenből 07.30-kor indul, Debrecenben 09.05-kor landol. A gép 09.45-kor már fel is száll, és 11.20-ra ér a bajor fővárosba. A debreceni repülőtér vonzáskörzetét a világ légiközlekedési térképére helyező kapcsolatról a Lufthansa második legnagyobb bázisán keresztül elérhető négy kontinens 130 körüli csatlakozása hivatott gondoskodni. A kínálatot tovább bővíti a Lufthansa Star Alliance-tagsága, ugyanis a szövetség légitársaságainak fedélzetén az Antarktiszt kivéve mindenhova el lehet debreceni indulással repülni. Legfeljebb nem csak egy átszállással és nem egy-két órás csatlakozási időkkel. Utóbbiakon sokat finomíthat, ha a járat indulási idejét egy órával későbbre teszik, így akár az észak-atlanti hálózatról érkező első hullám gépeiről is átszállhatnak Debrecen felé. A kereslet növekedését látva tervezik a müncheni slot módosítását.
Hogy tőlünk ki fogja igénybe venni a járatot, azt még nem tudni, de az biztos, hogy a vonzáskörzet nem csupán Debrecent és az Észak-Alföldet, hanem Románia határ menti vidékét is lefedi. Antal Gábor, a Lufthansa-csoport magyarországi igazgatója szerint 60-70 százalékot eleinte bizonyosan a nemzetközi forgalom biztosít. Sokat remélnek az üzleti utazóktól, akiket segíti a térségben növekvő német beruházási hajlandóság, illetve a környéken működő német cégek. A család- és baráti látogatásra érkezők, valamint a klasszikus turistaforgalom is sokat nyomhat a latba. Az ő megszólításukról egyfelől a Magyar Turizmus Zrt., másfelől a Lufthansa fedélzeti magazinjában is hirdető debreceni TDM-szervezet gondoskodik. A légitársaság összes európai járatán a frissítőkendők tasakján hívja fel a figyelmet debreceni járatára a Nagytemplom képmásával. A Német Turisztikai Hivatal (DZT) is igyekszik odatenni magát, hogy a magyaroktól a legtöbb vendégéjszakát bezsebelő Bajorországba, illetve Németország távolabbi pontjaira is utazzanak a járaton. A debreceni járatköszöntőn megjelent Czeiszing Miklós, a DZT budapesti képviseletének vezetője, aki reméli, hogy sokak érdeklődését keltik fel München és térségének látványosságai, illetve az idei, a zöldturizmus jegyében zajló kampányév, amelyhez Bajorország (is) remek terep.
Bár a nyitójárat München felé csupán hét utassal szállt fel, a Lufthansa elszánt. Carsten Spohr Lufthansa-vezérigazgató lapunknak korábban így nyilatkozott: „A Lufthansa nem kísérletezik, most jött el az indítás ideje.”
Köszönjük a Lufthansának, hogy ott lehettünk az első München–Debrecen járaton.