Délszláv vizeken az MT Zrt.

A Magyar Turizmus Zrt. (MT Zrt.) a délszláv országokban is – Szlovénia, Szerbia és Horvátország – aktív marketingtevékenységbe kezd - tájékoztatta a Turizmus Online-t az MT Zrt.

Az arab térségbe irányuló marketingakciók elindítása után a Magyar Turizmus Zrt. a délszláv országokban is – Szlovénia, Szerbia és Horvátország – aktív marketingtevékenységbe kezd, összhangban a társaság 2011. évi, „Új vizeken” c. marketingtervében foglaltakkal.

Az ún. B2C (business to customer) piacok közé sorolt délszláv országokban, főként lakossági kommunikációs tevékenységgel kívánja felhívni a szlovén, szerb és horvát utazók figyelmét Magyarország turisztikai kínálatára a nemzeti turisztikai marketingszervezet.

Tervezett megjelenések

A délszláv piacokon való hatékony turisztikai megjelenés első lépéseként a MT Zrt. Szlovéniában először vesz részt az ország legnagyobb utazási szakmai és nagyközönségi vásárán, a TIP Alpe-Adria Tourism and Leisure Show-n, január 27-30. között, Ljubljanában. A kampány Szerbiában folytatódik, ahol február 24-28. között az International Fair of Tourism (IFT) kiállításon szintén társkiállítókkal közösen várják a turisztikai szakma és a nagyközönség érdeklődését. Horvátországban március 23-26. között, a zágrábi CroTOUR vásár keretében csábítja az utazókat hazánkba a nemzeti turisztikai marketingszervezet.A délszláv országok rendkívül dinamikusan fejlődő küldőpiacai Magyarországnak.

Beszéljenek a számok

A KSH legfrissebb, 2010. január-novemberi adatai szerint, közel 7%-kal több, összesen 26.400 horvát vendéget és összesen 48.200 horvát vendégéjszakát regisztráltak a hazai kereskedelmi szálláshelyeken. A szlovén vendégek az év első 10 hónapjában 25%-kal több, összesen 43.600 vendégéjszakát töltöttek el a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken. A legnagyobb növekedést a szerb küldőpiac mutatta: 2010 január-novemberében 40.500 szerb vendég 80.500 vendégéjszakát töltött el a hazai kereskedelmi szálláshelyeken, ami a vendégek vonatkozásában 47,6%-os, a vendégéjszakák tekintetében pedig 44,5%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.

A MT Zrt. üzleti célja 2011-ben, a szlovén, a horvát és a szerb vendégek által a hazai kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák számának 12%-os növelése a 2010. évi adatokhoz képest.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.