Az arab térségbe irányuló marketingakciók elindítása után a Magyar Turizmus Zrt. a délszláv országokban is – Szlovénia, Szerbia és Horvátország – aktív marketingtevékenységbe kezd, összhangban a társaság 2011. évi, „Új vizeken” c. marketingtervében foglaltakkal.
Az ún. B2C (business to customer) piacok közé sorolt délszláv országokban, főként lakossági kommunikációs tevékenységgel kívánja felhívni a szlovén, szerb és horvát utazók figyelmét Magyarország turisztikai kínálatára a nemzeti turisztikai marketingszervezet.
Tervezett megjelenések
A délszláv piacokon való hatékony turisztikai megjelenés első lépéseként a MT Zrt. Szlovéniában először vesz részt az ország legnagyobb utazási szakmai és nagyközönségi vásárán, a TIP Alpe-Adria Tourism and Leisure Show-n, január 27-30. között, Ljubljanában. A kampány Szerbiában folytatódik, ahol február 24-28. között az International Fair of Tourism (IFT) kiállításon szintén társkiállítókkal közösen várják a turisztikai szakma és a nagyközönség érdeklődését. Horvátországban március 23-26. között, a zágrábi CroTOUR vásár keretében csábítja az utazókat hazánkba a nemzeti turisztikai marketingszervezet.A délszláv országok rendkívül dinamikusan fejlődő küldőpiacai Magyarországnak.
Beszéljenek a számok
A KSH legfrissebb, 2010. január-novemberi adatai szerint, közel 7%-kal több, összesen 26.400 horvát vendéget és összesen 48.200 horvát vendégéjszakát regisztráltak a hazai kereskedelmi szálláshelyeken. A szlovén vendégek az év első 10 hónapjában 25%-kal több, összesen 43.600 vendégéjszakát töltöttek el a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken. A legnagyobb növekedést a szerb küldőpiac mutatta: 2010 január-novemberében 40.500 szerb vendég 80.500 vendégéjszakát töltött el a hazai kereskedelmi szálláshelyeken, ami a vendégek vonatkozásában 47,6%-os, a vendégéjszakák tekintetében pedig 44,5%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.
A MT Zrt. üzleti célja 2011-ben, a szlovén, a horvát és a szerb vendégek által a hazai kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák számának 12%-os növelése a 2010. évi adatokhoz képest.