A több mint 20 éves múlttal bíró szövetség az elmúlt évekhez hasonlóan díjazza a vállalkozásokat, 2014-ben nyolc díjat osztanak ki. Idén Az Év Legdinamikusabban Fejlődő Franchise Hálózata elismerést, a 2013-ban alakult Borháló Borkereskedés kapta. A vállalkozás, alapításának évében, egy év alatt, 26 új borboltot nyitott.
A Franchise Szövetséghez érkezett pályázatok elbírálásakor fontos szempont az adott vállalkozás terjeszkedése, a forgalom alakulása, a biztonságos és megalapozott hálózatbővítés lehetősége illetve az adott márka ismertsége. A Borháló esetében azt a kezdeményezést díjazták, amely merőben új irányvonalat képvisel Magyarországon. A Budapesten és 7 megyében jelen lévő hálózat üzletfilozófiájának lényege ugyanis, hogy minél szélesebb körben terjesszék a borfogyasztást, és a minőségi borok szeretetét.
A Borháló Borkereskedés ezt egy valódi újítással éri el. Az árukészlet egy szakértő válogatás eredménye, a hozzáértő tulajdonosok választják ki azt a bort, amit eladásra érdemesnek tartanak, stratégiai együttműködésben a hazai borászokkal. Így tudnak különleges borokat árulni, a minőség megőrzése érdekében pedig a termék boltba kerüléséig a szállítás minden részletére odafigyelnek, pl. zárt hűtőláncon szállítják a borokat. A boltokban pedig szakszerű kiszolgálással, pillepalackban árulják a finom nedűt, így azokhoz alacsonyabb áron juthatnak a vásárlók. A közvélemény eddig úgy tartotta, hogy műanyag palackban csak gyenge minőségű italt lehet venni, ezen a szemléleten kíván változtatni a Borháló. Meggyőző érv a vállalkozás mellett, hogy a megújított csomagolással féláron, vagy akár harmadáron juthatunk hozzá egy jó minőségű magyar borhoz. A pillepalack nem a muzeális borok tárolására alkalmas, a csomagolást a hétköznapi borfogyasztáshoz tervezték.
- Véleményem szerint a Borháló forradalmasíthatja Magyarországon a borfogyasztási szokásokat, amiből végső soron mindenki profitál. – véli Kathona Krisztián, a Borháló ügyvezetője. - Azzal, hogy a csomagolás megújításával elérhetővé tesszük az ízletes hazai borokat, újabb és újabb közönséget nyerünk meg a minőségi borfogyasztásnak.
A Borháló Borkereskedés franchise sikerét mutatja, hogy a 2013 eleji indulása óta, 26 vállalkozó csatlakozott a hálózathoz és nyitott borkereskedést. A tavalyi gyors tempó után, idén a hálózat megerősítése a cél a vállalkozás számára. 2014 másik nagy feladata a határon túli terjeszkedés, sok megkeresés érkezett hozzájuk külföldről, a Borháló tulajdonosai pedig feladatuknak tekintik a magyar borok külhoni ismertségének növelését. További tervek között szerepel a stratégiai partnerrel, a designt megálmodó és kivitelező, Geppetto Belsőépítész Irodával további brand-et erősítő elemek kivitelezése (csomagolás, arculati elemek), illetve a saját Borháló márkás termékek bevezetése. A minőségi borfogyasztást segítendő pedig borismereti kurzusokat terveznek a Borháló tulajdonosok.