Díjazták a Borhálót

Kiosztották a Magyar Franchise Szövetség díjait, Az Év Legdinamikusabban Fejlődő Franchise Hálózata elismerést 2014-ben a Borháló Borkereskedés kapta. A Magyar Franchise Szövetség a franchise vállalkozói közösség érdekképviseleti szervezete, hetedik éve díjazza a sikeres magyar vállalkozásokat.

A több mint 20 éves múlttal bíró szövetség az elmúlt évekhez hasonlóan díjazza a vállalkozásokat, 2014-ben nyolc díjat osztanak ki. Idén Az Év Legdinamikusabban Fejlődő Franchise Hálózata elismerést, a 2013-ban alakult Borháló Borkereskedés kapta. A vállalkozás, alapításának évében, egy év alatt, 26 új borboltot nyitott.
A Franchise Szövetséghez érkezett pályázatok elbírálásakor fontos szempont az adott vállalkozás terjeszkedése, a forgalom alakulása, a biztonságos és megalapozott hálózatbővítés lehetősége illetve az adott márka ismertsége. A Borháló esetében azt a kezdeményezést díjazták, amely merőben új irányvonalat képvisel Magyarországon. A Budapesten és 7 megyében jelen lévő hálózat üzletfilozófiájának lényege ugyanis, hogy minél szélesebb körben terjesszék a borfogyasztást, és a minőségi borok szeretetét.

A Borháló Borkereskedés ezt egy valódi újítással éri el. Az árukészlet egy szakértő válogatás eredménye, a hozzáértő tulajdonosok választják ki azt a bort, amit eladásra érdemesnek tartanak, stratégiai együttműködésben a hazai borászokkal. Így tudnak különleges borokat árulni, a minőség megőrzése érdekében pedig a termék boltba kerüléséig a szállítás minden részletére odafigyelnek, pl. zárt hűtőláncon szállítják a borokat. A boltokban pedig szakszerű kiszolgálással, pillepalackban árulják a finom nedűt, így azokhoz alacsonyabb áron juthatnak a vásárlók. A közvélemény eddig úgy tartotta, hogy műanyag palackban csak gyenge minőségű italt lehet venni, ezen a szemléleten kíván változtatni a Borháló. Meggyőző érv a vállalkozás mellett, hogy a megújított csomagolással féláron, vagy akár harmadáron juthatunk hozzá egy jó minőségű magyar borhoz. A pillepalack nem a muzeális borok tárolására alkalmas, a csomagolást a hétköznapi borfogyasztáshoz tervezték.

- Véleményem szerint a Borháló forradalmasíthatja Magyarországon a borfogyasztási szokásokat, amiből végső soron mindenki profitál. – véli Kathona Krisztián, a Borháló ügyvezetője. - Azzal, hogy a csomagolás megújításával elérhetővé tesszük az ízletes hazai borokat, újabb és újabb közönséget nyerünk meg a minőségi borfogyasztásnak.

A Borháló Borkereskedés franchise sikerét mutatja, hogy a 2013 eleji indulása óta, 26 vállalkozó csatlakozott a hálózathoz és nyitott borkereskedést. A tavalyi gyors tempó után, idén a hálózat megerősítése a cél a vállalkozás számára. 2014 másik nagy feladata a határon túli terjeszkedés, sok megkeresés érkezett hozzájuk külföldről, a Borháló tulajdonosai pedig feladatuknak tekintik a magyar borok külhoni ismertségének növelését. További tervek között szerepel a stratégiai partnerrel, a designt megálmodó és kivitelező, Geppetto Belsőépítész Irodával további brand-et erősítő elemek kivitelezése (csomagolás, arculati elemek), illetve a saját Borháló márkás termékek bevezetése. A minőségi borfogyasztást segítendő pedig borismereti kurzusokat terveznek a Borháló tulajdonosok.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.