Az idei Utazás kiállítás számokban hasonlóan alakult a 2013-ashoz: tavaly öt kontinens 30 országa vett részt a rendezvényen közel ötszáz kiállítóval, és akkor több mint 40.000 érdeklődő volt kíváncsi az expóra.
Az idei Utazás kiállítás, a Karaván Szalon, az Afrika Expo és a Port Bringaexpo 30.000 ezer négyzetméteren szintén ötszáz kiállítóval, 45 ország jelenléte mellett, színes kulturális forgataggal, csodás helyek ismertetőivel és kedvező utazási ajánlatokkal fogadta a közönséget.
Az Utazás Szakmai Fórumot idén is felvette az ENSZ Turisztikai Világszervezete az eseménynaptárába, mely folytatva a hagyományt most is egy nemzetközi Trend Riporttal indult. Előadásokat hallhatott a közönség többek között a kulturális turizmusról, a kongresszusi központ beruházás terveiről, és a Bocuse d’Or 2016-os európai döntőjének magyarországi pályázatáról is.
A családoknak kedvezett az expó
Idén a családbarát programok és lehetőségek álltak a vásár fókuszában, gyerekjátszó, játéksziget, kedvezményes családi belépő várta a látogatókat. A pihenési, utazási ajánlatokat hangulatos standokon, látványos bemutatókkal fűszerezve kínálták a közönségnek. Tunézia elsősorban új, déli területeinek bemutatásával, Pécs a dél-magyarországi város kulturális ajánlataival, Matyóföld a helyi hagyományok, a népi motívumairól ma már világszerte híres térség művészetével és pihenési lehetőségeivel vonzotta az utazóközönséget.
A külföldi díszvendég észak-afrikai népviselet által ihletett modern ruhákat, a belföldi díszvendég ikonikus Zsolnai vázák által inspirált öltözékeket mutatatott be, látványos divatshow keretében.
A pécsi stand ékköve a Zsolnay hagyomány bemutatása volt, köztük a 19 millió forint értékű, a Zsolnay manufaktúrában készült, kalandos történetű Apáti vázával, mely mellett interaktív virtuális túra keretében járhatták be a látogatók Pécs nevezetességeit.
A hazai turisztikai régiók mindegyike képviseltette magát az Utazás kiállításon, ahol a helyi színeket, a kulturális értékeket, a továbbvihető hagyományokat és az aktív szabadidő eltöltési lehetőségeit kínálták a negyvenezres közönségnek.
A négy nap alatt a médiából ismert sztárok produkciói valódi fesztiválhangulatot teremtettek a Vásárközpontban. A szerencse is gyakran kísérője volt a programoknak, hiszen a kiállítók által szervezett közönségjátékokon értékes nyeremények találtak gazdára, csakúgy, mint a már hagyományosnak számító Utazás 2014 közönségjátékban. Ezúttal a hét kijelölt állomáson kitöltött, és leadott tesztlapokkal húszezren pályáztak az egyiptomi és ausztriai nyereményutakra.
Forrás: Turizmus Online