Drágább árak mellett nőtt a szállodák szeptemberi forgalma

Szeptemberben 1,6%-kal nőtt a magyarországi szálláshelyek vendégforgalma, a KSH legfrissebb adatai szerint. 

2013. szeptemberében mind a külföldi- (+0,7%), mind a belföldivendég-éjszakák száma (+3,0%) emelkedett a tavalyi azonos időszakhoz képest. A belföldivendég-forgalom növekedése ismét meghaladta a külföldiét. A szálláshelyek – folyó áron számolt – bruttó árbevétele 9,9%-kal nőtt. Az árbevétel növekedésében szerepet játszott a kiadott szobák átlagárának 5,3%-os emelkedése is. A szeptemberi forgalom alakulására a kedvezőtlen időjárás is hatással volt.

Szeptemberben a külföldi vendégek 1,2 millió vendégéjszakát töltöttek el a kereskedelmi szálláshelyeken, vendégforgalmi adataik mérsékelten emelkedtek. Számuk 1,3, az általuk eltöltött vendégéjszakáké pedig 0,7%-kal nőtt az előző év azonos időszakához képest. A jelentősebb küldő országokból érkezettek vendégforgalma változóan alakult. Míg a Németországból (5,8%) , Ausztriából (10,5%), Egyesült Királyságból (2,7%) és Csehországból (1,6%) érkező vendégek forgalma csökkent, addig az orosz (21%), az egyesült államokbeli (14%) és a lengyel (11%) vendégek által eltöltött éjszakák száma számottevően emelkedett.

Szeptemberben a belföldi vendégek 799 ezer vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken, számuk 4,6 az általuk eltöltött vendégéjszakáké pedig 3,0%-kal bővült az előző év azonos időszakához viszonyítva. A belföldivendég-forgalom a dunántúli turisztikai régiók kivételével az összes régióban nőtt. A kereskedelmi szálláshelyek belföldivendég-forgalmának 71%-át fogadó szállodákban a vendégéjszakák száma 6,6%-kal emelkedett.

A szállodák szobakihasználtsága átlagosan 57%-os volt, ami 1,9 százalékponttal magasabb, mint egy évvel korábban. A vizsgált időszakban az ötcsillagos egységek szobáinak igénybevétele kimagasló, 76%-os, a gyógyszállodák szoba-kapacitáskihasználtsága szintén átlagon felüli, 71%-os volt.

Szeptemberben a kiadott szállodai szobák bruttó átlagára 15 875 forint, az egy kiadható szállodai szobára jutó árbevétel (bruttó REVPAR) 8998 forint volt. A kereskedelmi szálláshelyek összes folyó áron számított árbevétele 9,9%-kal magasabb volt, mint 2012 azonos időszakában. Összesen 29 milliárd forint bruttó árbevételt értek el, ezen belül a szállásdíjbevétel 17 milliárd forint volt. A vendéglátásból 6,2 milliárd forint folyt be, 358 millióval több, mint az előző év szeptemberében. A forint/euró havi átlagárfolyama 300 forint volt, 16 forinttal gyengébb a 2012. szeptemberi értéknél. 

A működő kereskedelmi szálláshelyek jelentése alapján szeptemberben 1877 egység fogadott el Széchenyi Pihenőkártyát. A belföldi vendégek az év kilencedik hónapjában 859 millió forint értékben fizettek ezzel a fizetőeszközzel a szálláshelyeken. Összehasonlítva a tavaly szeptemberben beváltott üdülési csekk, valamint a SZÉPkártya együttes forgalmával, 3,1%-os volt a visszaesés.

A szálláshely-szolgáltatást nyújtó – több, különböző ágazatban működő – vállalkozások a szálláshelyeken szeptemberben közvetlenül 31 ezer főt foglalkoztattak, ami 1,3%-kal több, mint 2012 azonos időszakában. 2013. szeptember 30-án a hazánkban működő kereskedelmi szálláshelyek száma 2717 volt, ezen belül 990 szálloda 57 ezer szobával, 929 panzió több mint 10 ezer szobával működött. Az egyéb szálláshelyek (üdülőház, kemping és közösségi szálláshelyek) száma 798 volt.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.