Évről évre növekedik a prágai kongresszusi piac, írja a Travel Daily News. A statisztikák szerint különösen sikeres év volt 2012. A Cseh Statisztikai Hivatal (CSO) összegyűjtött adatai szerint a tavalyi évben összesen 4,264 rendzvényt szerveztek a cseh fővárosban. (Ez 234-gyel több, mint 2011-ben.) A konferenciákon 671 812 résztvevő volt jelen, ami 16,4%-os növekedés az egy évvel korábbi adatokhoz képest. A bővülést alátámasztják Prága Kongresszusi Irodájának statisztikái is, amely immár harmadik éve gyűjt adatokat tagjaitól.
A CSO adatai szerint az elmúlt négy évben 20 százalékkal bővült a MICE piac, ez alatt az időszak alatt a rendezvények résztvevői száma a 2009-es 484 807-ről majdnem 40%-kal emelkedett. 2012-ben a legtöbb konferenciát az április-júniusi időszakban tartották.
Prága Kongresszusi Irodájának statisztikái szerint a cseh fővárosban vállalati konferenciákból, meetingekből volt a legtöbb, de sok konferenciát, kongresszust tartottak a különböző szövetségek is. A rendezvények jellemzően gyógyszeripari, IT és telekommunikációs, gazdasági és orvostudományi témájúak voltak. A találkozók átlagos hossza a 2011-ben jellemző 2,29 napról 2012-ben 2,06-ra csökkent. Ahogy a korábbi években is, jellemzőek voltak az egynapos rendezvények, a konferenciák 61%-ában a résztvevők nem vettek igénybe szállásszolgáltatást.
Szintén jellemző tendencia, hogy egyre kisebb méretűek a szakmai események. 2012-ben a legtöbb konferencia a Kongresszusi Iroda által megkérdezetteknél 50-149 fős volt. Ezeknek a rendezvényeknek a száma 10 százalékkal nőtt 2011-hez képest. A második leggyakoribbak a 10-49 fő részvételével zajló meetingek voltak. A nemzetközi résztvevőkkel (ahol a külföldi résztvevők aránya magasabb mint 20%) zajló események száma a tavalyi évben 61%-kal emelkedett. Egyre jellemzőbbek a közvetlen ügyfelek, akik nem utazási irodákon keresztül érkeznek a konferenciákra, leginkább Nagy-Britanniából, az USA-ból, Németországból, Franciaországból és Belgiumból jöttek ezek a vendégek.
A legkedveltebb konferencia helyszínek a szállodák voltak. A második helyen az "egyéb" helyszínek végeztek, ebbe a kategóriába minden beletartozik, ami nem szálloda, vagy konferenciaközpont, de jellemzően az egyetemi helszíneket takarja.