Duplázna a TUI Magyarországon

A TUI Magyarország nyáron kinevezett új cégvezetőjét terveiről kérdeztük.

Andreas Hamorszky 2011. június 1-jén vette át a TUI Magyarország cégvezetését.

A budapesti születésű volt élsportoló az érettségi és egy éves amerikai nyelvtanulás után neves osztrák cégeknél - Reisebörse, Blaguss Touristik, Thomas Cook - Neckermann Reisen - szerzett tapasztalatot. A Blaguss színeiben Budapesten is dolgozott szűk egy évet. Legutóbb kelet-európai régióvezető volt a Thomas Cook AG alkalmazásában.

 

„Hámorszky úr nagyon nagy tapasztalattal és kifinomult hivatási elkötelezettséggel rendelkezik. Ezeken felül ismeri a magyar piac sajátosságait, valamint kiválóan érti egy nagy konszern belső struktúrájában rejlő lehetőségeket” - nyilatkozta kinevezésekor Sena Uzgören, a TUI Austria Holding operatív ügyekért felelős ügyvezető igazgatója.

Nem könnyű feladatra vállalkozott. Látott már szebb napokat is a cég Magyarországon.

Valóban, én azonban szeretem a mélyvizet, a kihívásokat. Ingázom Bécs és Budapest között, így erős a kapcsolat az anyacéggel. A kinti cégvezetés pedig elkötelezett amellett, hogy a TUI hosszú távon sikeres legyen a magyar piacon. A lényeg, hogy sikeresen lerakjuk újra az alapokat, például a termékkínálatban. Egyébként szeretném megduplázni tavalyi utasszámot.

Nem túl optimista kijelentés ez a jelenlegi gazdasági helyzetben?

- A magyar gazdasági helyzet talán nem is annyira rossz, mint első pillantásra tűnik. Tudjuk, hogy eddig is sokan voltak, akik külföldön foglaltak. Érdekes az is, hogy a válság mélypontján Szlovákiában még nőtt is a forgalom.

Mi jellemző a téli árualapra?

- Két katalógust jelentetünk meg a téli szezonra. Lesz egy 70 oldalas, igazi TUI-katalógus, az ebben szerepelő utakat Budapestről ráhordó járatokkal kínáljuk, továbbá bécsi indulású utak szerepelnek benne. A másik a külön Gulet-katalógus, benne a Magic Life szállodákkal. Elsősorban Egyiptom, a Kanári-szigetek, a Dominikai Köztársaság és Dubai sikerében bízunk a magyar piacon. A télen block seat-jeink is lesznek Egyiptomba és Tunéziába Budapestről.

Mik a tervei a TUI Utazási Központokkal?

- Jelenleg 25 központ működik, de tervezzük a hálózat bővítését. A tavaly bevezetett kauciós rendszer marad, Ausztriában ez a bevált szisztéma. Egy saját irodánk van, a TUI Bazilika, de tervezünk újat is nyitni. Újdonság, hogy megújult a TUI Bazilika online oldala, és több százezer hotel foglalható rajta, magyar nyelven, továbbá elérhető a felületen a World of TUI összes terméke.

Milyen árakkal jönnek ki a piacra?

- Végárakat közlünk, áraink minden fizetendő pótlékot és illetéket tartalmaznak. Tudom, hogy ez Magyarországon még szokatlan, de szerintem előbb-utóbb úgyis az lesz, mint Ausztriában, ahol minden iroda köteles végárat kommunikálni. Az árlistánkban eurós árakat közlünk, így a forint esetleges erősödéséből származó előnyöket rögtön élvezhetik az utasok.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.