Az idegenforgalom három fő - utazásszervezők, szállásadók, vendéglátóhelyek - kínálati oldalának megérdezése alapján számított index 2009. első félévi értéke előző év azonos időszakához mérve 11,4%-ot esett. A 2005. második félévétől folytatott mérések alapján felvázolt grafikonnak megfelelően az utazásszervezők és -közvetítők tűnnek legpesszimistábbnak; konjunktúra-indexük 2007. II. féléve óta csökkenést mutat.
A keresleti oldalon - lakosság, vállalkozások - végzett első félévi felmérés szerint 39% úgy véli, hogy anyagi helyzete lényegesen romlik, ez kihat mind a belföldi, mind a külföldi utazási tervekre: 2009. I. félévi felmérésének eredményei szerint idén a családok 65%-a nem tervez utazást. Jóllehet a 2009. I. féléveben üdülésre szánt családtagonkénti összeg a válság kirobbanásával egybeeső 2008. II. félévéhez képest nőtt, előző év azonos időszakához képest azonban 12 249 forinttal 15 190-re csökkent.
Az utazáshoz választott közlekedési eszközök százalékos aránya idei év első félévére a személygépkocsi javára nőtt; 75% ül autóba, míg repülővel mindössze 9% utazik. Vállalati konferenciák szervezésénél 2008. első félével összehasonlítva, megmaradtak a prioritások: változatlanul fontos az étkezési és szálláslehetőségek, adottságok szerepe, illetve felértékelődött a résztvevők helyszínre szállításának lehetősége, valamint hogy a szálloda csendes helyen legyen. Érdekes, hogy vállalati továbbképzések szervezésése esetén legjelentősebb helyezést tavalyi év I. félévéhez hasonlóan 2009-ben is a parkolás lehetősége kapta, pár tized százalékkal megelőzve az ötös skálán a környék nevezetességeinek illetve kulináris különlegességeinek megismerését (4,7, 4,6).