Egy francia úr Szentpétervárról  

Amint arról lapunk idei első számában már beszámoltunk, 2004 decemberében igazgatóváltás történt a Kempinski Hotel Corvinusban. A korábbi vezető, Stephan Interthal Münchenben folytatja pályafutását, helyét Budapesten a francia Henri Blin vette át. Az újonnan kinevezett vezérigazgató exkluzív interjút adott lapunknak, amelyben első benyomásairól és terveiről nyilatkozott.  

Milyenek az első benyomásai Budapestről? 

 

– Egy csodálatosan tiszta városba, mosolygó emberek közé érkeztem, ahol a közlekedés a „még elviselhető” kategóriába tartozik. Imádom Budát a hegyekkel, dombokkal, a családommal arrafelé is keresünk bérelhető lakást. Egyelőre még bent lakunk a szállodában 12 éves kislányunkkal, akit már beírattunk a budapesti francia iskolába.

 

Önnek hogy tetszik a budapesti Kempinski?

 

– Mivel csupán néhány hete szálltam le a repülőről, a tájékozódás, ismerkedés stádiumában vagyok. Azt tudom és látom, hogy egy rendkívül attraktív, nagyon jó állapotban lévő, a renováláson, újjáépítéseken két éve sikeresen túljutott hotelbe érkeztem. Olyan nagyszerű termék a budapesti Kempinski, amelyet könnyű eladni, sikerrel lehet értékesíteni, amint ezt az elmúlt év adatai, a 65 százalékos kihasználtság is bizonyítja. Az is biztató, hogy az elmúlt évben – a low cost járatoknak is köszönhetően – a korábbinál 20 százalékkal több vendég érkezett a magyar fővárosba. Azonban nem szabad elfeledkezni arról, hogy kétféle vendégkörrel dolgozunk: az egyik szállóvendégként érkezik, a másik az éttermet, a sörözőt vagy más vendéglátó egységet keresi fel délben vagy vacsoraidőben. Ők bejönnek, fogyasztanak, utána távoznak. Budapesten mindkét körben óriási a konkurencia.

 

Megtudhatunk valamit a terveiről? Milyen változások várhatók a hotel életében?

 

– Korai lenne még pontosan körülhatárolt elképzelésekről beszélni, az azonban már biztos, hogy egy magyar építész, Bálint Ágnes tervei alapján januárban elkezdődött a Kempinski Spa komplex wellnessközpont kialakítása. A 700 ezer eurós beruházás eredményeként egy ázsiai hangulatú, a föld színeit és természetes anyagait előnyben részesítő spat adunk majd át márciusban, ahol számtalan egzotikus kezelés lesz elérhető. A masszázsrészlegben thai szakemberek dolgoznak majd. Januárban megnyitjuk a Corvinus Salont – a különterem új bútorzatot, kárpitot kapott, és sokkal tágasabb lett.

 

Ön Franciaországban született. Hoz-e valamit a szállodába a híres francia életérzésből, vagy ez nem szokás a cégnél?

 

– Bár valóban a franciaországi Bordeaux-ban születtem, azonban a tanulmányaim befejeztével mindössze egyetlen évet dolgoztam Európában (Dániában), utána végig Afrikát, Ázsiát, a Közel-Keletet jártam, távol a szülőföldemtől, annak hatásától. A szállodai vezetés terén inkább a nemzetközi stílust képviselem. Szentpétervárról magammal hoztam az F+B Managert, Christian Hollwecket, aki kiváló szakember.

 

A Kempinski Hotel Corvinus az LHW tagja. Mi a véleménye erről a marketingszervezetről?

 

– Nagy örömmel értesültem arról, hogy a budapesti Kempinski, akárcsak a szentpétervári Grand Hotel Europe, ahonnan decemberben érkeztem, tagja az LHW-nek. Az LHW-t nagyon hasznosnak tartom, mert rendkívül aktív tevékenységet folytat.

 


Jön az Országos Étterem Hét

Jön az Országos Étterem Hét 

Szerdától lehet asztalt foglalni a tavaszi Országos Étterem Hét rendezvényre, amelyen több mint 200 vendéglátóhely, köztük 14, Michelin-ajánlással rendelkező étterem menüiből lehet majd választani.
Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.