Milyenek az első benyomásai Budapestről?
– Egy csodálatosan tiszta városba, mosolygó emberek közé érkeztem, ahol a közlekedés a „még elviselhető” kategóriába tartozik. Imádom Budát a hegyekkel, dombokkal, a családommal arrafelé is keresünk bérelhető lakást. Egyelőre még bent lakunk a szállodában 12 éves kislányunkkal, akit már beírattunk a budapesti francia iskolába.
Önnek hogy tetszik a budapesti Kempinski?
– Mivel csupán néhány hete szálltam le a repülőről, a tájékozódás, ismerkedés stádiumában vagyok. Azt tudom és látom, hogy egy rendkívül attraktív, nagyon jó állapotban lévő, a renováláson, újjáépítéseken két éve sikeresen túljutott hotelbe érkeztem. Olyan nagyszerű termék a budapesti Kempinski, amelyet könnyű eladni, sikerrel lehet értékesíteni, amint ezt az elmúlt év adatai, a 65 százalékos kihasználtság is bizonyítja. Az is biztató, hogy az elmúlt évben – a low cost járatoknak is köszönhetően – a korábbinál 20 százalékkal több vendég érkezett a magyar fővárosba. Azonban nem szabad elfeledkezni arról, hogy kétféle vendégkörrel dolgozunk: az egyik szállóvendégként érkezik, a másik az éttermet, a sörözőt vagy más vendéglátó egységet keresi fel délben vagy vacsoraidőben. Ők bejönnek, fogyasztanak, utána távoznak. Budapesten mindkét körben óriási a konkurencia.
Megtudhatunk valamit a terveiről? Milyen változások várhatók a hotel életében?
– Korai lenne még pontosan körülhatárolt elképzelésekről beszélni, az azonban már biztos, hogy egy magyar építész, Bálint Ágnes tervei alapján januárban elkezdődött a Kempinski Spa komplex wellnessközpont kialakítása. A 700 ezer eurós beruházás eredményeként egy ázsiai hangulatú, a föld színeit és természetes anyagait előnyben részesítő spat adunk majd át márciusban, ahol számtalan egzotikus kezelés lesz elérhető. A masszázsrészlegben thai szakemberek dolgoznak majd. Januárban megnyitjuk a Corvinus Salont – a különterem új bútorzatot, kárpitot kapott, és sokkal tágasabb lett.
Ön Franciaországban született. Hoz-e valamit a szállodába a híres francia életérzésből, vagy ez nem szokás a cégnél?
– Bár valóban a franciaországi Bordeaux-ban születtem, azonban a tanulmányaim befejeztével mindössze egyetlen évet dolgoztam Európában (Dániában), utána végig Afrikát, Ázsiát, a Közel-Keletet jártam, távol a szülőföldemtől, annak hatásától. A szállodai vezetés terén inkább a nemzetközi stílust képviselem. Szentpétervárról magammal hoztam az F+B Managert, Christian Hollwecket, aki kiváló szakember.
A Kempinski Hotel Corvinus az LHW tagja. Mi a véleménye erről a marketingszervezetről?
– Nagy örömmel értesültem arról, hogy a budapesti Kempinski, akárcsak a szentpétervári Grand Hotel Europe, ahonnan decemberben érkeztem, tagja az LHW-nek. Az LHW-t nagyon hasznosnak tartom, mert rendkívül aktív tevékenységet folytat.