Shinji Fukukawa, a Dentsu Inc. tanácsadója a japán turisták utazási szokásairól tájékoztatta a Kult-Turist Kft. által immár negyedszer megrendezett Kultúra és Turizmus című konferencia hallgatóit. Előadásából kiderült, hogy 1999 és 2002 között 16,5 millió körül stagnált, tavaly azonban 13,3 millióra esett vissza a japán kiutazó turisták száma. Érdemes megvizsgálni a kiutazókat életkoruk és nemük szerint is. Míg a legtöbb korcsoportban többségben vannak a férfiak, a 10-19 évesek, illetve a 20-29 évesek között jelentősen több a nő. Ezek az emancipált fiatal hölgyek szeretnék önállóan felfedezni a világot, érdemes az ő speciális igényeinek megfelelő programokat is biztosítani. A külföldre utazó japánok 27,6%-a már járt Hawaii-on, 19,6% kereste már fel Kanadát vagy USA-t, míg Európában 17%-uk járt. A jövőben viszont a megkérdezettek 24%-a keresné fel az öreg kontinenst. A megkérdezett japánok 35%-a kiadványok alapján, 20%-a barátok, rokonok ajánlására döntött európai utazás mellett. A japánok többsége (69%) utazásai során a természet szépségeit keresi, a történelmi látnivalók a második helyen szerepelnek 40%-kal, míg a pihenés 35%-kal áll a harmadik helyen. Erdős György, aki a közelmúltig vezette a Magyar Turizmus Rt. tokiói képviseletét, néhány hasznos tudnivalót osztott meg a japán turistákról. Tapasztalatai szerint ők távoli rokonoknak tekintenek minket, magyarokat, így alapvetően pozitív érzelmeket táplálnak irányunkba. Jellemzőjük továbbá, hogy a helyszínen semmit nem kritizálnak, de ha otthon megkérdezik őket, akkor őszintén elmondják a véleményüket. Erdős György tapasztalata, hogy nem beszélnek jól angolul, igazából csak az anyanyelvükön érzik jól magukat, ezért elvárják a japánul beszélő idegenvezetőt, csoportkísérőt. Átlagosan 3,5 napot töltenek Kelet-Közép-Európában.