Egyetemista diákok a főváros turizmusáért

A Budapesti Turisztikai Szolgáltató Központ és az ESSCA École de Management, francia felsőoktatási intézmény  számos közös projektet indított ebben az évben is, melynek célja problémák elemzése és megoldási javaslatok kidolgozása a főváros turisztikai szereplőinek, döntéshozóinak.

A külföldi diákok nemrégiben fejezték be a szakmában már jól ismert ’mistery shopping’ akciójukat, melynek során titkos próbavásárlások segítségével vették szemügyre a turistáknak nyújtott szolgáltatások színvonalát. A kérdőívekkel, ismételt vásárlásokkal is alátámasztott kutatás rámutatott arra, hogy kiváló turisztikai adottságaink, a jó közlekedési hálózat mellett, még több területen vannak hiányosságaink, elsősorban olyan szolgáltatások terén, mint a közérthető tájékoztatás, idegen nyelvű információnyújtás, segítőkészség, pozitív hozzáállás. A vizsgálat ezúttal a BKV és a gyógyfürdők szolgáltatásaira, a turista információs irodákra, valamint a Budapest kártya használatra is kiterjedt.

Az egy hét múlva induló ’Business Plan’ projekt pedig Budapest turizmusában meghatározó szereplőknek és vállalkozásoknak kíván segítséget nyújtani a helyzetelemzésben és az üzleti tervezés folyamatában. A diákok több héten keresztül vizsgálják majd a Tavaszi Fesztivál, a Nyári Fesztivál, a Vörösmarty téri Karácsonyi Vásár, a budapesti gyógyfürdők és a Budapest Kártya turizmusban betöltött szerepét, jövőbeni lehetőségeit és egy teljes üzleti tervet állítanak össze az intézmények részére a vezetők igényei és útmutatása alapján. 

A BTSZK Nonprofit Kft.  és az ESSCA École de Management  vezetése úgy  véli, hogy Budapesten a turisták számának és a bevételek növelése csak egy vendégbarát, kiváló szolgáltatásokat és minőségi, nagy rendezvényeket kínáló városban lehetséges.

Az ESSCA École de Management egy több mint 100 éves gazdasági felsőoktatási intézmény, melyet 1909-ben alapítottak a nyugat-franciaországi Angers városában, és a világban leányintézményei vannak, Sanghajban, Párizsban és Budapesten.  A már 18 éve működő Budapesti intézet 70-90 tanulót fogad minden szemeszterben, annak érdekében, hogy nemzetközi és magyar professzorok irányításával hallgassanak gazdasági tantárgyakat és nemzetközi gyakorlatra tegyenek szert.


Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.