A külföldi diákok nemrégiben fejezték be a szakmában már jól ismert ’mistery shopping’ akciójukat, melynek során titkos próbavásárlások segítségével vették szemügyre a turistáknak nyújtott szolgáltatások színvonalát. A kérdőívekkel, ismételt vásárlásokkal is alátámasztott kutatás rámutatott arra, hogy kiváló turisztikai adottságaink, a jó közlekedési hálózat mellett, még több területen vannak hiányosságaink, elsősorban olyan szolgáltatások terén, mint a közérthető tájékoztatás, idegen nyelvű információnyújtás, segítőkészség, pozitív hozzáállás. A vizsgálat ezúttal a BKV és a gyógyfürdők szolgáltatásaira, a turista információs irodákra, valamint a Budapest kártya használatra is kiterjedt.
Az egy hét múlva induló ’Business Plan’ projekt pedig Budapest turizmusában meghatározó szereplőknek és vállalkozásoknak kíván segítséget nyújtani a helyzetelemzésben és az üzleti tervezés folyamatában. A diákok több héten keresztül vizsgálják majd a Tavaszi Fesztivál, a Nyári Fesztivál, a Vörösmarty téri Karácsonyi Vásár, a budapesti gyógyfürdők és a Budapest Kártya turizmusban betöltött szerepét, jövőbeni lehetőségeit és egy teljes üzleti tervet állítanak össze az intézmények részére a vezetők igényei és útmutatása alapján.
A BTSZK Nonprofit Kft. és az ESSCA École de Management vezetése úgy véli, hogy Budapesten a turisták számának és a bevételek növelése csak egy vendégbarát, kiváló szolgáltatásokat és minőségi, nagy rendezvényeket kínáló városban lehetséges.
Az ESSCA École de Management egy több mint 100 éves gazdasági felsőoktatási intézmény, melyet 1909-ben alapítottak a nyugat-franciaországi Angers városában, és a világban leányintézményei vannak, Sanghajban, Párizsban és Budapesten. A már 18 éve működő Budapesti intézet 70-90 tanulót fogad minden szemeszterben, annak érdekében, hogy nemzetközi és magyar professzorok irányításával hallgassanak gazdasági tantárgyakat és nemzetközi gyakorlatra tegyenek szert.