Egyetlen szállodavállalatként az Élelmiszerbank kezdeményezésében

Mint az egyetlen vállalat a szállodaiparból, az AccorHotels ismét csatlakozott az Élelmiszerbank kezdeményezéséhez, hogy támogassa a rászorulókat. A Planet 21 fenntarthatósági programjához igazodva, az AccorHotels elkötelezett az élelmiszer-pazarlás csökkentése és a szállodaipar fenntarthatósága iránt. Az Élelmiszerbanknak az Élelmezési Világnap alkalmából megrendezett Adománykonvojjal a célja, hogy partnereivel az élelmiszer- és szolgáltatószektorokból közösen felhívják a figyelmet az élelmiszer-pazarlás elleni küzdelemre. A Konvoj budapesti nevezetességeket látogatott meg október 16-án és az eseményen 21 vállalat 30 tonna élelmiszert juttatott el a rászorulóknak.

„Összesen 21 élelmiszeripari cég képviseltette magát az Adománykonvojon idén és több mint 30 tonna élelmiszert ajánlottak fel jótékony célra. Fontos számunkra, hogy olyan nagyvállalatok, mint az AccorHotels is képviseltették magukat az akcióban és segítették a nélkülözőket adományukkal.” - mondta Cseh Balázs az Élelmiszerbank elnöke.

„Én személyesen nagyon büszke vagyok arra, hogy ismét tudtunk 500 000 forint értékben élelmiszert felajánlani a rászorulóknak. Az AccorHotels munkavállalói nem csupán a szállodáinkban megszálló vendégeinkre figyelnek érzékenységgel, hanem a helyi közösségekre is” – tette hozzá Kovács Róbert, a Novotel Budapest Danube szállodaigazgatója.

Az Élelmiszerbank adatai szerint Magyarországon évente 1,8 millió tonna élelmiszerfelesleg keletkezik, mely mennyiséget, ha kamionokra raknánk, a sor Budapesttől Párizsig érne, miközben az országban sok ezren, köztük gyermekek is nélkülöznek. Az élelmiszerfelesleg megsemmisítése emellett komoly környezetterhelést is okoz. Ez a tizenkettedik év, hogy a FAO (Food and Agriculture Organization of the United Nations) összefog a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel, hogy felhívják a figyelmet az élelmiszerpazarlás elleni küzdelemre az Élelmiszerbank Adománykonvoj segítségével.

Az AccorHotels Planet21 programjának keretében rendszeres oktatás, továbbképzés illetve dedikált események szervezése mellett a 17 magyarországi szállodájában is folyamatosan, napi szinten mérik a keletkezett élelmiszer-hulladék mennyiségét és mindent megtesznek annak érdekében, hogy a rendelés, tárolás, felszolgálás, konyhai előkészítés folyamatát figyelembe véve ezt csökkentsék. A szállodák F&B szakértőinek a közreműködésével elkészült az „Aranyszabályok és bevált gyakorlatok az élelmiszerhulladék csökkentésére” dokumentum, mely általános szabályokat, valamint konkrét teendőket fogalmaz meg területenként. Az élelmiszer-hulladék további csökkentése érdekében rendszeres egyeztetéseket folytatnak partnereikkel és helyi civil szervezetekkel egyaránt.

Az AccorHotels a világ vezető utazási és lifestyle csoportja, mely egyedi élményeket kínál több mint 4 200 szállodával, resorttal és rezidenciával, továbbá 10 000 privát szállással világszerte. Az AccorHotels kelet-európai partnere és valamennyi márkájának a kizárólagos képviselője a régióban az Orbis Hotel Group, 17 szállodával van jelen Magyarországon, melyek Sofitel, MGallery by Sofitel, Novotel, Mercure, ibis és ibis Styles márkanevek alatt üzemelnek.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.