A rendezvény első felében Vitézy Dávid vezérigazgató tartott prezentációt a BKK álláspontjáról a városnéző autóbuszok szabályozására vonatkozóan. Ezt követően a megjelentek kérdéseket, kiegészítéseket intéztek felé.
Hertzka András, a Citytour Kft. ügyvezetője az elmondottakhoz hozzáfűzte, hogy egyetért a szabályozás szükségességével, azonban a két lépcsős szabályozást problémásnak találja. A piac szűkössége miatt, véleménye szerint nem kellene a piaci szereplők számát növelni, e szerint a szabályozás szerint akár korlátlan számú szereplő is megfelelhet a járati engedély kiadásának, és ez piaci szempontból hátrányos.
A szabályozási javaslatban szereplő környezeti követelményekkel kapcsolatban tájékoztatott, hogy az Euro 3-ról 4-re való átállás új járművet igényelne, mert a régebbi járműveken már nem alkalmazható olyan mértékű változtatás, ami ennek a követelményrendszernek megfelelne. Javaslata szerint inkább egyből Euro 4 motorokra kellene átállni, és az átállásra több időt hagyni, vagy a káros anyag kibocsátás mértékét kellene a rendeletben meghatározni.
Dr. Toldi Annamária a Programcentrum Kft. képviseletében elmondta, hogy a kezdeményezést üdvözlik, azonban szerinte a turisztikai szempontok háttérbe szorulnak. Az egységes arculati elemekkel, valamint az Erzsébet téri indulással szintén egyetértett, azonban szeretné, ha az egységes arculat nem egységes színeket jelentene. Javaslata szerint a szolgáltatóknak kijelölt várakozó hely kellene, így nem akadályoznák a közúti forgalmat és a közösségi közlekedést. Az előadásban elhangzottakkal ellentétben, szerinte a város különböző pontjain elhelyezett információs pultok nem rontják a város turisztikai látképét, ellenkezőleg ezt a turisták – nemzetközi példák alapján – keresik budapesti látogatásaik során.
Dr. Till Erzsébet, a BUHU a Buszmentes Hunyadi János útért egyesület képviseletében elmondta, hogy a Budavári önkormányzat fórumot tartott a várnegyed területére vonatkozó rendezési koncepció tárgyában, ami foglalkozik a városnéző autóbuszok problematikájával is.
Dr. Bálint Annamária a NiT Hungary képviseletében elmondta, hogy szerinte a rendeletben tételesen és részletesen fel kellene sorolni, hogy kik tartoznak majd a rendelet hatálya alá.
Erdei Bálint a Cityrama Kft képviseletében ismertette, hogy a koncepcióban fogalomzavart vélt felfedezni, miszerint meg kellene különböztetni menetrendszerinti, a hop-on hop-off, illetve a nem menetrendszerinti városnéző szolgáltatást szervezők körét. Dr. Bálint Annamária megjegyzéséhez kapcsolódva szintén elmondta, hogy részletesen kellene meghatározni a rendelet hatálya alá tartozók körét.
Az esetleges félreértéseket tisztázandó Somodi László a BKK stratégiai, fejlesztési és beruházási igazgatója ismertette a megjelentekkel, hogy a járati engedély nem autóbuszra, hanem magára az útvonalra, illetve szolgáltatóra vonatkozik a tervek szerint, és ehhez mérten kell meghatározni a szolgáltatás végzésére használandó járműparkot.
A fórumot követően további észrevételeket is küldtek a szakmai résztvevők a BKK számára, amelyek alapján átdolgozták a menetrend szerinti városnéző autóbuszok szabályozását célzó rendelettervezetet. Ennek szövegezését a kapcsolódó fájlok között tekintheti meg.
A tervezethez kapcsolódó további észrevételeket, javaslatokat április 25-ig várja a BKK, amely április 27-én újabb megbeszélést tart a témáról.