Egyeztető fórum a városnéző buszokról

Április elején egyeztető fórumra invitálta a BKK a szakmai érdekelteket a Budapesti városnéző autóbuszok közlekedésének szabályozási koncepciójával kapcsolatban

A rendezvény első felében Vitézy Dávid vezérigazgató tartott prezentációt a BKK álláspontjáról a városnéző autóbuszok szabályozására vonatkozóan. Ezt követően a megjelentek kérdéseket, kiegészítéseket intéztek felé.

Hertzka András, a Citytour Kft. ügyvezetője az elmondottakhoz hozzáfűzte, hogy egyetért a szabályozás szükségességével, azonban a két lépcsős szabályozást problémásnak találja. A piac szűkössége miatt, véleménye szerint nem kellene a piaci szereplők számát növelni, e szerint a szabályozás szerint akár korlátlan számú szereplő is megfelelhet a járati engedély kiadásának, és ez piaci szempontból hátrányos. 

A szabályozási javaslatban szereplő környezeti követelményekkel kapcsolatban tájékoztatott, hogy az Euro 3-ról 4-re való átállás új járművet igényelne, mert a régebbi járműveken már nem alkalmazható olyan mértékű változtatás, ami ennek a követelményrendszernek megfelelne. Javaslata szerint inkább egyből Euro 4 motorokra kellene átállni, és az átállásra több időt hagyni, vagy a káros anyag kibocsátás mértékét kellene a rendeletben meghatározni.

Dr. Toldi Annamária a Programcentrum Kft. képviseletében elmondta, hogy a kezdeményezést üdvözlik, azonban szerinte a turisztikai szempontok háttérbe szorulnak. Az egységes arculati elemekkel, valamint az Erzsébet téri indulással szintén egyetértett, azonban szeretné, ha az egységes arculat nem egységes színeket jelentene. Javaslata szerint a szolgáltatóknak kijelölt várakozó hely kellene, így nem akadályoznák a közúti forgalmat és a közösségi közlekedést. Az előadásban elhangzottakkal ellentétben, szerinte a város különböző pontjain elhelyezett információs pultok nem rontják a város turisztikai látképét, ellenkezőleg ezt a turisták – nemzetközi példák alapján – keresik budapesti látogatásaik során.

Dr. Till Erzsébet, a BUHU a Buszmentes Hunyadi János útért egyesület képviseletében elmondta, hogy a Budavári önkormányzat fórumot tartott a várnegyed területére vonatkozó rendezési koncepció tárgyában, ami foglalkozik a városnéző autóbuszok problematikájával is.

Dr. Bálint Annamária a NiT Hungary képviseletében elmondta, hogy szerinte a rendeletben tételesen és részletesen fel kellene sorolni, hogy kik tartoznak majd a rendelet hatálya alá.

Erdei Bálint a Cityrama Kft képviseletében ismertette, hogy a koncepcióban fogalomzavart vélt felfedezni, miszerint meg kellene különböztetni menetrendszerinti, a hop-on hop-off, illetve a nem menetrendszerinti városnéző szolgáltatást szervezők körét. Dr. Bálint Annamária megjegyzéséhez kapcsolódva szintén elmondta, hogy részletesen kellene meghatározni a rendelet hatálya alá tartozók körét.

Az esetleges félreértéseket tisztázandó Somodi László a BKK stratégiai, fejlesztési és beruházási igazgatója ismertette a megjelentekkel, hogy a járati engedély nem autóbuszra, hanem magára az útvonalra, illetve szolgáltatóra vonatkozik a tervek szerint, és ehhez mérten kell meghatározni a szolgáltatás végzésére használandó járműparkot.

A fórumot követően további észrevételeket is küldtek a szakmai résztvevők a BKK számára, amelyek alapján átdolgozták a menetrend szerinti városnéző autóbuszok szabályozását célzó rendelettervezetet. Ennek szövegezését a kapcsolódó fájlok között tekintheti meg.

A tervezethez kapcsolódó további észrevételeket, javaslatokat április 25-ig várja a BKK, amely április 27-én újabb megbeszélést tart a témáról.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.