Egyre több a brit, orosz és cseh turista

Márciusban 11%-kal nőtt a szálláshelyek vendégforgalma, különösen jelentős az erősödés a brit, orosz és cseh piacról

2013 harmadik hónapjában a külföldivendég-éjszakák száma 20,5, a belföldieké 1,9, a szálláshelyek bruttó árbevétele – folyó áron – 14%-kal nőtt 2012. márciushoz viszonyítva. A vendégforgalom számottevő növekedésében jelentős szerepet játszott, hogy idén a húsvét márciusra esett - adta hírül a Központi Statisztikai Hivatal.

Márciusban a külföldi vendégek 781 ezer vendégéjszakát töltöttek el a kereskedelmi szálláshelyeken, számuk 17, az éjszakáké pedig 20,5%-kal emelkedett az előző év azonos időszakához képest.

A jelentősebb küldő országokból érkező vendégek eltöltött éjszakáinak száma nőtt. Elsősorban az Egyesült Királyságból, illetve az Oroszországból és a Csehországból érkezőké emelkedett (41; 29–29%-kal). Ugyanakkor az izraeli turisták vendégéjszakáinak száma az első negyedében 62%-kal, a svédeké 47%-kal, a dánoké 40%-kal emelkedett. Ami igazán örvendetes, gyakorlatilag nem vol olyan küldőpiac, ahonnan az idei első negyedévben kevesebb vendégéjszakát realizáltunk volna, mint tavaly ilyenkor. 

Az év harmadik hónapjában a belföldi vendégek 630 ezer vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken, számuk 5,2, az éjszakáké pedig 1,9%-kal haladta meg az előző év azonos időszaki értéket. A vendégforgalom három turisztikai régióban csökkent (Közép-, Dél- és Nyugat-Dunántúlon).

A belföldivendég-forgalom 82%-át fogadó szállodákban a vendégéjszakák száma 4,5%-kal nőtt. Az első negyedévben összességében – leginkább az erős márciusi forgalombővülésnek köszönhetően – a vendégek száma 7,7, míg a vendégéjszakák száma 6,7%-kal emelkedett.

Márciusban a szállodák szobakihasználtsága átlagosan 44,5%-os volt, ami 3,2 százalékponttal magasabb, mint egy évvel korábban. A gyógyszállodák szobáinak igénybevétele átlagon felüli, 56,8%-os volt.

Márciusban a kiadott szállodai szobák bruttó átlagára 13 907 forint, az egy kiadható szállodai szobára jutó árbevétel (bruttó REVPAR) 6193 forint volt. A kereskedelmi szálláshelyek összes folyó áron számított árbevétele 14%-kal volt magasabb, mint egy évvel ezelőtt.

A vizsgált időszakban összesen 20 milliárd forint bruttó árbevételt értek el, ezen belül a szállásdíj-bevétel 10 milliárd forint volt. A forint/euró árfolyam 303 forint volt márciusban, 11 forinttal gyengébb, mint 2012 márciusában.

A működő kereskedelmi szálláshelyek jelentése alapján márciusban 1486 egység fogadott el Széchenyi Pihenőkártyát. A belföldi vendégek az év harmadik hónapjában 763 millió forint értékben fizettek ezen fizetőeszközzel a szálláshely-szolgáltatásokért.

A szálláshely-szolgáltatást nyújtó – több, különböző ágazatban működő – vállalkozások a szálláshelyeken márciusban közvetlenül mintegy 27 ezer főt foglalkoztattak, ami 2,6%-kal több az előző év azonos időszakinál.

2013. március 31-én a hazánkban működő kereskedelmi szálláshelyek száma 2138 volt, ezen belül 880 szálloda 52 ezer szobával, 823 panzió 9 ezer szobával működött.

Az egyéb szálláshelyek (üdülőház, kemping és közösségi szálláshelyek) száma 435 volt.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.