Egyre több a brit, orosz és cseh turista

Márciusban 11%-kal nőtt a szálláshelyek vendégforgalma, különösen jelentős az erősödés a brit, orosz és cseh piacról

2013 harmadik hónapjában a külföldivendég-éjszakák száma 20,5, a belföldieké 1,9, a szálláshelyek bruttó árbevétele – folyó áron – 14%-kal nőtt 2012. márciushoz viszonyítva. A vendégforgalom számottevő növekedésében jelentős szerepet játszott, hogy idén a húsvét márciusra esett - adta hírül a Központi Statisztikai Hivatal.

Márciusban a külföldi vendégek 781 ezer vendégéjszakát töltöttek el a kereskedelmi szálláshelyeken, számuk 17, az éjszakáké pedig 20,5%-kal emelkedett az előző év azonos időszakához képest.

A jelentősebb küldő országokból érkező vendégek eltöltött éjszakáinak száma nőtt. Elsősorban az Egyesült Királyságból, illetve az Oroszországból és a Csehországból érkezőké emelkedett (41; 29–29%-kal). Ugyanakkor az izraeli turisták vendégéjszakáinak száma az első negyedében 62%-kal, a svédeké 47%-kal, a dánoké 40%-kal emelkedett. Ami igazán örvendetes, gyakorlatilag nem vol olyan küldőpiac, ahonnan az idei első negyedévben kevesebb vendégéjszakát realizáltunk volna, mint tavaly ilyenkor. 

Az év harmadik hónapjában a belföldi vendégek 630 ezer vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken, számuk 5,2, az éjszakáké pedig 1,9%-kal haladta meg az előző év azonos időszaki értéket. A vendégforgalom három turisztikai régióban csökkent (Közép-, Dél- és Nyugat-Dunántúlon).

A belföldivendég-forgalom 82%-át fogadó szállodákban a vendégéjszakák száma 4,5%-kal nőtt. Az első negyedévben összességében – leginkább az erős márciusi forgalombővülésnek köszönhetően – a vendégek száma 7,7, míg a vendégéjszakák száma 6,7%-kal emelkedett.

Márciusban a szállodák szobakihasználtsága átlagosan 44,5%-os volt, ami 3,2 százalékponttal magasabb, mint egy évvel korábban. A gyógyszállodák szobáinak igénybevétele átlagon felüli, 56,8%-os volt.

Márciusban a kiadott szállodai szobák bruttó átlagára 13 907 forint, az egy kiadható szállodai szobára jutó árbevétel (bruttó REVPAR) 6193 forint volt. A kereskedelmi szálláshelyek összes folyó áron számított árbevétele 14%-kal volt magasabb, mint egy évvel ezelőtt.

A vizsgált időszakban összesen 20 milliárd forint bruttó árbevételt értek el, ezen belül a szállásdíj-bevétel 10 milliárd forint volt. A forint/euró árfolyam 303 forint volt márciusban, 11 forinttal gyengébb, mint 2012 márciusában.

A működő kereskedelmi szálláshelyek jelentése alapján márciusban 1486 egység fogadott el Széchenyi Pihenőkártyát. A belföldi vendégek az év harmadik hónapjában 763 millió forint értékben fizettek ezen fizetőeszközzel a szálláshely-szolgáltatásokért.

A szálláshely-szolgáltatást nyújtó – több, különböző ágazatban működő – vállalkozások a szálláshelyeken márciusban közvetlenül mintegy 27 ezer főt foglalkoztattak, ami 2,6%-kal több az előző év azonos időszakinál.

2013. március 31-én a hazánkban működő kereskedelmi szálláshelyek száma 2138 volt, ezen belül 880 szálloda 52 ezer szobával, 823 panzió 9 ezer szobával működött.

Az egyéb szálláshelyek (üdülőház, kemping és közösségi szálláshelyek) száma 435 volt.


Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.